Zelfrapportagevragenlijst die gericht is op het identificeren van persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen. De IIP-64-NL bestaat uit twee delen met in totaal 64 items die gescoord worden op een vijfpuntsschaal van 0 t/m 4,...
Vragenlijst bestaande uit 25 positief geformuleerde stellingen. Aangegeven moet worden in welke mate de persoon het eens of oneens is met de stelling. Er zijn vier antwoordmogelijkheden: ‘helemaal oneens', ‘gedeeltelijk oneens', ‘gedeeltelijk...
Diagnostisch instrument o.a. gebaseerd op het model voor de verwerving van de fonologie van een tweede taal (James, 1987). DUIM bestaat uit acht onderdelen:1. Achtergrondinformatie, 2. Screening spontane spraak, 3. Beoordeling...
Testbatterij van vier zelfstandige tests: Zinsontwikkeling (40 items), Woordontwikkeling (62 items), Auditief geheugen (15 items) en de Lexilijst (309 woorden en tien zinnetjes), waarbij de ouders invullen welke woorden het kind kent. Met los...
Vragenlijst met 11 items. De ISB komt overeen met de sociale dimensie van de IRGL, 1990. Er zijn drie subschalen: Potentiële emotionele betrokkenheid, Feitelijke vertrouwelijkheid en Bezoek. Op vierpuntsschalen moet aangegeven worden in...
Observatieschaal bestaand uit twee delen: voor 1 t/m 6 jaar en één voor 6 t/m 12 jaar, met elk 51 vragen waarvan 50 op een zespuntsschaal gescoord worden (van ‘nooit' tot ‘zeer frequent'). De vragen zijn voorzien van concrete voorbeelden en...
Observatieschaal met acht pijngedragingen waarvan de intensiteit of frequentie wordt beoordeeld op een driepuntsschaal. Tijdens de observatieperiode wordt de patiënt gevraagd te lopen, te staan e.d. De observatoren moeten getraind worden in de...
Het begeleidingsinstrument bevat 12 dimensies die de diverse beroepsrichtingen binnen het LBO/IBO representeren, nl.: handel en zelfstandige vestiging, administratie en verkoop, agrarische sector, grafische technieken, consumptieve technieken,...
Het begeleidingsinstrument bevat negen dimensies die de diverse beroepsrichtingen binnen het LBO/IBO representeren, nl.: handel en zelfstandige vestiging, winkelpraktijk, kantoorpraktijk, consumptieve technieken, huishoudkunde,...
De vragenlijst bestaat uit tien positief en tien negatief gestelde beweringen. Cliënt geeft op een zevenpuntsschaal aan in hoeverre hij het met de uitspraak eens is. De vragenlijst omvat de factoren Machiavelliaanse taktieken, Eerlijkheid,...