Vragenlijst bestaande uit 24 vragen, die betrekking hebben op de symptomen die kenmerkend zijn voor kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS). Deze symptomen zijn ondergebracht in twee dimensies:- Interactieve en Communicatieve Vaardigheden...
Schooltoets met een A- en een B-versie, elk bestaand uit toetskaarten voor negen leesniveaus. Elke kaart bevat een tekst die voldoet aan alle kenmerken van het betreffende AVI-niveau (Brouwer, 1963). De kaarten van de eerste vier niveaus hebben...
Gedragsobservatielijst bestaande uit vier schalen: ‘taakgerichtheid’ (12 items), ‘sociabiliteit’ (10 items), ‘zelfwaardering’ (7 items) en ‘egocentrisme’ (6 items). Bij elk item moet worden aangegeven in welke mate de beschreven eigenschap voor...
Deze schooltoets is een herziene, adaptieve p.c.-versie van de Tekstbegriptoets voor de Brugklas, 1996.De schooltoets bestaat uit 20 teksten, gegroepeerd in twee gelijkwaardige, in moeilijkheidsgraad oplopende sets van 10 teksten, versie A en...
Vragenlijst met 32 uitspraken m.b.t. nauwgezetheid, volgorde, tijdschema's etc., waarop cliënt op een vijfpuntsschaal (nooit-zelden-soms-vaak-zeer vaak) moet antwoorden. Doordat de items te groeperen zijn in de volgende niet onafhankelijke...
Vragenlijst met 38 items (negatieve aspecten van gezondheid) die met ja of nee beantwoord moeten worden. Er zijn zes subschalen:Slaap (5 items), Emotionele reacties (9), Sociale isolatie (5), Energie (3), Pijn (8), Fysieke mobiliteit (8). In een...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument bestaat uit 28 stellingen behorend bij zeven categorieën, vijf op het gebied van sociaal functioneren en twee op het gebied van...
Leerkrachtvragenlijst bestaande uit 32 items, waarbij drie dimensies (subschalen) worden onderscheiden:- Sociaal gedrag (9 items): gedrag waarin kinderen hun sociale vaardigheid tot uitdrukking brengen,- Welbevinden (15 items): gedragsuitingen...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 32 stellingen, waarmee twee graadmeters en aantal categorieën in kaart wordt...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 22 stellingen, waarbij twee categorieën worden onderscheiden:Ruimtenemend gedrag: gedrag...