Schaal met 44 items. Men beantwoordt op visueel analoge schalen (van "doe ik nooit" tot "doe ik altijd") in hoeverre men gebruik maakt van de volgende copingstrategieën: 1. Aandacht afleiden, 2. Herinterpreteren van pijnsensaties, 3. Zelf...
De test is ontwikkeld naar een heuristisch model van H.J. Mark betreffende de hiërarchische organisatie en ontwikkeling van functies binnen leerkanalen. De subtests Blokpatronen, Vouwblaadjes en Natikken meten o.m. de functies aandacht,...
De vragenlijst bestaat uit 52 items met de volgende schalen: Welbevinden (W), Invaliditeitsbeleven (I), Ontstemming (O), Sociale geremdheid (S). Antwoordcategorieën: juist/?/onjuist.
Deze schooltoets is een combinatie van een papieren woordleestoets en een digitale spellingtoets met afnamemomenten aan het begin en aan het einde van het schooljaar. De woordleestoets heeft in totaal 8 toetsonderdelen. Elk onderdeel bevat 51...
Methode bestaande uit tien toetsen (zie beschrijving beoordeling Toetspakket Beginnende geletterdheid, 2008). De ‘oude' Letterkennistoets 1 en Letterkennistoets 2 zijn samengevoegd tot de nieuwe Letterkennistoets, de ‘oude' Analysetoets is...
Methode bestaande uit tien toetsen:- Rijmtoets (april groep 1): meet het fonologisch bewustzijn (klankgroepen).- Woordenschattoets 1 (mei groep 1): meet kennis van woorden.- Woordenschattoets 2 (oktober en mei groep 2): meet kennis van woorden.-...