Vragenlijst gericht op cognitieve en sociaal-emotionele condities voor onderwijsleersituaties. Er wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen directe en indirecte voorwaarden. De directe leervoorwaarden (42 items) zijn in zes domeinen verdeeld:1....
Schaal bestaande uit 4 vragen die betrekking hebben op de afgelopen week:- Individueel: Hoe ging het met uzelf?- Interpersoonlijk: Hoe ging het in de contacten thuis, met mensen die dichtbij u staan?- Maatschappelijk: Hoe ging het met uw...
Observatieschaal ontwikkeld vanuit de praktijk van de psychosociale rehabilitatie voor psychiatrische patiënten. De MAS is geïnspireerd op de Beschut Wonen Schaal van Wennink, 1987. De schaal meet Overdraagbare en Niet-overdraagbare activiteiten...
Vragenlijst met 40 items behorend bij 8 verschillende taaksituaties met een evaluatief aspect, die tijdens lessen voorkomen en die worden weergegeven door een korte tekst. Bij elke situatie horen vijf meerkeuze vragen, waarbij de leerling...
Observatieschaal in de vorm van de Q-sort techniek. Levert een systematische beschrijving van gedrag en beleven van het kind op.Bestaat uit 100 kaartjes met uitspraken en negen enveloppen. De leraar (of andere informant) beoordeelt hoe goed elke...
Vragenlijst met 24 schalen waarmee inhoudelijke kenmerken van functies vastgesteld kunnen worden. Steeds komt een bepaald aspect van de functie aan de orde met empirisch vastgestelde schaalwaarden voor schaalankers. Beoordelaars moeten een...