De vragenlijst is gebaseerd op de theorie van N. Chodorow (1978, 1989) en de DPD-kenmerken uit de DSM-III-R en bestaat uit 50 items die beantwoord moeten worden op zevenpuntsschalen, van ‘absoluut niet' via ‘middelmatig' tot ‘helemaal'. Er zijn...
Schooltoets (2 parallelvormen A en B) die niet gebonden is aan een bepaalde lees- of taalmethode. Na een informatieve tekst moet de leerling vragen beantwoorden die betrekking hebben op woord-, zins- of tekstniveau en kiest daarbij uit vier...
Gestandaardiseerde procedure met 391 items bestaande uit de volgende onderdelen:- Deel A gestructureerd klinisch interview met de patiënt m.b.t. de huidige psychische toestand, persoonlijke, medische en familiaire voorgeschiedenis (125 items).-...
Observatieschaal met 53 items in te vullen door verplegend of verzorgend personeel in verpleeghuizen of door maatschappelijk werker bij patiënt thuis. De items worden ingevuld op een vijfpuntsschaal van ‘ongestoord gedrag' tot ‘volledig gestoord...
Vragenlijst met 20 vragen betreffende vaardigheden als oriëntatie in tijd en plaats, voorwerpen benoemen, woorden herhalen, lezen, schrijven, natekenen van figuren e.d.Er is ook een verkorte versie met 12 items. De beide MMSE versies kunnen...
De test omvat vijf reeksen (A, B, C, D, en E) van 60 opgaven in totaal, die elk bestaan uit één of meer figuren. De opgaven zijn gebaseerd op verschillende figuratieve principes in de systematische samenhang der delen of figuren. Elke reeks...
Vier taakgerichte schooltoetsen die bepaalde aspecten van het begrijpend lezen meten, nl. begrijpen van de betekenis van geschreven woorden (Synoniementest, 30 items), begrijpen van geschreven woorden die telkens elkaars tegenstelling zijn...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar twee van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat,...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar -drie van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands...
Vragenlijst bestaande uit twee delen. Deel 1 omvat 47 items en vraagt naar functiekenmerken zoals werkcontacten, afgerondheid, gespecialiseerdheid, zelfstandigheid, organisatiestijl. Deel 2 bevat totaal 114 items en vraagt naar de beleving van...