Vragenlijst met 42 vragen die zijn opgedeeld in 3 factoren, te weten Time management (TM; 7 items, bijv. ‘Ik heb genoeg vrije tijd’), Coping (CO; 19 items, bijv. ‘Ik heb zelfvertrouwen’) en Gezondheid (GEZ; 16 items, bijv. ‘Ik voel me fit’). De...
Vragenlijst met een algemeen gedeelte dat over de klas of groep gaat waarin een leerling zit en een specifiek gedeelte dat gaat over de leerkracht waarover de leerling de vragenlijst moet invullen. Het algemene gedeelte bestaat uit twee schalen:...
Vragenlijst met veertig items en acht subschalen waarmee wordt onderzocht welke leiderschapsstijl cliënt hanteert: Directief, Overtuigend, Participerend, Delegerend, Middenpositie, Resultaatgericht, Relatiegericht en Actief-Passief. De...
Diagnostisch instrument o.a. gebaseerd op het model voor de verwerving van de fonologie van een tweede taal (James, 1987). DUIM bestaat uit acht onderdelen:1. Achtergrondinformatie, 2. Screening spontane spraak, 3. Beoordeling...
Vragenlijst met 11 items. De ISB komt overeen met de sociale dimensie van de IRGL, 1990. Er zijn drie subschalen: Potentiële emotionele betrokkenheid, Feitelijke vertrouwelijkheid en Bezoek. Op vierpuntsschalen moet aangegeven worden in...
Observatieschaal met 22 items die betrekking hebben op vijf factoren: Gestoorde mobiliteit, Verbale klachten, Niet-verbale klachten, Zenuwachtigheid en Depressiviteit. Getrainde verpleegkundigen die goed contact hebben met de patiënt vullen het...
Observatieschaal met acht pijngedragingen waarvan de intensiteit of frequentie wordt beoordeeld op een driepuntsschaal. Tijdens de observatieperiode wordt de patiënt gevraagd te lopen, te staan e.d. De observatoren moeten getraind worden in de...
De vragenlijst bestaat uit 42 items die acht subschalen omvatten: sanctiemacht, formele macht, referentiemacht, deskundigheidsmacht, overtuigingsgerichtheid, invloed naar boven, invloed buiten eigen systeem en deskundigheid. De antwoorden...
De schaal bestaat uit 24 multiple-choice items die naar vier sociale situaties verwijzen, t.w. A. sociale interactiesituaties waarin men opvalt; B. beoordelingssituaties; C. nieuwe en onverwachte situaties en D. gezelligheids- en informele...