Testbatterij met acht tests gericht op intellectuele capaciteiten:- Figurenreeksen: 30 reeksen van 4 figuren waarbij de kandidaat de logische voortzetting van de reeks uit vijf antwoordalternatieven kiest. Deze test meet het abstract...
Beoordelingsschaal gericht op de taalontwikkeling van het 2-jarige kind met drie onderdelen:- Woorden (3 items): meet de taalproductie van het kind. Er zijn zeven antwoordcategorieën oplopend van ‘duidt dat niet aan' tot ‘zinnetje van 2 of meer...
Testbatterij met negen tests gericht op het meten van intellectuele capaciteiten:- Denken met Figuren: meet visueel abstractievermogen; 30 reeksen van vier figuren. Keuze uit een van vijf alternatieven die de reeks op logische wijze afmaakt.-...
De Movement ABC bestaat uit een door ouders of leerkracht in te vullen checklist (60 vragen) en een motorische test. Er zijn per leeftijdsgroep (4-6 jr., 7-8 jr., 9-10 jr. en 11-12+ jr.) acht categorieën items die drie verschillende aspecten...
Observatieschaal met acht pijngedragingen waarvan de intensiteit of frequentie wordt beoordeeld op een driepuntsschaal. Tijdens de observatieperiode wordt de patiënt gevraagd te lopen, te staan e.d. De observatoren moeten getraind worden in de...
Vragenlijst met 60 items die direct naar gedrag vragen. Elke vraag heeft vijf itemspecifieke antwoordmogelijkheden. Er zijn negen subschalen: 1. Weigergedrag, 2. Eisend gedrag, 3. Gedragsmoeilijkheden (agressie-overige), 4. Onrust, 5....
Test met 22 subtests die deel uitmaken van de gebieden Psychomotoriek, Intelligentie, Taal en Spraak en Voorbereidend Lezen en Rekenen. De proefleider maakt observaties tijdens de afname en laat het kind hardop vertellen hoe het tot een...
De schooltoets bevat 16 items en 2 oefenitems. Na het lezen van een informatieve tekst moet de leerling uit vier alternatieven dat kiezen dat het best aangeeft waar het hele verhaal over gaat. De schooltoets is niet gebonden aan bepaalde lees-...
De vragenlijst bestaat uit 20 open vragen, voorzien van een illustratie, waarbij cliënt zo uitgebreid mogelijk zijn subjectief beleven van ervaringen moet beschrijven. De vragen zijn geordend van verleden via heden naar toekomst en betreffen...