Schooltoets gericht op het onderzoeken van elementaire rekenbewerkingen. Hierbij wordt verondersteld dat basisvaardigheden van het rekenproces, zoals optellen en vermenigvuldigen reeds aanwezig zijn. Het instrument bestaat uit 60 items verdeeld...
Schooltoets bestaand uit een boekje met 60 zinnen. In elke zin staat een vet gedrukt woord (geen werkwoorden) waarvan de leerling moet aangeven of het goed of fout is geschreven. De items variëren in moeilijkheidsgraad. De toets wordt afgenomen...
Schooltoets gericht op de vaardigheid in het correct spellen van Nederlandse niet-werkwoorden. De 60 items zijn verdeeld over 10 spellingscategorieën, die deelvaardigheden van het spellen meten:- ie-i (8 items).- Trema (7 items).- 's (7 items).-...
Schooltoets bestaand uit 120 woorden. De woorden hebben een oplopende moeilijkheidsgraad. De leerling krijgt één minuut de tijd om de woorden hardop voor te lezen. Het instrument is bedoeld om de snelheid en mate van nauwkeurigheid van het lezen...
Computertoets bestaande uit twee delen: een theorietoets en een praktijktoets. De theorietoets bestaat uit 60 vragen, verdeeld over twee taken van 30 vragen. De toets bevat vragen over vijf categorieën van onderwerpen: constructies,...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar één van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat,...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar twee van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat,...
Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar -drie van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands...
De schooltoets meet acht vaardigheden die leerlingen zouden moeten beheersen om goed te kunnen presteren. Deze vaardigheden zijn Waarnemingen verrichten, Kiezen en ordenen van informatie, Meningsvorming, Samenwerken, Samenvatten en conclusies...