De Adviestoetsen bestaan uit een kerndeel en een keuzedeel. Het kerndeel omvat vakken die voor alle leerlingen van belang zijn bij de keuze van een leerweg: Studievaardigheden met 35 items (er is ook een Beoordelingslijst Studievaardigheid, 20...
Vragenlijst met 20 vragen betreffende vaardigheden als oriëntatie in tijd en plaats, voorwerpen benoemen, woorden herhalen, lezen, schrijven, natekenen van figuren e.d.Er is ook een verkorte versie met 12 items. De beide MMSE versies kunnen...
Vragenlijst met 567 vragen/beweringen die met ‘Akkoord' of ‘Niet akkoord' worden beantwoord. De test is opgebouwd uit de volgende typen schalen:- de validiteitsschalen;- de klinische hoofdschalen;- de inhoudsschalen;- de supplementaire schalen;-...
Vragenlijst met 338 vragen/beweringen die met ‘Akkoord’ of ‘Niet akkoord’ worden beantwoord. De items zijn een selectie uit de 567 items van de MMPI-2. De vragenlijst is opgebouwd uit de volgende typen schalen: validiteitsschalen,...
De evaluatieschaal bestaat uit twee gedeelten. Het eerste deel met 24 items vraagt naar gedachten en gevoelens (taakspecifieke cognities en emoties) van leerlingen voorafgaand aan een taak, het tweede deel met 14 items vraagt naar de gedachten...
Evaluatieschaal bestaande uit tien items, die onder de twee schalen vallen: Autonomie (zeven items) en Sociaal Optimisme (drie items). Het centraal stellen van mogelijkheden en competenties wordt in dit instrument benadrukt. De onderzochte...
De test omvat vijf reeksen (A, B, C, D, en E) van 60 opgaven in totaal, die elk bestaan uit één of meer figuren. De opgaven zijn gebaseerd op verschillende figuratieve principes in de systematische samenhang der delen of figuren. Elke reeks...
Vragenlijst met 75 vragen verdeeld over zeven subschalen: algemene beleving van de school, beleving van het eigen verstandelijk functioneren in de school, beleving van de relatie met klasgenoten/medeleerlingen, beleving van de relatie met de...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar twee van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat,...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar -drie van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands...