De Lib – DST 2023 (papier) is een leervorderingentoets waarin de onderdelen ‘Taal’ en ‘Rekenen’ zijn opgenomen. Het onderdeel ‘Taal’ bestaat uit de domeinen ‘Lezen’ (subdomeinen: ‘woordenschat’, ‘begrijpen’, ‘interpreteren’, ‘samenvatten’ en...
De Lib – DST 2023 (digitaal) is een leervorderingentoets waarin de onderdelen ‘Taal’ en ‘Rekenen’ zijn opgenomen. Het onderdeel ‘Taal’ bestaat uit de domeinen ‘Lezen’ (subdomeinen: ‘woordenschat’, ‘begrijpen’, ‘interpreteren’, ‘samenvatten’ en...
Vragenlijst bestaande uit 115 items gericht op persoonlijkheidsaspecten van de leerling die van belang zijn voor het functioneren en welbevinden in de onderwijsleersituatie. Het instrument bestaat uit 7 hoofdfactoren en 15 subfactoren:1....
Vragenlijst (60 items) die vijf subschalen/domeinen omvat: N, Neuroticisme, E, Extraversie, O, Openheid, A, Altruïsme en C, Consciëntieusheid.Respondent moet op vijfpuntsschalen van ‘helemaal oneens' tot ‘helemaal eens' aangeven in hoeverre de...
Vragenlijst van 100 items die vijf onafhankelijke factoren oplevert:Extraversie, Mildheid, Ordelijkheid, Emotionele stabiliteit, Autonomie.De items, korte concreet-gedragsmatige uitdrukkingen in de derde persoon enkelvoud, worden beantwoord op...
Observatieschaal met 16 items die bezigheden omschrijven m.b.t. onthouden en nadenken. Aan de informant (familielid of verzorgende) wordt gevraagd op vijfpuntsschalen, van "veel beter" via "niet veranderd" tot "veel slechter", aan te geven...
De test bestaat uit een boek met 60 getekende plaatjes van opklimmende moeilijkheidsgraad. Het object en soms enige onderdelen moeten door het kind benoemd worden. Aanwijzingen voor de scoring.
De test bestaat uit 187 vragen met drie antwoordmogelijkheden en omvat 16 persoonlijkheidsfactoren.
Test met 45 opgaven waarbij uit zes figuren twee figuren moeten worden gekozen, die beantwoorden aan een bepaald principe, dat men dient te ontdekken in vier eerder gegeven figuren. Er is ook een adaptieve computerversie. Zie Tellegen e.a. 1999.
Vragenlijst met 32 uitspraken m.b.t. nauwgezetheid, volgorde, tijdschema's etc., waarop cliënt op een vijfpuntsschaal (nooit-zelden-soms-vaak-zeer vaak) moet antwoorden. Doordat de items te groeperen zijn in de volgende niet onafhankelijke...