De test is ontwikkeld vanuit het tweede deel van het Standaard Reactie Instrument, SRI, in het kader van het Reactie Patronen Onderzoek (Rink 1999).De ASL bestaat uit 28 situatiebeschrijvingen. Deze situatiebeschrijvingen bevatten steeds één van...
Gedragsobservatielijst bestaande uit vier schalen: ‘taakgerichtheid’ (12 items), ‘sociabiliteit’ (10 items), ‘zelfwaardering’ (7 items) en ‘egocentrisme’ (6 items). Bij elk item moet worden aangegeven in welke mate de beschreven eigenschap voor...
Testserie bestaande uit drie onderdelen:- Numerieke Aanleg Test (NAT):* Rekenvaardigheid: test bestaande uit 80 rekenopgaven, waarbij het juiste antwoord gekozen moet worden uit vier antwoordmogelijkheden.* Cijferreeksen: test bestaande uit 26...
Schaal met 24 beweringen zoals ‘meer dan de gemiddelde persoon probeer ik erkenning te krijgen in groepen waartoe ik behoor'. Op vijfpuntsschalen geeft men aan in welke mate elke uitspraak van toepassing is. Een korte schriftelijke instructie...
Batterij bestaand uit vier onderdelen:I. Functie Beoordelings Instrument (FBI) t.b.v. functie-analyse:bestaat uit ca. 170 uitspraken (afhankelijk van de functie) die gedragingen en omstandigheden beschrijven die van belang kunnen zijn voor een...
De Movement ABC bestaat uit een door ouders of leerkracht in te vullen checklist (60 vragen) en een motorische test. Er zijn per leeftijdsgroep (4-6 jr., 7-8 jr., 9-10 jr. en 11-12+ jr.) acht categorieën items die drie verschillende aspecten...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument bestaat uit 28 stellingen behorend bij zeven categorieën, vijf op het gebied van sociaal functioneren en twee op het gebied van...
Leerkrachtvragenlijst bestaande uit 32 items, waarbij drie dimensies (subschalen) worden onderscheiden:- Sociaal gedrag (9 items): gedrag waarin kinderen hun sociale vaardigheid tot uitdrukking brengen,- Welbevinden (15 items): gedragsuitingen...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 32 stellingen, waarmee twee graadmeters en aantal categorieën in kaart wordt...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 22 stellingen, waarbij twee categorieën worden onderscheiden:Ruimtenemend gedrag: gedrag...