Gedragsobservatielijst bestaande uit vier schalen: ‘taakgerichtheid’ (12 items), ‘sociabiliteit’ (10 items), ‘zelfwaardering’ (7 items) en ‘egocentrisme’ (6 items). Bij elk item moet worden aangegeven in welke mate de beschreven eigenschap voor...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 22 stellingen, waarbij twee categorieën worden onderscheiden:Ruimtenemend gedrag: gedrag...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 32 stellingen, waarmee twee graadmeters en aantal categorieën in kaart wordt...
Leerkrachtvragenlijst bestaande uit 32 items, waarbij drie dimensies (subschalen) worden onderscheiden:- Sociaal gedrag (9 items): gedrag waarin kinderen hun sociale vaardigheid tot uitdrukking brengen,- Welbevinden (15 items): gedragsuitingen...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument bestaat uit 28 stellingen behorend bij zeven categorieën, vijf op het gebied van sociaal functioneren en twee op het gebied van...
De vragenlijst wordt ingevuld door ouders. Zij geven op een driepuntsschaal aan in welke mate een gedragsbeschrijving nu en in de afgelopen zes maanden van toepassing is op hun kind.De VVA bestaat uit 23 items, verdeeld over de vier subschalen...
Observatieschaal ontwikkeld vanuit de praktijk van de psychosociale rehabilitatie voor psychiatrische patiënten. De MAS is geïnspireerd op de Beschut Wonen Schaal van Wennink, 1987. De schaal meet Overdraagbare en Niet-overdraagbare activiteiten...
De YSR is de door de jongere zelf in te vullen versie van de CBCL. De YSR bestaat uit twee delen: 1. een vaardigheids- of competentiedeel met 17 vragen betreffende sport, hobbies, school e.d. die op twee- tot vierpuntsschalen beantwoord moeten...
Vragenlijst met 78 items die vier subschalen omvatten: Studiewaardering, Zelfvertrouwen, Faalangst, Studievermijding/inzet. De items worden beantwoord op vijfpuntsschalen van ‘(bijna) nooit' tot ‘(bijna) altijd'. Er is ook een p.c.-versie.De...
Vragenlijst gebaseerd op de Patient Request Form van Lazare e.a., 1972, met 61 items. De cliënt beantwoordt de wensen of hulpvragen op een driepuntsschaal van ‘helemaal niet' tot ‘dit is precies wat ik wil'. De HVL omvat zes schalen: 1....