De vragenlijst is gebaseerd op de theorie van N. Chodorow (1978, 1989) en de DPD-kenmerken uit de DSM-III-R en bestaat uit 50 items die beantwoord moeten worden op zevenpuntsschalen, van ‘absoluut niet' via ‘middelmatig' tot ‘helemaal'. Er zijn...
Klinische beoordelingsschaal resulterend in een sterkte/zwakteprofiel van de onderzochte. De FP40 omvat tien vragenlijsten die leiden tot 44 schaalscores:- Jeugd, Opvoeding en Inbedding Lijst: in te vullen door de maatschappelijk werker. Deze...
Vragenlijst met 20 vragen betreffende vaardigheden als oriëntatie in tijd en plaats, voorwerpen benoemen, woorden herhalen, lezen, schrijven, natekenen van figuren e.d.Er is ook een verkorte versie met 12 items. De beide MMSE versies kunnen...
Vragenlijst met tachtig items gericht op de kwaliteit van een intieme partnerrelatie. Er zijn vijf subschalen geconstrueerd: Onafhankelijkheid (19 items), Emotionele saamhorigheid (26 items), Identiteit (15 items), Conflicthantering (9 items) en...
Schooltoets bestaand uit de onderdelen Begrijpend Lezen, Technisch Lezen, Spelling en Rekenen-Wiskunde. Het betreft een speciale editie van de Eindtoets Basisonderwijs bestemd voor leerlingen met een grote leerachterstand en die vrijwel zeker in...
Vragenlijst met 25/21 items die verwijzen naar concreet gedrag, opvattingen en affect tussen een ouder en een kind. Op vijfpuntsschalen moet respondent aangeven in welke mate het gedrag voor komt of het item van toepassing is. M.b.v. een aparte...
De observatielijst bestaat uit 42 items. Met steeds drie tot zeven items worden de volgende aandachtspunten geobserveerd door de leidster/leerkracht: Zelfredzaamheid, Zelfregeling, Weerbaarheid, Welbevinden, Relatie met anderen, Motoriek,...
De test omvat vijf reeksen (A, B, C, D, en E) van 60 opgaven in totaal, die elk bestaan uit één of meer figuren. De opgaven zijn gebaseerd op verschillende figuratieve principes in de systematische samenhang der delen of figuren. Elke reeks...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar twee van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat,...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar -drie van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands...