Batterij van bestaande en nieuw ontworpen instrumenten: Semantische Differentiaal (30 schalen van 6 gradaties); ABV; Thrill-lijst (voorkeur voor ‘thrill'-verwekkende activiteiten); Beroepenlijst (discrepanties tussen verwachtingsscore en...
De beoordelingsschaal bestaat uit een kindervragenlijst en een corresponderende oudervragenlijst. Er zijn drie versies, resp. voor 6-8, 9-12 en 13-17 jaar. Alleen de versie 13-17 jaar is gereed voor (experimenteel) gebruik. De vragenlijst is...
Gedragsobservatielijst bestaande uit vier schalen: ‘taakgerichtheid’ (12 items), ‘sociabiliteit’ (10 items), ‘zelfwaardering’ (7 items) en ‘egocentrisme’ (6 items). Bij elk item moet worden aangegeven in welke mate de beschreven eigenschap voor...
De vragenlijst bestaat uit tien positief en tien negatief gestelde beweringen. Cliënt geeft op een zevenpuntsschaal aan in hoeverre hij het met de uitspraak eens is. De vragenlijst omvat de factoren Machiavelliaanse taktieken, Eerlijkheid,...
Vragenlijst bestaande uit een gedeelte dat burgerschapscompetenties meet (door de leerling zelf in te vullen) en een gedeelte dat burgerschapsgedrag meet (door de docent in te vullen). De COTAN beoordeling heeft alleen betrekking op het gedeelte...
De vragenlijst is gebaseerd op het stressmodel van Lazarus (1970) en de attributietheorie van Weiner (1972) en bestaat uit vier delen:A. Subjectieve Gezinsbelasting; vragenlijst met acht categorieën zoals Acceptatie, Aankunnen, Problemen hebben...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument bestaat uit 28 stellingen behorend bij zeven categorieën, vijf op het gebied van sociaal functioneren en twee op het gebied van...
Leerkrachtvragenlijst bestaande uit 32 items, waarbij drie dimensies (subschalen) worden onderscheiden:- Sociaal gedrag (9 items): gedrag waarin kinderen hun sociale vaardigheid tot uitdrukking brengen,- Welbevinden (15 items): gedragsuitingen...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 32 stellingen, waarmee twee graadmeters en aantal categorieën in kaart wordt...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 22 stellingen, waarbij twee categorieën worden onderscheiden:Ruimtenemend gedrag: gedrag...