Leerkrachtvragenlijst bestaande uit 32 items, waarbij drie dimensies (subschalen) worden onderscheiden:- Sociaal gedrag (9 items): gedrag waarin kinderen hun sociale vaardigheid tot uitdrukking brengen,- Welbevinden (15 items): gedragsuitingen...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument bestaat uit 28 stellingen behorend bij zeven categorieƫn, vijf op het gebied van sociaal functioneren en twee op het gebied van...
Schooltoetsen voor het meten van het niveau van leesvaardigheid. De toets komt gedeeltelijk overeen met de toetsen begrijpend lezen van het CITO voor primair onderwijs (LOVS). De toetsen bestaan uit meerkeuzevragen die betrekking hebben op...
Toets met een afnamemoment in het midden en het einde van het schooljaar. Naast de midden- en eindtoets is er per leerjaar ook een tussentoets beschikbaar. De tussentoets ligt qua niveau tussen de twee toetsen in. Bij een minder snelle...
. De Schoolvaardigheidstoets Begrijpend lezen (SVT-BL) bestaat uit een toetsboekje met daarin 21 items voor groep 4, 25 items voor groep 5, 39 items voor groep 6, 35 items voor groep 7 en 37 items voor groep 8. De items zijn meerkeuzevragen met...
Schooltoets bestaand uit vijf aparte toetsen die respectievelijk geschikt zijn voor groep 3 en 4, voor groep 3, 4 en 5, voor groep 5 en 6, voor groep 6, 7 en 8, en voor groep 7 en 8. Hierdoor kunnen in elke groep twee toetsversies worden...
Schooltoets bestaand uit vier informatieve teksten en 34 items. In de toets zijn vijf verschillende deelvaardigheden van begrijpend lezen opgenomen:- Woordbegrip (3 items).- Syntactisch bewustzijn (12 items).- Pragmatisch bewustzijn (10 items).-...
De schooltoets bestaat uit vier informatieve teksten met in totaal 34 vragen. De items variƫren in moeilijkheidsgraad. De toets wordt afgenomen in december.In de toets zijn vijf deelvaardigheden van begrijpend lezen opgenomen: Woordbegrip,...
Begeleidingsinstrument bestaand uit een zelfbeoordelingslijst voor leerlingen vanaf eind groep 5. De leerlinglijst is gebaseerd op veel gebruikte lijsten in Nederland en daarbuiten en heeft 42 uitspraken. De leerling geeft op een vierpuntsschaal...
Begeleidingsinstrument bestaand uit een observatielijst voor de leerkracht. Uitgangspunt voor de leerkrachtlijst is de herziene LICOR-lijst 1996/1998 en een eerder ontwikkeld instrument van K. van Putten, 1987, aangevuld met enkele items. De...