Zelfbeoordelingsinstrument, dat bestaat uit drie sets van 11 (dezelfde) schalen om effectief gedrag, behoeften en stressgedrag te beschrijven:- Empathy preference (Empathy)- Activity preference (Activity)- Thought preference (Thought)-...
Begeleidingsinstrument met 19 items die drie schalen omvatten:Lage Werkdiscipline (7 items), Faalangst (9 items)en Desinteresse in de studie (3 items).Op vijfpuntsschalen van ‘zeer mee oneens' tot ‘zeer mee eens' wordt ingevuld in hoeverre de...
Diagnostisch instrument o.a. gebaseerd op het model voor de verwerving van de fonologie van een tweede taal (James, 1987). DUIM bestaat uit acht onderdelen:1. Achtergrondinformatie, 2. Screening spontane spraak, 3. Beoordeling...
Vragenlijst met 11 items. De ISB komt overeen met de sociale dimensie van de IRGL, 1990. Er zijn drie subschalen: Potentiële emotionele betrokkenheid, Feitelijke vertrouwelijkheid en Bezoek. Op vierpuntsschalen moet aangegeven worden in...
Observatieschaal met acht pijngedragingen waarvan de intensiteit of frequentie wordt beoordeeld op een driepuntsschaal. Tijdens de observatieperiode wordt de patiënt gevraagd te lopen, te staan e.d. De observatoren moeten getraind worden in de...
Vragenlijst met 26 items. Cliënt moet aangeven hoe vaak per maand bepaalde klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid, gevoel flauw te vallen e.d. voorkomen. Frequentiescoring op een zespuntsschaal.
Boek met 38 platen. Iedere plaat bestaat uit cijfers in bepaalde kleurcombinaties, of uit tracé's in bepaalde kleurcombinaties (voor personen die geen cijfers kunnen lezen).
De vragenlijst bestaat uit 42 items die acht subschalen omvatten: sanctiemacht, formele macht, referentiemacht, deskundigheidsmacht, overtuigingsgerichtheid, invloed naar boven, invloed buiten eigen systeem en deskundigheid. De antwoorden...
Vragenlijst met 49 dichotome items betreffende lichamelijke verschijnselen en gewaarwordingen. Er bestaat ook een verkorte versie van 21 items (Dirken, 1967), een versie van 13 items (Sikkel, 1980) en een versie van 23 items (Mootz & van den...
De vragenlijst bestaat in twee uitvoeringen: de Likertvorm (bedoeld voor vergelijkingen tussen groepen per behoeftencategorie) en de Q-sort vorm (bedoeld voor vergelijkingen tussen behoeftencategorieën binnen één persoon).Beide uitvoeringen...