Toets bestaande uit tien onderdelen: ‘vergelijken’, ‘hoeveelheden koppelen’, ‘correspondentie’, ‘ordenen’, ‘telwoorden gebruiken’, ‘synchroon en verkort tellen’, ‘resultatief tellen’, ‘toepassen van kennis van getallen’, ‘schatten’ en ‘meten’....
Schooltoets met twee parallelvormen A en B met elk 40 opgaven. De opgaven zijn in groepen van vijf verdeeld over acht onderdelen: Vergelijken, Classificeren, Correspondentie leggen, Seriëren, Telwoorden gebruiken, Synchroon en verkort tellen,...
Methode bestaande uit twee parallelvormen A en B, elk met 45 opgaven. De opgaven zijn in groepen van 5 verdeeld over negen schalen:1. Vergelijken: het vergelijken van objecten op kwalitatieve en kwantitatieve kenmerken.2. Hoeveelheden koppelen:...
De test omvat vier subtests: Passieve Woordenschat, Analogieën en Tegenstellingen, Morfologische regels en Bedenken en benoemen.
Test bestaande uit zes onderdelen voor niveau 1, zeven onderdelen voor niveau 2 en acht onderdelen voor niveau 3 en 4:1. Berekeningen: verbaal gesteld rekenprobleem met zes antwoordmogelijkheden. Berekeningen bestaat uit 20 opgaven voor niveau 2...
De VDL Persoonlijkheid bestaat uit drie persoonlijkheidstests:- PT 16-20: vragenlijst bestaande uit 50 beweringen met betrekking tot de big five persoonlijkheidstrekken, waarbij de leerling op een vijfpuntsschaal moet aangeven in hoeverre...
Test bestaande uit zeven tests die zich richten op niveau 1 en 2, en acht test die zich richten op niveau 3 en 4 van leerlingen ROC:- Berekeningen (niveau 2): 18 rekenopgaven met zes antwoordmogelijkheden.- Bewerkingen (niveau 3 en 4): 16...
De test bestaat uit drie aparte subtests: Verbale Analogieën (40 opgaven) waarbij identieke relaties tussen twee woordparen gevonden moeten worden; Woordenschat (64 opgaven) in vijfkeuzevorm en Functies van Woorden (40 opgaven), bestaande uit...
De test bestaat uit de parallelversies 1 en 2. Elke versie heeft twee boodschappenlijsten A en B met 16 artikelen die door patiënt onthouden moeten worden, en een Recognitielijst met 44 items. Beide lijsten zijn op cassetteband ingesproken. Na...
Evaluatieschaal t.b.v. het spellingonderwijs in de vorm van een taakanalytisch systeem dat de spellingcategorieën van de volgende dictees hiërarchisch ordent:A. Diagnosedictee 4, OBD-Eindhoven (1978), t.b.v. groep 4;B. Praxisdictees 3.1, 4.1 en...