Het begeleidingsinstrument bevat 12 dimensies die de diverse beroepsrichtingen binnen het LBO/IBO representeren, nl.: handel en zelfstandige vestiging, administratie en verkoop, agrarische sector, grafische technieken, consumptieve technieken,...
Het begeleidingsinstrument bevat negen dimensies die de diverse beroepsrichtingen binnen het LBO/IBO representeren, nl.: handel en zelfstandige vestiging, winkelpraktijk, kantoorpraktijk, consumptieve technieken, huishoudkunde,...
Vragenlijst gericht op cognitieve en sociaal-emotionele condities voor onderwijsleersituaties. Er wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen directe en indirecte voorwaarden. De directe leervoorwaarden (42 items) zijn in zes domeinen verdeeld:1....
Evaluatieschaal bestaand uit twee delen: houding t.a.v. het milieu (18 items) en gedragsintentie t.a.v. het milieu (20 items). Op driepuntsschalen geeft de leerling aan in hoeverre elke uitspraak van toepassing is. De schaal wordt anoniem...
Evaluatieschaal met twee subschalen: Houding (24 items) en Gedragsintentie (25 items), die anoniem wordt ingevuld. Op driepuntsschalen wordt aangegeven in hoeverre elke uitspraak op de leerling van toepassing is. De schaal is ontwikkeld vanuit...
Vragenlijst ontworpen op basis van de theorie van C.G. Jung. Er zijn 94 items waarbij gevraagd wordt uit twee antwoordmogelijkheden te kiezen. De items omvatten vier subschalen met tegengestelde polen: Extraversie-Introversie (waarop wordt de...
Toets bestaande uit twee leeskaarten, A en B. Kaart A ‘de kat' bestaat uit 284 woorden, kaart B ‘de mug' bestaat uit 282 woorden. Kaart A bestaat uit meer eenvoudige woorden dan kaart B en is geschikt voor de zwakke leerling, kaart B is geschikt...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar één van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat,...
Deze methode bestaat uit twee gedeelten. Het eerste deel omvat het genereren van (meest 20 of meer) waardengebieden aan de hand van een standaard set vragen. Intensieve interactie is vereist tussen testleider en cliënt. In het tweede gedeelte...