Vragenlijst met 186 items, bestaande uit een uitspraak waar de kandidaat een antwoord moet geven op een vijfpuntsschaal van ‘zeer mee oneens’ tot ‘zeer mee eens’. Er wordt gevraagd naar de belangstelling voor 45 sectoren (bijvoorbeeld...
Test bestaande uit twee delen, de subtest FoneemWeglating (FW) en de subtest FoneemVerwisseling (FV), met elk 12 items. De items van FW bestaan uit een woord dat het kind moet uitspreken waarbij een gedeelte van het woord weggelaten moet worden....
Digitale en adaptieve toets, die de vaardigheid in spelling, woordenschat, begrijpend lezen, rekenen en Engels beoogt te meten. Deze toets is een vervolg op het Drempelonderzoek, waarmee advies wordt gegeven aan leerlingen in groep 8 met...
Vragenlijst bestaande uit 72 items, die alleen positieve gedragingen bevragen en geen negatieve gedragingen. Een voorbeelditem is ‘kan goed overweg met leeftijdsgenoten'. De DESSA bestaat uit acht schalen, te weten ‘Persoonlijke...
Vragenlijst bestaande uit 140 items verdeeld over 14 sectoren (10 items per sector) en 11 activiteiten (ongelijkmatig verdeeld). De 14 sectoren zijn: Techniek (Te), Bouw (Bo), Logistiek (Lo), Informatietechnologie (It), Sociaal welzijn (Sw),...
Vragenlijst bestaande uit 154 omschrijvingen van beroepsactiviteiten. De BIT bestaat uit de volgende 11 schalen:- Technische handarbeid (TH): belangstelling voor praktisch-technisch werk met machines en apparatuur.- Ambachtelijke vormgeving...
Vragenlijst met 96 items en 15 schalen gericht op beroepeninteresse:- Bouw en hout (6 items).- Installatietechniek en metaal (6 items).- Elektrotechniek (6 items).- Autotechniek (4 items).- Automatisering (6 items).- Administratie (8 items).-...
Methode bestaande uit 16 opgaven. De opdracht is om drie gekleurde blokjes te verplaatsen vanuit een standaardconfiguratie op drie staafjes met verschillende lengte naar een doelpositie met een minimum aantal verplaatsingen. De opdrachten lopen...
Schooltoetsen voor resp. groep 3 en 4, groep 5 en 6 en groep 7 en 8. De toetsen worden, vanaf groep 3, steeds halverwege en aan het eind van elk leerjaar afgenomen. De opgaven betreffen kennis, inzichten, vaardigheden en procedures en sluiten...
Diagnostisch instrument o.a. gebaseerd op het model voor de verwerving van de fonologie van een tweede taal (James, 1987). DUIM bestaat uit acht onderdelen:1. Achtergrondinformatie, 2. Screening spontane spraak, 3. Beoordeling...