De vragenlijst is gebaseerd op de theorie van N. Chodorow (1978, 1989) en de DPD-kenmerken uit de DSM-III-R en bestaat uit 50 items die beantwoord moeten worden op zevenpuntsschalen, van ‘absoluut niet' via ‘middelmatig' tot ‘helemaal'. Er zijn...
Leervorderingentoets met een verplichte basistoets en de optionele modules ‘Verdieping’ en ‘Verbreding’. De basistoets bevat in totaal 180 items en bestaat uit de onderdelen ‘Rekenen’ (90 items), ‘Lezen’ (40 items) en ‘Taalverzorging’ (50...
Schaal met 82 items: 29 mannelijke, 29 vrouwelijke en 24 niet-seksegebonden adjectieven (12 sociaal wenselijke en 12 sociaal onwenselijke). Door het aankruisen van één van de vier antwoordmogelijkheden (van ‘volstrekt niet' tot ‘helemaal') geeft...
Vragenlijst met 20 vragen betreffende vaardigheden als oriëntatie in tijd en plaats, voorwerpen benoemen, woorden herhalen, lezen, schrijven, natekenen van figuren e.d.Er is ook een verkorte versie met 12 items. De beide MMSE versies kunnen...
De test omvat vijf reeksen (A, B, C, D, en E) van 60 opgaven in totaal, die elk bestaan uit één of meer figuren. De opgaven zijn gebaseerd op verschillende figuratieve principes in de systematische samenhang der delen of figuren. Elke reeks...
Begeleidingsinstrument met 160 items gericht op drie globale houdingen van leerlingen ten opzichte van school en zichzelf. De SAQI bestaat uit 10 basisschalen met elk 16 items en 4 samengestelde schalen:- Motivatie (MOT): de attitudes jegens het...
Vragenlijst bestaande uit twee versies: één voor leerlingen van groep 6, 7 en 8 van het basisonderwijs en één voor leerlingen uit klas 1, 2 en 3 van het voorgezet onderwijs, beide bestaande uit 160 items. De twee versies bestaan beide uit twee...
Test met drie subtests gericht op het vaststellen van verbale en visuele semantische stoornissen als oorzaak van woordvindingsproblemen: SAT-benoemen, SAT-verbaal en SAT-visueel. Elk onderdeel bestaat uit 30 items. Bij het onderdeel SAT-benoemen...
Methode bestaande uit tien toetsen (zie beschrijving beoordeling Toetspakket Beginnende geletterdheid, 2008). De ‘oude' Letterkennistoets 1 en Letterkennistoets 2 zijn samengevoegd tot de nieuwe Letterkennistoets, de ‘oude' Analysetoets is...
Methode bestaande uit tien toetsen:- Rijmtoets (april groep 1): meet het fonologisch bewustzijn (klankgroepen).- Woordenschattoets 1 (mei groep 1): meet kennis van woorden.- Woordenschattoets 2 (oktober en mei groep 2): meet kennis van woorden.-...