De BOB is geconstrueerd door samenvoeging van subtests uit de Test Basisschool I en II, TBS, 1979. De acht subtests omvatten drie factoren: Verbale aanleg, Rekenkundige aanleg en Algemeen logisch inzicht en meten ook het werktempo. De...
De schooltoets bestaat uit Luisteren 1 met vier toetsen voor groep 3 en 4, Luisteren 2 met twee toetsen voor groep 5 en 6 en Luisteren 3 met twee toetsen voor groep 7 en groep 8. Luisteren 1 bestaat uit twee delen en wordt in twee keer...
Vragenlijst met 20 vragen betreffende vaardigheden als oriëntatie in tijd en plaats, voorwerpen benoemen, woorden herhalen, lezen, schrijven, natekenen van figuren e.d.Er is ook een verkorte versie met 12 items. De beide MMSE versies kunnen...
Vragenlijst met 567 vragen/beweringen die met ‘Akkoord' of ‘Niet akkoord' worden beantwoord. De test is opgebouwd uit de volgende typen schalen:- de validiteitsschalen;- de klinische hoofdschalen;- de inhoudsschalen;- de supplementaire schalen;-...
Vragenlijst met 338 vragen/beweringen die met ‘Akkoord’ of ‘Niet akkoord’ worden beantwoord. De items zijn een selectie uit de 567 items van de MMPI-2. De vragenlijst is opgebouwd uit de volgende typen schalen: validiteitsschalen,...
De test is gebaseerd op de theorieën van Boszormenyi-Nagy en Stierlin en bestaat uit zes subtests: Superego binding (12 items), Affectieve binding (10 items), Kwetsbaarheid (7 items), Rechtvaardigheid (12 items), Erkenning (13 items) en...
De test omvat vijf reeksen (A, B, C, D, en E) van 60 opgaven in totaal, die elk bestaan uit één of meer figuren. De opgaven zijn gebaseerd op verschillende figuratieve principes in de systematische samenhang der delen of figuren. Elke reeks...
Patiënt moet bij 168 pijnwoorden uit de Nederlandse Pijnwoorden Lijst (Zant en Kolman) met ‘wel' of ‘niet' aangeven of hij/zij deze woorden wel eens gebruikt voor de beschrijving van zijn/haar pijn. 23 pijnwoorden hieruit vormen samen de...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar twee van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat,...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar -drie van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands...