Vragenlijst bestaande uit 144 gedragsbeschrijvende items. Deze items vallen onder vijf domeinen met achttien verschillende facetten:- Emotionele stabiliteit: angst en zelfvertrouwen.- Extraversie: energie, expressiviteit, optimisme en...
Vragenlijst ontworpen op basis van de theorie van C.G. Jung. Er zijn 94 items waarbij gevraagd wordt uit twee antwoordmogelijkheden te kiezen. De items omvatten vier subschalen met tegengestelde polen: Extraversie-Introversie (waarop wordt de...
Diagnostisch instrument o.a. gebaseerd op het model voor de verwerving van de fonologie van een tweede taal (James, 1987). DUIM bestaat uit acht onderdelen:1. Achtergrondinformatie, 2. Screening spontane spraak, 3. Beoordeling...
Vragenlijst met 11 items. De ISB komt overeen met de sociale dimensie van de IRGL, 1990. Er zijn drie subschalen: Potentiële emotionele betrokkenheid, Feitelijke vertrouwelijkheid en Bezoek. Op vierpuntsschalen moet aangegeven worden in...
Vragenlijst met 24 items van vier woorden. De werknemer moet aangeven welk woord hem in de werksituatie het best (B) en het minst (M) beschrijft. De vragenlijst is gebaseerd op het model van W.M. Marston, 1928 dat de eigenschappen Dominantie,...
Acht subtests: Woordenschat, Stippen verbinden, Cijferherkenning, Letterherkenning (klassikale afname) en Overeenkomsten en verschillen, Cijfergeheugen, Auditieve aanvulling en Auditieve synthese (individuele afname). Elke subtest heeft...
Observatieschaal met acht pijngedragingen waarvan de intensiteit of frequentie wordt beoordeeld op een driepuntsschaal. Tijdens de observatieperiode wordt de patiënt gevraagd te lopen, te staan e.d. De observatoren moeten getraind worden in de...
De vragenlijst bestaat uit 42 items die acht subschalen omvatten: sanctiemacht, formele macht, referentiemacht, deskundigheidsmacht, overtuigingsgerichtheid, invloed naar boven, invloed buiten eigen systeem en deskundigheid. De antwoorden...
Vragenlijst met 50 items, bestaande uit twee vormen, de Zelfvorm en de Partnervorm waarbij cliënt resp. de houding tegenover de partner en partners houding tegenover cliënt beoordeelt door op een zespuntsschaal aan te geven in hoeverre een...