Testbatterij met acht tests gericht op intellectuele capaciteiten:- Figurenreeksen: 30 reeksen van 4 figuren waarbij de kandidaat de logische voortzetting van de reeks uit vijf antwoordalternatieven kiest. Deze test meet het abstract...
Testbatterij met negen tests gericht op het meten van intellectuele capaciteiten:- Denken met Figuren: meet visueel abstractievermogen; 30 reeksen van vier figuren. Keuze uit een van vijf alternatieven die de reeks op logische wijze afmaakt.-...
Schaal met 33 beweringen (aangevuld met 7 filler-items), gedeeltelijk multiple-choice en gedeeltelijk te beantwoorden door een streepje te zetten op een horizontale lijn. Er bestaat een verkorte vorm met 12 items (Ormel, 1980) en een met 18...
Batterij van 17 onderdelen betreffende de cognitieve domeinen waarneming, geheugen, gedragsplanning en aandacht, communicatieve en basisvaardigheden. De eerste sessie behelst het logopedisch gedeelte met meting van gehoor, taalimpressie,...
Test met 22 subtests die deel uitmaken van de gebieden Psychomotoriek, Intelligentie, Taal en Spraak en Voorbereidend Lezen en Rekenen. De proefleider maakt observaties tijdens de afname en laat het kind hardop vertellen hoe het tot een...
Deze schooltoets is een combinatie van een papieren woordleestoets en een digitale spellingtoets met afnamemomenten aan het begin en aan het einde van het schooljaar. De woordleestoets heeft in totaal 8 toetsonderdelen. Elk onderdeel bevat 51...
Test bestaande uit drie verschillende toetsen, namelijk ‘Begrijpend lezen’, ‘Rekenen-Wiskunde’ en ‘Taalverzorging’. Van iedere toets zijn twee versies beschikbaar voor twee afnamen per jaar. De toets ‘Begrijpend lezen’ bestaat uit de onderdelen...
Test bestaande uit twee verschillende soorten toetsen, namelijk ‘Mondelinge taal’ en ‘Rekenen’. De toets ‘Mondelinge taal’ bestaat uit de onderdelen ‘woordbegrip’, ‘zinsbegrip’ en ‘verhaalbegrip’ en de toets ‘Rekenen’ bestaat uit de onderdelen...
Projectieve methode bestaand uit 160 stukjes speelgoed: objecten die men buitenshuis aantreft zoals huizen, kerk, auto's, mensen, bomen, tamme en wilde dieren etc. Het kind krijgt de opdracht om een dorp te maken. Het spel dient twee keer...