Vragenlijst die bestaat uit 22 schalen; 11 schalen voor ‘Behoeften’ en 11 schalen voor ‘Rollen’. De schalen kunnen worden ingedeeld in zeven factoren: ‘Impact & Gedrevenheid’, ‘Organisatie & Structuur’, ‘Ideeën & Verandering’,...
Online vragenlijst gericht op persoonlijkheidsaspecten die relevant zijn voor de werksituatie met 197 items en 25 schalen die zijn verdeeld over de volgende vijf factoren:Invloed: bestaat uit de schalen Status (7 items), Dominantie (8 items),...
Vragenlijst met 33 items gericht op eetgedrag met vijf antwoordalternatieven: nooit (1), zelden (2), soms (3), vaak (4) en zeer vaak (5). Een voorbeelditem is: ‘Als u iets tegenzit of verkeerd gaat, heb u dan zin om iets te eten?' De NVE bestaat...
Online vragenlijst gericht op persoonlijkheidsaspecten die relevant zijn voor de werksituatie met 276 items en 25 schalen die zijn verdeeld over de volgende vijf factoren:- Invloed: bestaat uit de schalen Status (10 items), Dominantie (12...
Vragenlijst bestaand uit zeven factoren en 20 schalen. De zeven factoren zijn: Leiderschap, Werkoriëntatie, Oriëntatie op verandering, Sociale oriëntatie, Werktempo, Inschikkelijkheid en Prestatie oriëntatie. Er is een ipsatieve versie, de...
Vragenlijst bestaande uit 33 items met vijf antwoordalternatieven. Drie theorieën liggen aan de vragenlijst ten grondslag: de psychosomatische theorie, de externaliteitstheorie en de theorie van lijngericht eetgedrag. Op basis van het gevonden...
Vragenlijst bestaande uit vijf basisschalen die het gezinsfunctioneren weergeven:1. Responsiviteit: de opvoedingsrelatie van de ouders met het kind.2. Communicatie: de communicatie van de ouders met het kind.3. Organisatie: de context waarbinnen...
De DLS is de opvolger van de DIBO (1980) en de I-VBO toets (1987) en maakt deel uit van het onderwijsverbeteringsproject Hulp Op Maat. De toets bestaat uit 17 subtests zoals Dictee, Woorden met gelijke betekenis, Figurenreeksen enz. elk met 20...
De vragenlijst is gebaseerd op communicatie- en leertheoretische inzichten en omvat 17 uitspraken waarbij respondenten op een vijfpuntsschaal moeten aangeven in hoeverre deze de laatste maand van toepassing zijn. Tevens zijn er vier...
Vragenlijst met tien items waarbij cliënt gevraagd wordt hoe hij zich op een bepaald moment voelt (toestandsboosheid) en tien items die vragen naar hoe hij zich in het algemeen voelt (boosheidsdispositie). Cliënt antwoordt op een vierpuntsschaal...