Gedragsobservatielijst bestaande uit vier schalen: ‘taakgerichtheid’ (12 items), ‘sociabiliteit’ (10 items), ‘zelfwaardering’ (7 items) en ‘egocentrisme’ (6 items). Bij elk item moet worden aangegeven in welke mate de beschreven eigenschap voor...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 22 stellingen, waarbij twee categorieën worden onderscheiden:Ruimtenemend gedrag: gedrag...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 32 stellingen, waarmee twee graadmeters en aantal categorieën in kaart wordt...
Leerkrachtvragenlijst bestaande uit 32 items, waarbij drie dimensies (subschalen) worden onderscheiden:- Sociaal gedrag (9 items): gedrag waarin kinderen hun sociale vaardigheid tot uitdrukking brengen,- Welbevinden (15 items): gedragsuitingen...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument bestaat uit 28 stellingen behorend bij zeven categorieën, vijf op het gebied van sociaal functioneren en twee op het gebied van...
Volg- en adviessysteem, bestaande uit een serie toetsen die de vaardigheid van leerlingen in een aantal kernvaardigheden tijdens de eerste drie leerjaren in kaart brengt. Er zijn vier toetsen beschikbaar:- Toets 0 (Entreetoets): afname aan het...
Vragenlijst met 41 items. Op zevenpuntsschalen moet worden ingevuld in hoeverre respondent het met de uitspraken eens is.Er zijn acht subtests die operationalisaties zijn van het A VICTORY model van Davis, 1973: factoren die invloed hebben op de...
Evaluatieschaal bestaand uit vijf items waarbij patiënt gevraagd wordt zijn gezondheidstoestand van vandaag te beschrijven. Er zijn drie antwoordmogelijkheden : geen, matige of ernstige problemen. De Euroqol kan zelfstandig worden ingevuld.Met...
De vragenlijst is gebaseerd op communicatie- en leertheoretische inzichten en omvat 17 uitspraken waarbij respondenten op een vijfpuntsschaal moeten aangeven in hoeverre deze de laatste maand van toepassing zijn. Tevens zijn er vier...
Vragenlijst met 32 uitspraken m.b.t. nauwgezetheid, volgorde, tijdschema's etc., waarop cliënt op een vijfpuntsschaal (nooit-zelden-soms-vaak-zeer vaak) moet antwoorden. Doordat de items te groeperen zijn in de volgende niet onafhankelijke...