De toets bestaat uit 40 opdrachten voorafgegaan door een oefenitem. Het receptieve deel heeft 30 opdrachten waarbij het kind een plaatje moet aanwijzen en omvat Lichaamsdelen, Houdingen, Bewegingen, Positie in de ruimte en Richting en afstand in...
De observatielijst bestaat uit 42 items. Met steeds drie tot zeven items worden de volgende aandachtspunten geobserveerd door de leidster/leerkracht: Zelfredzaamheid, Zelfregeling, Weerbaarheid, Welbevinden, Relatie met anderen, Motoriek,...
De DLS is de opvolger van de DIBO (1980) en de I-VBO toets (1987) en maakt deel uit van het onderwijsverbeteringsproject Hulp Op Maat. De toets bestaat uit 17 subtests zoals Dictee, Woorden met gelijke betekenis, Figurenreeksen enz. elk met 20...
Vragenlijst met 40 items behorend bij 8 verschillende taaksituaties met een evaluatief aspect, die tijdens lessen voorkomen en die worden weergegeven door een korte tekst. Bij elke situatie horen vijf meerkeuze vragen, waarbij de leerling...
Test met 22 subtests die deel uitmaken van de gebieden Psychomotoriek, Intelligentie, Taal en Spraak en Voorbereidend Lezen en Rekenen. De proefleider maakt observaties tijdens de afname en laat het kind hardop vertellen hoe het tot een...
Observatieschaal bestaand uit 60 items die 17 gedragspatronen omvatten, zoals afleidbaarheid, emotioneel isolement, gebrekkige coördinatie en lichaamstonus. De items worden gescoord op een vijfpuntsschaal (gedeeltelijk achtpunts) van ‘nooit' tot...
De test omvat elf subtests waarvan zes verbaal (Algemene ontwikkeling, Gezond verstand, Cijfers nazeggen, Rekenen, Overeenkomsten en Woordenlijst) en vijf niet-verbaal (Plaatjes rangschikken, Plaatjes aanvullen, Blokpatronen, Legkaarten en...
De vragenlijst bestaat uit 20 open vragen, voorzien van een illustratie, waarbij cliënt zo uitgebreid mogelijk zijn subjectief beleven van ervaringen moet beschrijven. De vragen zijn geordend van verleden via heden naar toekomst en betreffen...
Observatieschaal met 45 items die betrekking hebben op in de dagelijkse omgang waarneembaar gedrag, zoals slaan, uitschelden, zeuren, nagelbijten etc. Als uitgangspunt voor de constructie van de schaal werd gebruik gemaakt van de Storend...