Contact
Nieuwsbrief
Inloggen
Home
Beoordelingen
COTAN
Beoordelingssysteem
COTAN Documentatie
Nieuwsbrief
Contact
Colofon
Abonneren
FAQ
Home
-
Beoordelingen
Verwijder alle filters
Meetpretentie
observeerbaar pijngedrag
algemeen intelligentieniveau
(26)
persoonlijkheid
(14)
taal- en rekenniveau
(11)
begrijpend lezen
(8)
spellingsvaardigheid
(8)
persoonlijkheidskenmerken
(6)
cognitieve capaciteiten
(6)
persoonlijkheidseigenschappen
(6)
woordenschat
(6)
sociaal-emotioneel functioneren
(5)
beroepeninteresse
(4)
leesvaardigheid
(4)
persoonlijkheidsaspecten, aan de werksituatie gerelateerd
(4)
psychopathologie
(4)
rekenvaardigheid
(4)
technisch lezen
(4)
aandacht en concentratie
(3)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(3)
technische leesvaardigheid
(3)
dyslexie
(3)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(3)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(3)
sociale redzaamheid
(3)
taalbegrip
(3)
taalontwikkeling
(3)
algemeen capaciteitenniveau
(2)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(2)
angst
(2)
arbeidstevredenheid
(2)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
persoonlijkheidsaspecten
(2)
carrièrewaarden: factoren van werk die een persoon motiveren
(2)
cognitieve vaardigheden
(2)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(2)
dementie
(2)
depressie
(2)
eetgedrag
(2)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
geletterdheid, beginnende
(2)
kwaliteit van leven
(2)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leerlingkenmerken t.a.v. gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
mogelijk psychosociale problematiek
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
persoonlijkheid en voorkeuren op werkgebied
(2)
persoonlijkheid in relatie tot de werksituatie
(2)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
persoonlijkheidseigenschappen en vaardigheden
(2)
persoonlijkheidstrekken
(2)
posttraumatische stress
(2)
psychopathologie en persoonlijkheidskenmerken
(2)
rekenen, deelvaardigheden van
(2)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
sociale vaardigheden
(2)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
taal- en communicatieproblemen
(2)
taalvaardigheid, receptief
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
kwaliteit van gezinsfunctioneren
(2)
taal- en rekenvaardigheden
(2)
intelligentie
(2)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
leervorderingen op het gebied van taal en rekenen
(2)
(inter)persoonlijke waarden, persoonlijkheidskenmerken
(1)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
aanpassing van leiderschapsstijl aan specifieke situaties
(1)
activiteiten, voorkeur voor
(1)
actueel functioneringsniveau en optimaal wensniveau van functioneren
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst, depressie en stress
(1)
anterograde amnesie
(1)
aspecten/profiel van de werkomgeving
(1)
auditieve aandacht, selectieve en volgehouden
(1)
autismespectrumstoornissen
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en studievaardigheden
(1)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrip van gesproken woorden
(1)
behandelverloop
(1)
benoemstoornissen, woordvindingsproblemen
(1)
de opvoedingsrelatie van de ouder met elk kind afzonderlijk
(1)
leerachterstanden op begrijpend en technisch lezen, spelling en inzichtelijk rekenen
(1)
taalvaardigheid
(1)
bronnen van werkstress
(1)
burgerschapscompetenties
(1)
capaciteiten op verschillende cognitieve gebieden
(1)
capaciteiten: zowel aanleg- als aangeleerde factoren
(1)
chronisch pijngedrag
(1)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitieve capaciteiten en vaardigheden
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve functies
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve vaardigheden die van belang zijn voor lezen en spellen
(1)
cognitieve vaardigheden onderliggend aan rekenen
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
communicatieve intentie, verbale- en preverbale ontwikkeling
(1)
communicatieve vaardigheden
(1)
copingstijlen
(1)
depressieve symptomen
(1)
didactische leerachterstand
(1)
dimensies van interpersoonlijk gedrag, communicatie en repetitief/stereotiep gedrag, kenmerkend voor autismespectrumstoornissen
(1)
distress, depressie, angst, somatisatie
(1)
drijfveren, talenten en competenties
(1)
dyscalculie
(1)
eenzaamheid
(1)
eerste verbale en non-verbale receptieve en expressieve communicatie en communicatievoorwaarden
(1)
effect van stressreductie na interventie
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
ernst en perceptie van klachten bij multiple sclerosis (MS)
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
evaluatie therapiegesprek
(1)
executieve functies
(1)
executieve functies op beschrijvend gedragsniveau
(1)
faalangst in toets- of testsituaties
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
fonemische analysevaardigheid
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
functioneren en welbevinden in de onderwijssituatie
(1)
functioneren van het semantisch geheugen
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedrags- en motivatiepatronen in de werksituatie
(1)
gedragskenmerken die duiden op een autismespectrumstoornis (ASS)
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gedragspatronen met betrekking tot begrip en productie van werkwoorden en zinnen
(1)
gedragssymptomen van ADHD-problematiek
(1)
geestelijke gezondheidstoestand en sociaal functioneren
(1)
geheugen en werkgeheugen, aspecten van
(1)
geheugen, visueel
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
gevoel over het behandelcontact
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
houding t.o.v. sociale limieten: wetten, regels, normen en verwachtingen in de leefomgeving
(1)
klachten met betrekking tot obsessief-compulsieve stoornis (OCS)
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intelligentie en werkgeheugen
(1)
intelligentie(facetten)
(1)
intelligentie, niet-verbaal
(1)
interesse voor opleidingen en beroepen
(1)
interesses
(1)
interferentieverschijnselen in het cognitief functioneren door middel van kleur-woord benoeming
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
interpersoonlijke gedragsstijlen
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
kennis- en vaardigheidsniveau, studievaardigheid
(1)
kennisniveau wenselijk gedrag van leidinggevenden
(1)
kwaliteit intieme relatie
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leercompetentie, emotionele en sociale competentie
(1)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leermotivatie, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en sociale wenselijkheid
(1)
leervoorwaarden
(1)
lees- en spellingvaardigheid
(1)
leesattitude; het geheel van positieve en negatieve gevoelens die kinderen voor lezen en leesmateriaal hebben
(1)
leeswoordenschat
(1)
lezen en rekenen
(1)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
luistervaardigheid
(1)
malingeren
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mening van ouders over de persoonlijkheid van hun kind
(1)
mentale vaardigheid van de sporter
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
mobiliteit van geest
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
motoriek, verandering in bewegingspatroon
(1)
neuropsychologische ontwikkeling
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveau van sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
ondersteuningsbehoeften
(1)
ongewenst gedrag op school
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
patiëntkenmerken
(1)
pedagogisch klimaat
(1)
persoonlijkheid in de professionele context
(1)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidsdimensies
(1)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen
(1)
persoonlijkheidsstijl
(1)
persoonlijkheidsstoornis, ernst van een
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
planningsstoornissen
(1)
positieve en negatieve denkstijl
(1)
posttraumatische stressstoornis
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiegerichtheid in managementsituaties
(1)
prestatiemotivatie
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
prestatiemotivatie, werkstijlen
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
profiel van (beroeps)belangstelling, vaardigheden, ervaringen en eigenschappen
(1)
psychisch en/of lichamelijk onwelbevinden
(1)
psychisch lijden
(1)
psychische draagkracht
(1)
psychische en psychiatrische problematiek
(1)
eetstoornissen, psychologische en gedragskenmerken die daarmee samenhangen
(1)
psychopathie
(1)
psychopathie, psychopathische persoonlijkheidstrekken
(1)
psychopathologische verschijnselen
(1)
psychosociale problemen
(1)
psychosociale vaardigheden
(1)
recent ervaren klachten, lichamelijk en psychisch, t.b.v. de screening van psychopathologie
(1)
redeneervermogen, inductief
(1)
redeneervermogen, numeriek inductief
(1)
redeneervermogen, verbaal
(1)
regelvaardigheid
(1)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
rekenen en wiskunde
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
risico op dyslexie
(1)
risicotaxatie ten aanzien van delinquent gedrag en/of agressie
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociaal probleemgedrag bij kinderen met (milde) pervasieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
sociaal-cognitieve vaardigheden in de school- en thuissituatie
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal-emotionele vaardigheden
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
spanningsbehoefte
(1)
spelgedrag
(1)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spraak- en taalontwikkeling
(1)
spraak- en taalvaardigheid
(1)
spraakverstaanbaarheid
(1)
stoornissen in cognitie en gedrag, type en ernst dementie, psychiatrische symptomatologie
(1)
symptomen van PTSS
(1)
taal- en leesstoornissen
(1)
taalontwikkeling, communicatieve vaardigheden
(1)
taalproblemen
(1)
taalproductie
(1)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
Theory Of Mind, sociale cognitie
(1)
Theory Of Mind (TOM)
(1)
vaardigheden, gedrags-, emotionele en sociale problemen, zoals gerapporteerd door ouders/verzorgers (CBCL/6-18), jeugdigen (YSR) of leerkrachten (TRF)
(1)
vaardigheid in begrijpend lezen, Engels, rekenen, spelling en woordenschat
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
vaardigheid om gesproken woorden in fonemen te kunnen analyseren
(1)
technische vaardigheid
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
verbaal en performaal functioneren, algemene en specifieke leervoorwaarden
(1)
visueelruimtelijk geheugen
(1)
voorkeur voor leiderschapsstijl
(1)
voorlopersymptomen van ADHD
(1)
vooruitgang van cliënten die behandeling krijgen
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
werkgerelateerde drijfveren om in actie te komen met als doel een specifiek resultaat te bereiken
(1)
werkhouding op school
(1)
kwaliteit van informatieoverdracht
(1)
algemene ontwikkeling in de domeinen cognitie, taal en motoriek
(1)
psychologisch welbevinden
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
opvoedingsbelasting
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
welbevinden
(1)
sociale veiligheid
(1)
suïcidaliteit
(1)
autonomie-gehechtheid
(1)
emotionele intelligentie
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
perfectionisme bij sporters
(1)
agressief gedrag
(1)
managementcompetenties
(1)
cognitieve en andere ontwikkelingsfuncties
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
verbaal redeneervermogen
(1)
stress-gerelateerde persoonlijkheidstrekken in werksituaties
(1)
persoons- en situatiekenmerken van werklozen
(1)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
ontwikkeling
(1)
drijfveren en talenten
(1)
decodeervaardigheid
(1)
persoonlijkheidstrekken die weergeven welke verstandhouding iemand ten aanzien van werk heeft
(1)
algemene intelligentie
(1)
sociaal-emotionele problematiek
(1)
voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
onderwijsgerelateerde persoonlijkheidsfactoren
(1)
kennis op het gebied van taal en rekenen
(1)
functioneren
(1)
Meer
Meetpretentie
aandacht en concentratie
(3)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
aanpassing van leiderschapsstijl aan specifieke situaties
(1)
activiteiten, voorkeur voor
(1)
actueel functioneringsniveau en optimaal wensniveau van functioneren
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
agressief gedrag
(1)
algemeen capaciteitenniveau
(2)
algemeen intelligentieniveau
(26)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemene intelligentie
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(2)
algemene ontwikkeling in de domeinen cognitie, taal en motoriek
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst
(2)
angst, depressie en stress
(1)
anterograde amnesie
(1)
arbeidstevredenheid
(2)
aspecten/profiel van de werkomgeving
(1)
auditieve aandacht, selectieve en volgehouden
(1)
autismespectrumstoornissen
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
autonomie-gehechtheid
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en studievaardigheden
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(3)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen
(8)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrip van gesproken woorden
(1)
behandelverloop
(1)
benoemstoornissen, woordvindingsproblemen
(1)
beroepeninteresse
(4)
bronnen van werkstress
(1)
burgerschapscompetenties
(1)
capaciteiten op verschillende cognitieve gebieden
(1)
capaciteiten: zowel aanleg- als aangeleerde factoren
(1)
carrièrewaarden: factoren van werk die een persoon motiveren
(2)
chronisch pijngedrag
(1)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitieve capaciteiten
(6)
cognitieve capaciteiten en vaardigheden
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve en andere ontwikkelingsfuncties
(1)
cognitieve functies
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve vaardigheden
(2)
cognitieve vaardigheden die van belang zijn voor lezen en spellen
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(2)
cognitieve vaardigheden onderliggend aan rekenen
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
communicatieve intentie, verbale- en preverbale ontwikkeling
(1)
communicatieve vaardigheden
(1)
copingstijlen
(1)
decodeervaardigheid
(1)
dementie
(2)
de opvoedingsrelatie van de ouder met elk kind afzonderlijk
(1)
depressie
(2)
depressieve symptomen
(1)
didactische leerachterstand
(1)
dimensies van interpersoonlijk gedrag, communicatie en repetitief/stereotiep gedrag, kenmerkend voor autismespectrumstoornissen
(1)
distress, depressie, angst, somatisatie
(1)
drijfveren en talenten
(1)
drijfveren, talenten en competenties
(1)
dyscalculie
(1)
dyslexie
(3)
eenzaamheid
(1)
eerste verbale en non-verbale receptieve en expressieve communicatie en communicatievoorwaarden
(1)
eetgedrag
(2)
eetstoornissen, psychologische en gedragskenmerken die daarmee samenhangen
(1)
effect van stressreductie na interventie
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
emotionele intelligentie
(1)
ernst en perceptie van klachten bij multiple sclerosis (MS)
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
evaluatie therapiegesprek
(1)
executieve functies
(1)
executieve functies op beschrijvend gedragsniveau
(1)
faalangst in toets- of testsituaties
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
fonemische analysevaardigheid
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
functioneren
(1)
functioneren en welbevinden in de onderwijssituatie
(1)
functioneren van het semantisch geheugen
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedrags- en motivatiepatronen in de werksituatie
(1)
gedragskenmerken die duiden op een autismespectrumstoornis (ASS)
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gedragspatronen met betrekking tot begrip en productie van werkwoorden en zinnen
(1)
gedragssymptomen van ADHD-problematiek
(1)
geestelijke gezondheidstoestand en sociaal functioneren
(1)
geheugen en werkgeheugen, aspecten van
(1)
geheugen, visueel
(1)
geletterdheid, beginnende
(2)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
gevoel over het behandelcontact
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
houding t.o.v. sociale limieten: wetten, regels, normen en verwachtingen in de leefomgeving
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(3)
intelligentie
(2)
intelligentie en werkgeheugen
(1)
intelligentie(facetten)
(1)
intelligentie, niet-verbaal
(1)
interesses
(1)
interesse voor opleidingen en beroepen
(1)
interferentieverschijnselen in het cognitief functioneren door middel van kleur-woord benoeming
(1)
interpersoonlijke gedragsstijlen
(1)
(inter)persoonlijke waarden, persoonlijkheidskenmerken
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
kennis- en vaardigheidsniveau, studievaardigheid
(1)
kennisniveau wenselijk gedrag van leidinggevenden
(1)
kennis op het gebied van taal en rekenen
(1)
klachten met betrekking tot obsessief-compulsieve stoornis (OCS)
(1)
kwaliteit intieme relatie
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
kwaliteit van gezinsfunctioneren
(2)
kwaliteit van informatieoverdracht
(1)
kwaliteit van leven
(2)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leerachterstanden op begrijpend en technisch lezen, spelling en inzichtelijk rekenen
(1)
leercompetentie, emotionele en sociale competentie
(1)
leerlingkenmerken t.a.v. gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leermotivatie, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en sociale wenselijkheid
(1)
leervoorwaarden
(1)
leervorderingen op het gebied van taal en rekenen
(2)
leesattitude; het geheel van positieve en negatieve gevoelens die kinderen voor lezen en leesmateriaal hebben
(1)
lees- en spellingvaardigheid
(1)
leesvaardigheid
(4)
leeswoordenschat
(1)
lezen en rekenen
(1)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
luistervaardigheid
(1)
malingeren
(1)
managementcompetenties
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mening van ouders over de persoonlijkheid van hun kind
(1)
mentale vaardigheid van de sporter
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
mobiliteit van geest
(1)
mogelijk psychosociale problematiek
(2)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
motoriek, verandering in bewegingspatroon
(1)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
neuropsychologische ontwikkeling
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveau van sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
ondersteuningsbehoeften
(1)
onderwijsgerelateerde persoonlijkheidsfactoren
(1)
ongewenst gedrag op school
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkeling
(1)
opvoedingsbelasting
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
patiëntkenmerken
(1)
pedagogisch klimaat
(1)
perfectionisme bij sporters
(1)
persoonlijkheid
(14)
persoonlijkheid en voorkeuren op werkgebied
(2)
persoonlijkheid in de professionele context
(1)
persoonlijkheid in relatie tot de werksituatie
(2)
persoonlijkheidsaspecten
(2)
persoonlijkheidsaspecten, aan de werksituatie gerelateerd
(4)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
persoonlijkheidsdimensies
(1)
persoonlijkheidseigenschappen
(6)
persoonlijkheidseigenschappen en vaardigheden
(2)
persoonlijkheidskenmerken
(6)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen
(1)
persoonlijkheidsstijl
(1)
persoonlijkheidsstoornis, ernst van een
(1)
persoonlijkheidstrekken
(2)
persoonlijkheidstrekken die weergeven welke verstandhouding iemand ten aanzien van werk heeft
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
persoons- en situatiekenmerken van werklozen
(1)
planningsstoornissen
(1)
positieve en negatieve denkstijl
(1)
posttraumatische stress
(2)
posttraumatische stressstoornis
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiegerichtheid in managementsituaties
(1)
prestatiemotivatie
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
prestatiemotivatie, werkstijlen
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
profiel van (beroeps)belangstelling, vaardigheden, ervaringen en eigenschappen
(1)
psychische draagkracht
(1)
psychische en psychiatrische problematiek
(1)
psychisch en/of lichamelijk onwelbevinden
(1)
psychisch lijden
(1)
psychologisch welbevinden
(1)
psychopathie
(1)
psychopathie, psychopathische persoonlijkheidstrekken
(1)
psychopathologie
(4)
psychopathologie en persoonlijkheidskenmerken
(2)
psychopathologische verschijnselen
(1)
psychosociale problemen
(1)
psychosociale vaardigheden
(1)
recent ervaren klachten, lichamelijk en psychisch, t.b.v. de screening van psychopathologie
(1)
redeneervermogen, inductief
(1)
redeneervermogen, numeriek inductief
(1)
redeneervermogen, verbaal
(1)
regelvaardigheid
(1)
rekenen, deelvaardigheden van
(2)
rekenen en wiskunde
(1)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
rekenvaardigheid
(4)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
risico op dyslexie
(1)
risicotaxatie ten aanzien van delinquent gedrag en/of agressie
(1)
sociaal-cognitieve vaardigheden in de school- en thuissituatie
(1)
sociaal-emotioneel functioneren
(5)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(3)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal-emotionele problematiek
(1)
sociaal-emotionele vaardigheden
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociaal probleemgedrag bij kinderen met (milde) pervasieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
sociale redzaamheid
(3)
sociale vaardigheden
(2)
sociale veiligheid
(1)
spanningsbehoefte
(1)
spelgedrag
(1)
spellingsvaardigheid
(8)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spraak- en taalontwikkeling
(1)
spraak- en taalvaardigheid
(1)
spraakverstaanbaarheid
(1)
stoornissen in cognitie en gedrag, type en ernst dementie, psychiatrische symptomatologie
(1)
stress-gerelateerde persoonlijkheidstrekken in werksituaties
(1)
suïcidaliteit
(1)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
symptomen van PTSS
(1)
taalbegrip
(3)
taal- en communicatieproblemen
(2)
taal- en leesstoornissen
(1)
taal- en rekenniveau
(11)
taal- en rekenvaardigheden
(2)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
taalontwikkeling
(3)
taalontwikkeling, communicatieve vaardigheden
(1)
taalproblemen
(1)
taalproductie
(1)
taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid, receptief
(2)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
technische leesvaardigheid
(3)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische vaardigheid
(1)
technisch lezen
(4)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
Theory Of Mind, sociale cognitie
(1)
Theory Of Mind (TOM)
(1)
vaardigheden, gedrags-, emotionele en sociale problemen, zoals gerapporteerd door ouders/verzorgers (CBCL/6-18), jeugdigen (YSR) of leerkrachten (TRF)
(1)
vaardigheid in begrijpend lezen, Engels, rekenen, spelling en woordenschat
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
vaardigheid om gesproken woorden in fonemen te kunnen analyseren
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
verbaal en performaal functioneren, algemene en specifieke leervoorwaarden
(1)
verbaal redeneervermogen
(1)
visueelruimtelijk geheugen
(1)
voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
voorkeur voor leiderschapsstijl
(1)
voorlopersymptomen van ADHD
(1)
vooruitgang van cliënten die behandeling krijgen
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
welbevinden
(1)
werkgerelateerde drijfveren om in actie te komen met als doel een specifiek resultaat te bereiken
(1)
werkhouding op school
(1)
woordenschat
(6)
Er zijn geen resultaten gevonden
Er zijn geen beoordelingen gevonden met de criteria. Pas uw zoekcriteria aan.
Deze pagina is niet compatibel met een smal scherm.
Terug
Home
Inschrijven voor de nieuwsbrief