De vragenlijst bestaat uit 18 homogene interesseschalen:Exact-wetenschappelijk (EW), techniek (Te), literair (Li), artistiek (Ar), muziek (Mu), alfa-wetenschappelijk (AW), commercieel (Ko), sociaal (So), sociaal-wetenschappelijk (SW), religieus...
Vragenlijst bestaand uit twee delen: deel I omvat 140 tweekeuze items met betrekking tot zeven belangstellingsgebieden (Dienstverlenend werk, Buitenhuisactiviteiten, Techniek, Handel-administratie, Kunst, Wetenschappelijk werk en Literair...
Vragenlijst bestaande uit 154 omschrijvingen van beroepsactiviteiten. De BIT bestaat uit de volgende 11 schalen:- Technische handarbeid (TH): belangstelling voor praktisch-technisch werk met machines en apparatuur.- Ambachtelijke vormgeving...
Vragenlijst bestaande uit 140 items verdeeld over 14 sectoren (10 items per sector) en 11 activiteiten (ongelijkmatig verdeeld). De 14 sectoren zijn: Techniek (Te), Bouw (Bo), Logistiek (Lo), Informatietechnologie (It), Sociaal welzijn (Sw),...
Vragenlijst met 96 items en 15 schalen gericht op beroepeninteresse:- Bouw en hout (6 items).- Installatietechniek en metaal (6 items).- Elektrotechniek (6 items).- Autotechniek (4 items).- Automatisering (6 items).- Administratie (8 items).-...
Zelfrapportagevragenlijst met 53 items gericht op symptomen van psychopathologie. Het instrument omvat 9 dimensies die overlappen met psychiatrische syndromen:Somatische klachten (7 items).Cognitieve problemen (6 items)Interpersoonlijke...
Vragenlijst met 53 items gericht op symptomen van psychopathologie. Het instrument omvat 9 dimensies die overlappen met psychiatrische syndromen:Somatische klachten (7 items).Cognitieve problemen (6 items)Interpersoonlijke gevoeligheid (4...
Vragenlijst met 40 items die drie subschalen omvatten: Directe Agressie, Indirecte Agressie en Sociale Wenselijkheid met resp. 16, 19 en 5 items. Respondent moet van elke uitspraak aangeven of deze ‘waar' of ‘onwaar' is.De BDHI-D kan gebruikt...
Semi-gestandaardiseerd interview bestaande uit 67 items. Er zijn 40 zelfrapportagevragen, 25 observatie-items die na afloop van het gesprek worden gescoord en twee items voor globale beoordeling van ernst en betrouwbaarheid. De items worden...