Contact
Nieuwsbrief
Inloggen
Home
Beoordelingen
COTAN
Beoordelingssysteem
COTAN Documentatie
Nieuwsbrief
Contact
Colofon
Abonneren
FAQ
Home
-
Beoordelingen
Verwijder alle filters
Meetpretentie
observeerbaar pijngedrag
sociale redzaamheid
actieve woordenschat
persoonlijkheidsfactoren
wensen t.a.v. de behandeling
cognitieve vaardigheden onderliggend aan rekenen
algemeen intelligentieniveau
(35)
begrijpend lezen
(16)
persoonlijkheid
(14)
beroepeninteresse
(11)
taal- en rekenniveau
(11)
persoonlijkheidskenmerken
(9)
spellingsvaardigheid
(8)
persoonlijkheidsaspecten
(7)
cognitieve capaciteiten
(6)
persoonlijkheidseigenschappen
(6)
woordenschat
(6)
sociaal-emotioneel functioneren
(5)
technische leesvaardigheid
(4)
leesvaardigheid
(4)
persoonlijkheidsaspecten, aan de werksituatie gerelateerd
(4)
psychopathologie
(4)
rekenvaardigheid
(4)
technisch lezen
(4)
aandacht en concentratie
(3)
algemeen capaciteitenniveau
(3)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(3)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
dyslexie
(3)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(3)
kwaliteit van leven
(3)
leeswoordenschat
(3)
persoonlijkheidsdimensies
(3)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(3)
sociale vaardigheden
(3)
taalbegrip
(3)
taalontwikkeling
(3)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(2)
angst
(2)
arbeidstevredenheid
(2)
attitudes betreffende de opvoeding
(2)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(2)
taalvaardigheid
(2)
beroepsinteresse binnen het lbo/ibo
(2)
carrièrewaarden: factoren van werk die een persoon motiveren
(2)
chronisch pijngedrag
(2)
cognitieve functies
(2)
cognitieve ontwikkeling, schoolvorderingen, leervoorwaarden
(2)
cognitieve vaardigheden
(2)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(2)
dementie
(2)
dementiesyndroom
(2)
depressie
(2)
depressieve symptomen
(2)
eenzaamheid
(2)
eetgedrag
(2)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
gedrag in de werkomgeving
(2)
geletterdheid, beginnende
(2)
gezondheidsgerelateerde functionele toestand
(2)
klassikaal milieubesef
(2)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leerlingkenmerken t.a.v. gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
lichamelijke, geestelijke en sociale gezondheid, algemene ervaring van gezondheid, lichamelijke pijn, ervaren vitaliteit, gezondheidsverandering
(2)
mogelijk psychosociale problematiek
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
organisatiestress
(2)
persoonlijkheid en voorkeuren op werkgebied
(2)
persoonlijkheid in relatie tot de werksituatie
(2)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
persoonlijkheidseigenschappen en vaardigheden
(2)
persoonlijkheidstrekken
(2)
posttraumatische stress
(2)
posttraumatische stressstoornis
(2)
psychopathologie en persoonlijkheidskenmerken
(2)
regelvaardigheid
(2)
rekenen en wiskunde
(2)
rekenen, deelvaardigheden van
(2)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
spannings- en vermijdingsaspecten van interpersoonlijk gedrag
(2)
spanningsbehoefte
(2)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
taal- en communicatieproblemen
(2)
taalvaardigheid, receptief
(2)
toestandsangst en angstdispositie
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
kwaliteit van gezinsfunctioneren
(2)
taal- en rekenvaardigheden
(2)
intelligentie
(2)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
leervorderingen op het gebied van taal en rekenen
(2)
(inter)persoonlijke waarden, persoonlijkheidskenmerken
(1)
(verbale) geheugenfuncties
(1)
aandacht en concentratie bij het verwerken van non-linguistische stimuli; interferentie-effecten
(1)
aandacht, flexibiliteit
(1)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
aanhoudende vermoeidheid, state
(1)
aanpassing van leiderschapsstijl aan specifieke situaties
(1)
aanpassingsmoeilijkheden, stress, algemeen (on)welbevinden
(1)
aanwezigheid, ernst, differentiëring (amnestische-, Wernicke- Broca- en globale afasie) en verloop van de afasie
(1)
aard van uitspraakproblemen
(1)
invloed, voor leiderschap relevante soorten
(1)
actieve en passieve woordenschat
(1)
activiteiten, voorkeur voor
(1)
activiteitenpatroon/terugtrekgedrag
(1)
actueel functioneringsniveau en optimaal wensniveau van functioneren
(1)
actuele bindingen (meningen/houdingen/standpuntbepalingen/keuzes en exploratie) op zes gebieden
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
begrijpend lezen, afleiden van de hoofdgedachte uit informatieve tekst
(1)
afweermechanismen
(1)
alcoholbehoefte en drinkgedrag in bepaalde condities
(1)
algemeen intelligentieniveau, intelligentiefactoren
(1)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemeen welbevinden
(1)
algemene cognitieve functies t.b.v. vroegtijdige differentiaal diagnostiek
(1)
algemene cognitieve ontwikkelingsstand
(1)
algemene lichamelijke beheersing
(1)
algemene malaise ten gevolge van radiotherapie
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
interne en externe locus of control
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst en depressie
(1)
angst voor situaties en objecten
(1)
angst voor tandheelkundige behandeling
(1)
angst, depressie en stress
(1)
anterograde amnesie
(1)
arbeidsbeleving in relatie tot behoeften en werksituatie
(1)
aspecten en gevolgen van beleidsvoering, arbeidstevredenheid
(1)
aspecten van gezondheid, veiligheid en welzijn in de arbeidssituatie
(1)
aspecten van mondelinge taalvaardigheid
(1)
aspecten van zelfwaardering, globaal gevoel van eigenwaarde
(1)
aspecten/profiel van de werkomgeving
(1)
attitude t.a.v. lezen en leesmateriaal
(1)
attitude t.a.v. lezen, voorkeur voor lezen als vrijetijdsbesteding
(1)
attitude t.a.v. rechtsregels en rechtsfunctionarissen
(1)
attributiestijlen
(1)
auditief taalbegrip en mondeling taalgebruik
(1)
auditieve aandacht, selectieve en volgehouden
(1)
auditieve synthese (vaardigheid een gesproken woord te herkennen uit zijn losse klanken)
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
autismespectrumstoornissen
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
autonomie in het werk
(1)
big five persoonlijkheidsdomeinen en facetten
(1)
basisdimensies van de persoonlijkheid
(1)
basisfuncties en beginnend leren
(1)
basisstrategieën van het technisch lezen
(1)
basisvaardigheden
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en studievaardigheden
(1)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrijpend lezen van zeer korte teksten
(1)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
begrip van gesproken taal, indicatie voor de aanwezigheid, respectievelijk mate van afasie
(1)
begrip van gesproken woorden
(1)
behandelverloop
(1)
beheersing van de grafeem foneem relatie in het aanvankelijk leesonderwijs
(1)
beheersingsniveau en aard van eventuele stagnaties in leesontwikkeling
(1)
beheersingsoriëntatie, verwachting door wie of wat invloed wordt uitgeoefend op de gezondheid, en in welke mate
(1)
behoefte individuele prominentie te bezitten
(1)
beleving door de klas van het vak wiskunde
(1)
beleving en frequentie van plezierige en onplezierige gebeurtenissen i.v.m. vaststellen van depressiviteitsniveau
(1)
beleving van de school en het onderwijs
(1)
beleving van meegemaakte gebeurtenissen, life events
(1)
benoemstoornissen, woordvindingsproblemen
(1)
de opvoedingsrelatie van de ouder met elk kind afzonderlijk
(1)
sociaal probleemgedrag, ondersteuning van diagnostische en interactieprocessen
(1)
veranderingen per subschaal
(1)
leerachterstanden op begrijpend en technisch lezen, spelling en inzichtelijk rekenen
(1)
aandacht
(1)
affectieve betekenis van begrippen
(1)
emotionele kant van depressiviteit
(1)
intelligentie (algemeen cognitief ontwikkelingsniveau), alsmede het niveau van een aantal cognitieve functies t.b.v. de diagnostiek van leermoeilijkheden en cognitieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
niet verbale intelligentie
(1)
verbale aanleg
(1)
gedragsproblemen in de intramurale gezondheidszorg voor ouderen
(1)
intelligentieniveau en de geschiktheid voor de verschillende vormen van voortgezet onderwijs
(1)
intelligentieniveau, g-factor
(1)
persoonlijkheidsaspecten, vooral t.b.v. klinische psychodiagnostiek
(1)
beperkingen in vaardigheden en gedrag
(1)
boosheid en woede, als toestand en dispositie
(1)
borderline persoonlijkheidsstoornis
(1)
bronnen van werkstress
(1)
burgerschapscompetenties
(1)
burnout
(1)
capaciteiten en belangstellingsrichtingen
(1)
capaciteiten op verschillende cognitieve gebieden
(1)
capaciteiten en persoonlijkheidsdimensies t.b.v. selectie, loopbaan, mobiliteit en functie-analyse
(1)
capaciteiten: zowel aanleg- als aangeleerde factoren
(1)
catastrofale thema's bij paniekaanvallen
(1)
chronische en alledaagse stressoren
(1)
cognitie in sociale situaties
(1)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitief ontwikkelingsniveau, leergeschiktheid
(1)
cognitieve achteruitgang in dagelijks functioneren
(1)
cognitieve capaciteiten en vaardigheden
(1)
cognitieve component van pijn, attributies en eigen effectiviteitsverwachtingen
(1)
cognitieve copingreacties bij pijn
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve dysfuncties
(1)
cognitieve dysfuncties t.b.v. opname of overplaatsing
(1)
cognitieve en affectieve ontwikkelingsproblemen
(1)
cognitieve en creatieve vaardigheden
(1)
cognitieve en niet-cognitieve gedragsproblemen
(1)
cognitieve functiestoornissen
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve taalontwikkeling, schoolvorderingen en leervoorwaarden
(1)
cognitieve vaardigheden die van belang zijn voor lezen en spellen
(1)
commercieel inzicht
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
communicatieve intentie, verbale- en preverbale ontwikkeling
(1)
communicatieve vaardigheden
(1)
continue selectieve aandacht, concentratie
(1)
Controle-onzekerheid
(1)
coping i.v.m. hiv-infectie
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen, coping als persoonlijkheidsstijl
(1)
copingstijlen
(1)
creativiteit, divergente productie van semantische implicaties
(1)
cva-gebonden gedragsbeperkingen, gedragsuitval
(1)
vermogen zich open te stellen voor situaties van het leven van alledag, een aspect van de sociale intelligentie
(1)
deelvaardigheden t.b.v. het voorbereidend en aanvankelijk lezen en spellen
(1)
dementiesyndroom verschijnselen
(1)
depressie als toestand
(1)
depressie als trek
(1)
depressie en vitale kenmerken ervan volgens DSM-III-R
(1)
diagnose van persoonlijkheidsstoornissen volgens DSM-IV en ICD-10
(1)
diagnose van psychopathologische verschijnselen
(1)
diagnostiek van de (vroeg)kinderlijke ontwikkeling
(1)
diagnostiek van depressie
(1)
didactische leerachterstand
(1)
diepgaande versus oppervlakkige leerstofverwerking
(1)
differentiaaldiagnose van gedragsstoornissen
(1)
dimensies in de beoordeling van eigen persoonlijkheid
(1)
dimensies van interpersoonlijk gedrag, communicatie en repetitief/stereotiep gedrag, kenmerkend voor autismespectrumstoornissen
(1)
dissociatie
(1)
distress, depressie, angst, somatisatie
(1)
diverse aspecten van begrijpend lezen
(1)
diverse cognitieve vaardigheden (capaciteiten)
(1)
drijfveren, talenten en competenties
(1)
dyscalculie
(1)
dysgrafie
(1)
eenzaamheid, subjectieve sociale isolatie
(1)
eerste verbale en non-verbale receptieve en expressieve communicatie en communicatievoorwaarden
(1)
effect van mentale omgevingsstressoren en informatieverwerking
(1)
effect van stressreductie na interventie
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
emotionele problemen, indicatie van het ontwikkelingsniveau
(1)
ernst en perceptie van klachten bij multiple sclerosis (MS)
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
ervaren belasting en activiteitenniveau
(1)
ervaren gezondheid, psychisch welbevinden en activiteitenbeperkingen
(1)
ervaren lichamelijke en psychische gezondheidsproblemen en belemmering van dagelijkse activiteiten
(1)
evaluatie therapiegesprek
(1)
evalueren van behandelingen, trainingen en opleidingen
(1)
examenangst als dispositie
(1)
executieve functies
(1)
executieve functies op beschrijvend gedragsniveau
(1)
expliciteren en ontwikkelen van het totaal aan waardengebieden
(1)
faalangst
(1)
faalangst in toets- of testsituaties
(1)
faalangst: evaluatie angst en vermijdingstendens in taaksituaties tijdens de les
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
fantasiestijlen
(1)
fobieën
(1)
fonemische analysevaardigheid
(1)
frequentie en intensiteit van depressie
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
functioneren en welbevinden in de onderwijssituatie
(1)
functioneren van het kind zoals door de ouder gepercipieerd
(1)
functioneren van het semantisch geheugen
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
fundamentele kenmerken van heteroseksueel gedrag en beleving
(1)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedrags- en emotionele problemen
(1)
gedrags- en motivatiepatronen in de werksituatie
(1)
gedrags-, emotionele en persoonlijkheidsontwikkeling en functioneren van het sociale leefmilieu
(1)
gedragskenmerken die duiden op een autismespectrumstoornis (ASS)
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gedragspatronen met betrekking tot begrip en productie van werkwoorden en zinnen
(1)
gedragsstijlen
(1)
gedragssymptomen van ADHD-problematiek
(1)
gedragsveranderingen
(1)
geestelijke gezondheidstoestand en sociaal functioneren
(1)
geheugen en werkgeheugen, aspecten van
(1)
geheugen, visueel
(1)
geheugenstoornissen
(1)
gemeenschappelijke perceptie van de klassituatie
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
gevoel over het behandelcontact
(1)
gezondheidstoestand
(1)
gezondheidstoestand, kwaliteit van leven van reumapatiënten
(1)
globaal niveau cognitieve ontwikkeling
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
globale screening van het cognitief functioneren
(1)
handvoorkeur
(1)
hedonie
(1)
herbeleving en ontkenning van schokkende gebeurtenissen
(1)
herinneringen aan het opvoedgedrag van de ouders
(1)
conflict, cohesie en organisatie, zoals ervaren in het gezin
(1)
fobieën, identificeren van
(1)
numerieke aanleg
(1)
sociale angst als dispositie
(1)
sociaal klimaat van het gezin, belangrijke aspecten van het gezinsfunctioneren
(1)
voorkomen van storend gedrag naar aard, frequentie en ernst
(1)
hiaten in de beheersing van spellingleerstof
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
hostiliteit en dispositie tot agressief gedrag
(1)
houding t.o.v. sociale limieten: wetten, regels, normen en verwachtingen in de leefomgeving
(1)
huiswerkaspecten: situatie, moeilijkheden, studiegewoonten
(1)
hyperactiviteit, screening van probleemgedrag
(1)
hyperventilatie
(1)
hyperventilatiesyndroom
(1)
hypochondrie
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
warmte en dominantie, in de opvoeding ervaren
(1)
klachten met betrekking tot obsessief-compulsieve stoornis (OCS)
(1)
in organisatie bestaande bereidheid tot verandering
(1)
individueel niveau van sensori-motorische ontwikkeling binnen zeven structureel gerelateerde kennis- of vaardigheidsdomeinen
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intellectuele levensstijl of intellectualisme
(1)
intelligentie (niveau en structuur)
(1)
intelligentie en werkgeheugen
(1)
intelligentie(facetten)
(1)
intelligentie, niet-verbaal
(1)
intelligentieniveau, algemene factor
(1)
intensiteit van depressie
(1)
interesse in bepaald soort beroepen
(1)
interesse voor opleidingen en beroepen
(1)
interesses
(1)
interferentieverschijnselen in het cognitief functioneren door middel van kleur-woord benoeming
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
interpersoonlijke gedragsstijlen
(1)
inventarisatie van gedrags- en relationele moeilijkheden
(1)
inventarisatie van zorgbehoefte
(1)
inzicht in aanpak van administratieve problemen
(1)
inzicht in de wijze waarop ervaringen uit het verleden zijn geinterpreteerd
(1)
inzicht in gezinsrelaties, wijze waarop het kind de medegezinsleden ervaart
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
irrationele cognities
(1)
kans dat psychogene factoren rugpijn (mede) bepalen
(1)
kennis- en vaardigheidsniveau, studievaardigheid
(1)
kennisniveau wenselijk gedrag van leidinggevenden
(1)
kwaliteit intieme relatie
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
kwaliteit van het teamfunctioneren
(1)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leercompetentie, emotionele en sociale competentie
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leermotivatie, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en sociale wenselijkheid
(1)
leerstijl, combinatie van cognitieve verwerkingsactiviteiten en metacognitieve sturingsactiviteiten
(1)
leervoorwaarden
(1)
leervoorwaarden, cognitieve ontwikkeling
(1)
lees- en spellingvaardigheid
(1)
leesattitude; het geheel van positieve en negatieve gevoelens die kinderen voor lezen en leesmateriaal hebben
(1)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
lezen en rekenen
(1)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
lichamelijke en handvaardigheid
(1)
lichamelijke en psychische klachten
(1)
lichamelijke, geestelijke en sociale gezondheid, algemene ervaring van gezondheid, lichamelijke pijn
(1)
luistervaardigheid
(1)
maatschappelijk functioneren, sociale rollen
(1)
Machiavellisme, koele berekenendheid versus sociale betrokkenheid
(1)
malingeren
(1)
manifest pathologisch gedrag
(1)
manipulatief gedrag, politiek inzicht
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mening van ouders over de persoonlijkheid van hun kind
(1)
mentale en motorische ontwikkeling
(1)
mentale vaardigheid van de sporter
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
mobiliteit van geest
(1)
moeheid als trait
(1)
moeilijkheden en problemen in het gezin, zoals waargenomen door de ouders of verzorgers
(1)
momentane verwerkingscapaciteit voor complex visueel materiaal
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie voor psychotherapie
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
motoriek, verandering in bewegingspatroon
(1)
motorische prestaties
(1)
multiculturele effectiviteit
(1)
need for closure
(1)
neiging tot nadenken, cognitieve inspanningen verrichten en daarin plezier hebben
(1)
neuropsychologische ontwikkeling
(1)
neurotische depressiviteit en antisociale attitude
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveau algemeen motorisch functioneren
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van en veranderingen in verbaal communicatieve vaardigheid
(1)
niveau van grof motorisch functioneren
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveau van sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
non verbaal geheugen (mits visuomotoriek intact)
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
obsessief-compulsief gedrag
(1)
(on)tevredenheid in het algemeen en over de relatie met de partner in het bijzonder
(1)
onaangepast gedrag
(1)
onderpresteren bij geheugen- en aandachtstests
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
ondersteuning van de diagnostiek van autisme en verwante stoornissen, PDD (DSM III R)
(1)
ondersteuningsbehoeften
(1)
ongewenst gedrag op school
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkelingsniveau
(1)
ontwikkelingsniveau eind kleuterschool
(1)
open probleemgedrag in de klas dat schools rendement beinvloedt
(1)
opleiding- en/of beroepskeuze
(1)
oplossingsgedrag bij rekenen, diagnose van rekenproblemen
(1)
opsporing van psychische problematiek, neuroticisme
(1)
opvattingen/meningen die een rol spelen in het onderwijsleerproces op school
(1)
organisch psychosyndroom
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
patiëntkenmerken
(1)
pavloviaanse temperamentvariabelen: sterkte van excitatie, sterkte van inhibitie en mobiliteit
(1)
pedagogisch klimaat
(1)
perceptie van het gezin, actueel en ideaal
(1)
perceptie van leraar-leerlingrelatie
(1)
persoonlijkheid in de professionele context
(1)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen
(1)
persoonlijkheidsstijl
(1)
persoonlijkheidsstoornis, ernst van een
(1)
persoonlijkheidstypen volgens Jung
(1)
persoonlijkheidsvariabelen
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
persoonsbeoordeling m.b.v. standaardvocabulaire
(1)
pijnbeleving
(1)
plannen en organiseren van werkzaamheden
(1)
planning, flexibiliteit
(1)
plannings- en organisatieproblemen voortkomend uit het Dyseksecutive Syndrome (v.h. frontaal syndroom)
(1)
planningsstoornissen
(1)
positief affect en negatief affect
(1)
positieve en negatieve denkstijl
(1)
positieve of negatieve emotionele relaties met gezinsleden
(1)
potentieel stressvolle gebeurtenissen in de opvoedingsomgeving en de positieve of negatieve beleving daarvan, zoals waargenomen door de ouders
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
predictie opleidingsresultaat en succes als programmeur
(1)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiegerichtheid in managementsituaties
(1)
prestatiemotief, negatieve faalangst, positieve faalangst en sociale wenselijkheid
(1)
prestatiemotivatie
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
prestatiemotivatie, werkstijlen
(1)
probleemoplossend vermogen van paren
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
proces van aanpassing aan kanker en het resultaat van de aanpassing
(1)
procrastinatie: neiging tot uitstellen in studie en dagelijks leven
(1)
profiel van (beroeps)belangstelling, vaardigheden, ervaringen en eigenschappen
(1)
psychiatrische invaliditeit: zelfredzaamheid en sociaal-maatschappelijk functioneren
(1)
psychisch en/of lichamelijk onwelbevinden
(1)
psychisch lijden
(1)
psychisch onwelbevinden als toestand, detectie van niet-psychotische psychiatrische aandoeningen, m.n. angst en depressie
(1)
psychische afhankelijkheid, autonomie
(1)
psychische draagkracht
(1)
psychische en psychiatrische problematiek
(1)
psychische en sociale problemen
(1)
eetstoornissen, psychologische en gedragskenmerken die daarmee samenhangen
(1)
psychopathie
(1)
psychopathie, psychopathische persoonlijkheidstrekken
(1)
psychopathologisch gedrag bij verstandelijk gehandicapten
(1)
psychopathologische verschijnselen
(1)
psychosociale arbeidsbelasting en werkstress
(1)
psychosociale problemen
(1)
psychosociale vaardigheden
(1)
reactievermogen, sensomotorisch coördinatievermogen, trefzekerheid van reageren, vaststellen belastbaarheidsgrens m.b.t. langdurig, nauwkeurig reageren op wisselende visuele en acoustische prikkels
(1)
recent ervaren klachten, lichamelijk en psychisch, t.b.v. de screening van psychopathologie
(1)
redeneervermogen, inductief
(1)
redeneervermogen, numeriek inductief
(1)
redeneervermogen, verbaal
(1)
reflexiviteit impulsiviteit, cognitief tempo
(1)
regulatie: zelfredzaamheid en daarmee samenhangende problemen met zichzelf of met derden
(1)
reken- en wiskundevaardigheid op drie verschillende niveaus
(1)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
rekenvaardigheid elementaire bewerkingen (automatisering)
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
relatie met partner (student ouderrelatie)
(1)
relatiestructuren, gezinscohesie en hiërarchie in het gezin
(1)
relatieve sterkte van vijf behoeftencategorieën in de (werk)situatie
(1)
restcapaciteiten en zorgbehoevendheid
(1)
retentie over langere periode
(1)
rigiditeit
(1)
risico op dyslexie
(1)
risicotaxatie ten aanzien van delinquent gedrag en/of agressie
(1)
rolbelevingen
(1)
ruimtelijk inzicht
(1)
Ruward 1: handvaardigheid; Ruward 3: functionele mogelijkheden m.b.t. cognitieve, technische en sociale vaardigheden en fysieke belastbaarheid
(1)
schatting van de leer- en studievaardigheid
(1)
schatting van het algemeen intelligentieniveau
(1)
schatting van het premorbide intelligentieniveau
(1)
schoolvorderingen en intelligentie (prestatiegedeelte) en interesse i.v.m. voortgezet onderwijs
(1)
screening van alcoholverslaving of problematiek
(1)
screening van auditief taalbegrip en luisterzwakte
(1)
screening van dementie
(1)
screening van depressie
(1)
screening van depressie wat betreft frequentie
(1)
screening van depressie wat betreft intensiteit
(1)
screening van ontwikkelingsstoornissen en/of retardatie in de ontwikkeling en oriënterend onderzoek naar de ontwikkeling van het kind
(1)
screening van tweeledig gediagnosticeerden: verstandelijk gehandicapten met een psychisch probleem
(1)
screening van vertraagde en/of afwijkende taal en spraakontwikkeling
(1)
sekse-getypeerdheid, androgynie
(1)
selectie van ochtend- en avondtypen
(1)
signaleren van extra aandachtvragend gedrag
(1)
slaapkwaliteit
(1)
snel en juist waarnemen
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociaal probleemgedrag bij kinderen met (milde) pervasieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
sociaal-cognitieve vaardigheden in de school- en thuissituatie
(1)
sociaal-emotioneel functioneren in de schoolklas
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal-emotionele vaardigheden
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociaal-emotionele- en persoonlijkheidsontwikkeling
(1)
sociale angst
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
sociale steun: ondersteunende interacties en discrepanties tussen aanbod en behoefte
(1)
sociometrische structuur van een groep
(1)
soort hulp die cliënt wenst
(1)
visuele perceptie van object en ruimte
(1)
specifieke gedragsproblemen
(1)
spelgedrag
(1)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spellingvaardigheid van zinnen en woorden
(1)
spelvaardigheid
(1)
spraak- en taalontwikkeling
(1)
spraak- en taalvaardigheid
(1)
spraakverstaanbaarheid
(1)
stemmingen
(1)
stoornissen in cognitie en gedrag, type en ernst dementie, psychiatrische symptomatologie
(1)
stoornissen in het alledaagse geheugenfunctioneren
(1)
stressbeleving in de opvoeding van een kind en beleving van het kind op enkele gedragsstijlen
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
studiegewoonten en -cognities
(1)
studiehoudingen en daaraan verbonden gedragswijzen
(1)
studiemotivatie
(1)
studieproblemen die studiesucces in de weg staan
(1)
subjectief oordeel over aspecten van aandachtsfunctie
(1)
subjectief welzijn
(1)
subjectieve beleving van de opvoedingssituatie, gezinsbelasting
(1)
subjectieve kwaliteit van leven (gezondheidstoestand)
(1)
subjectieve lichamelijke vermoeidheid
(1)
symptomen van depressie
(1)
symptomen van PTSS
(1)
Symptoomcomplexen binnen dwangneurose
(1)
taakkenmerken, functie aspecten
(1)
taakspecifieke motivatie, ervaring van de leersituatie
(1)
taal- en leesstoornissen
(1)
taal-denk niveau
(1)
taalbegrip, receptieve taalvaardigheid
(1)
taalontwikkeling, communicatieve vaardigheden
(1)
taalproblemen
(1)
taalproductie
(1)
taalproductie, expressieve taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
technisch leesniveau
(1)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
technisch lezen van zinnen en woorden
(1)
technisch rekenen: hoofdbewerkingen met hele en gedeelde getallen;
(1)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische leesvaardigheid van pseudowoorden
(1)
temperamenteigenschappen
(1)
temperamentskenmerken
(1)
tevredenheid met huisvesting en ontvangen zorg
(1)
Theory Of Mind, sociale cognitie
(1)
Theory Of Mind (TOM)
(1)
toestandsdepressie, stemmingswisselingen tussen depressie en manie
(1)
trekdepressie
(1)
type A gedrag
(1)
uitspraak/verstaanbaarheid van het Nederlands (prosodie en klanken)
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de jeugdige wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de leerkracht wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden, gedrags-, emotionele en sociale problemen, zoals gerapporteerd door ouders/verzorgers (CBCL/6-18), jeugdigen (YSR) of leerkrachten (TRF)
(1)
vaardigheid in begrijpend lezen, Engels, rekenen, spelling en woordenschat
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
vaardigheid om gesproken woorden in fonemen te kunnen analyseren
(1)
technische vaardigheid
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
vaststellen van huidige conflicten
(1)
verbaal en performaal functioneren, algemene en specifieke leervoorwaarden
(1)
vermoeidheid
(1)
verwerking van het gehandicapt zijn
(1)
visueel ruimtelijk voorstellingsvermogen mits gezichtsvermogen en object benoemen intact
(1)
visueelruimtelijk geheugen
(1)
visuomotorische constructie
(1)
volledige kleurenblindheid, rood-groen protanomalie en rood-groen deuteranomalie (niet blauw-geel anomalie)
(1)
voorkeur voor leiderschapsstijl
(1)
voorlopersymptomen van ADHD
(1)
vooruitgang van cliënten die behandeling krijgen
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
communicatief gedrag, mogelijkheden tot gebruik van verschillende communicatievormen
(1)
vroegkinderlijk autisme, PDD-AD (DSM-III-R)
(1)
vroegtijdige onderkenning van voortijdig schoolverlaten
(1)
waarden in het sociale verkeer
(1)
waarden m.b.t. werk, studie en vrije tijd
(1)
waarden met betrekking tot werk
(1)
wederzijdse aanwezigheid/ervaren van sociale steun
(1)
wedstrijdangst, als dispositie (CBV) en als toestand (VBS)
(1)
welbevinden bij hartpatiënten
(1)
welbevinden in de reconvalescentiefase
(1)
werkgerelateerde drijfveren om in actie te komen met als doel een specifiek resultaat te bereiken
(1)
werkhouding op school
(1)
werkstress
(1)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
zelfredzaamheid op verzorgend en huishoudelijk gebied
(1)
zelfstandig en psychosociaal functioneren
(1)
kwaliteit van informatieoverdracht
(1)
algemene ontwikkeling in de domeinen cognitie, taal en motoriek
(1)
psychologisch welbevinden
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
opvoedingsbelasting
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
welbevinden
(1)
sociale veiligheid
(1)
suïcidaliteit
(1)
autonomie-gehechtheid
(1)
emotionele intelligentie
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
perfectionisme bij sporters
(1)
agressief gedrag
(1)
managementcompetenties
(1)
cognitieve en andere ontwikkelingsfuncties
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
verbaal redeneervermogen
(1)
stress-gerelateerde persoonlijkheidstrekken in werksituaties
(1)
persoons- en situatiekenmerken van werklozen
(1)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
ontwikkeling
(1)
drijfveren en talenten
(1)
decodeervaardigheid
(1)
persoonlijkheidstrekken die weergeven welke verstandhouding iemand ten aanzien van werk heeft
(1)
algemene intelligentie
(1)
sociaal-emotionele problematiek
(1)
voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
onderwijsgerelateerde persoonlijkheidsfactoren
(1)
kennis op het gebied van taal en rekenen
(1)
functioneren
(1)
Persoonlijkheid, Motivatie, Bezigheden, Studiehouding, Interesses, Capaciteiten
(1)
kenmerken van de (premorbide) persoonlijkheid
(1)
Meer
Meetpretentie
aandacht
(1)
aandacht en concentratie
(3)
aandacht en concentratie bij het verwerken van non-linguistische stimuli; interferentie-effecten
(1)
aandacht, flexibiliteit
(1)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
aanhoudende vermoeidheid, state
(1)
aanpassingsmoeilijkheden, stress, algemeen (on)welbevinden
(1)
aanpassing van leiderschapsstijl aan specifieke situaties
(1)
aanwezigheid, ernst, differentiëring (amnestische-, Wernicke- Broca- en globale afasie) en verloop van de afasie
(1)
aard van uitspraakproblemen
(1)
actieve en passieve woordenschat
(1)
activiteitenpatroon/terugtrekgedrag
(1)
activiteiten, voorkeur voor
(1)
actueel functioneringsniveau en optimaal wensniveau van functioneren
(1)
actuele bindingen (meningen/houdingen/standpuntbepalingen/keuzes en exploratie) op zes gebieden
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
affectieve betekenis van begrippen
(1)
afweermechanismen
(1)
agressief gedrag
(1)
alcoholbehoefte en drinkgedrag in bepaalde condities
(1)
algemeen capaciteitenniveau
(3)
algemeen intelligentieniveau
(35)
algemeen intelligentieniveau, intelligentiefactoren
(1)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemeen welbevinden
(1)
algemene cognitieve functies t.b.v. vroegtijdige differentiaal diagnostiek
(1)
algemene cognitieve ontwikkelingsstand
(1)
algemene intelligentie
(1)
algemene lichamelijke beheersing
(1)
algemene malaise ten gevolge van radiotherapie
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(2)
algemene ontwikkeling in de domeinen cognitie, taal en motoriek
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst
(2)
angst, depressie en stress
(1)
angst en depressie
(1)
angst voor situaties en objecten
(1)
angst voor tandheelkundige behandeling
(1)
anterograde amnesie
(1)
arbeidsbeleving in relatie tot behoeften en werksituatie
(1)
arbeidstevredenheid
(2)
aspecten en gevolgen van beleidsvoering, arbeidstevredenheid
(1)
aspecten/profiel van de werkomgeving
(1)
aspecten van gezondheid, veiligheid en welzijn in de arbeidssituatie
(1)
aspecten van mondelinge taalvaardigheid
(1)
aspecten van zelfwaardering, globaal gevoel van eigenwaarde
(1)
attitudes betreffende de opvoeding
(2)
attitude t.a.v. lezen en leesmateriaal
(1)
attitude t.a.v. lezen, voorkeur voor lezen als vrijetijdsbesteding
(1)
attitude t.a.v. rechtsregels en rechtsfunctionarissen
(1)
attributiestijlen
(1)
auditief taalbegrip en mondeling taalgebruik
(1)
auditieve aandacht, selectieve en volgehouden
(1)
auditieve synthese (vaardigheid een gesproken woord te herkennen uit zijn losse klanken)
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
autismespectrumstoornissen
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
autonomie-gehechtheid
(1)
autonomie in het werk
(1)
basisdimensies van de persoonlijkheid
(1)
basisfuncties en beginnend leren
(1)
basisstrategieën van het technisch lezen
(1)
basisvaardigheden
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en studievaardigheden
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(3)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen
(16)
begrijpend lezen, afleiden van de hoofdgedachte uit informatieve tekst
(1)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(2)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrijpend lezen van zeer korte teksten
(1)
begrip van gesproken taal, indicatie voor de aanwezigheid, respectievelijk mate van afasie
(1)
begrip van gesproken woorden
(1)
behandelverloop
(1)
beheersingsniveau en aard van eventuele stagnaties in leesontwikkeling
(1)
beheersingsoriëntatie, verwachting door wie of wat invloed wordt uitgeoefend op de gezondheid, en in welke mate
(1)
beheersing van de grafeem foneem relatie in het aanvankelijk leesonderwijs
(1)
behoefte individuele prominentie te bezitten
(1)
beleving door de klas van het vak wiskunde
(1)
beleving en frequentie van plezierige en onplezierige gebeurtenissen i.v.m. vaststellen van depressiviteitsniveau
(1)
beleving van de school en het onderwijs
(1)
beleving van meegemaakte gebeurtenissen, life events
(1)
benoemstoornissen, woordvindingsproblemen
(1)
beperkingen in vaardigheden en gedrag
(1)
beroepeninteresse
(11)
beroepsinteresse binnen het lbo/ibo
(2)
big five persoonlijkheidsdomeinen en facetten
(1)
boosheid en woede, als toestand en dispositie
(1)
borderline persoonlijkheidsstoornis
(1)
bronnen van werkstress
(1)
burgerschapscompetenties
(1)
burnout
(1)
capaciteiten en belangstellingsrichtingen
(1)
capaciteiten en persoonlijkheidsdimensies t.b.v. selectie, loopbaan, mobiliteit en functie-analyse
(1)
capaciteiten op verschillende cognitieve gebieden
(1)
capaciteiten: zowel aanleg- als aangeleerde factoren
(1)
carrièrewaarden: factoren van werk die een persoon motiveren
(2)
catastrofale thema's bij paniekaanvallen
(1)
chronische en alledaagse stressoren
(1)
chronisch pijngedrag
(2)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitief ontwikkelingsniveau, leergeschiktheid
(1)
cognitie in sociale situaties
(1)
cognitieve achteruitgang in dagelijks functioneren
(1)
cognitieve capaciteiten
(6)
cognitieve capaciteiten en vaardigheden
(1)
cognitieve component van pijn, attributies en eigen effectiviteitsverwachtingen
(1)
cognitieve copingreacties bij pijn
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve dysfuncties
(1)
cognitieve dysfuncties t.b.v. opname of overplaatsing
(1)
cognitieve en affectieve ontwikkelingsproblemen
(1)
cognitieve en andere ontwikkelingsfuncties
(1)
cognitieve en creatieve vaardigheden
(1)
cognitieve en niet-cognitieve gedragsproblemen
(1)
cognitieve functies
(2)
cognitieve functiestoornissen
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve ontwikkeling, schoolvorderingen, leervoorwaarden
(2)
cognitieve taalontwikkeling, schoolvorderingen en leervoorwaarden
(1)
cognitieve vaardigheden
(2)
cognitieve vaardigheden die van belang zijn voor lezen en spellen
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(2)
commercieel inzicht
(1)
communicatief gedrag, mogelijkheden tot gebruik van verschillende communicatievormen
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
communicatieve intentie, verbale- en preverbale ontwikkeling
(1)
communicatieve vaardigheden
(1)
conflict, cohesie en organisatie, zoals ervaren in het gezin
(1)
continue selectieve aandacht, concentratie
(1)
Controle-onzekerheid
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen, coping als persoonlijkheidsstijl
(1)
coping i.v.m. hiv-infectie
(1)
copingstijlen
(1)
creativiteit, divergente productie van semantische implicaties
(1)
cva-gebonden gedragsbeperkingen, gedragsuitval
(1)
decodeervaardigheid
(1)
deelvaardigheden t.b.v. het voorbereidend en aanvankelijk lezen en spellen
(1)
dementie
(2)
dementiesyndroom
(2)
dementiesyndroom verschijnselen
(1)
de opvoedingsrelatie van de ouder met elk kind afzonderlijk
(1)
depressie
(2)
depressie als toestand
(1)
depressie als trek
(1)
depressie en vitale kenmerken ervan volgens DSM-III-R
(1)
depressieve symptomen
(2)
diagnose van persoonlijkheidsstoornissen volgens DSM-IV en ICD-10
(1)
diagnose van psychopathologische verschijnselen
(1)
diagnostiek van depressie
(1)
diagnostiek van de (vroeg)kinderlijke ontwikkeling
(1)
didactische leerachterstand
(1)
diepgaande versus oppervlakkige leerstofverwerking
(1)
differentiaaldiagnose van gedragsstoornissen
(1)
dimensies in de beoordeling van eigen persoonlijkheid
(1)
dimensies van interpersoonlijk gedrag, communicatie en repetitief/stereotiep gedrag, kenmerkend voor autismespectrumstoornissen
(1)
dissociatie
(1)
distress, depressie, angst, somatisatie
(1)
diverse aspecten van begrijpend lezen
(1)
diverse cognitieve vaardigheden (capaciteiten)
(1)
drijfveren en talenten
(1)
drijfveren, talenten en competenties
(1)
dyscalculie
(1)
dysgrafie
(1)
dyslexie
(3)
eenzaamheid
(2)
eenzaamheid, subjectieve sociale isolatie
(1)
eerste verbale en non-verbale receptieve en expressieve communicatie en communicatievoorwaarden
(1)
eetgedrag
(2)
eetstoornissen, psychologische en gedragskenmerken die daarmee samenhangen
(1)
effect van mentale omgevingsstressoren en informatieverwerking
(1)
effect van stressreductie na interventie
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
emotionele intelligentie
(1)
emotionele kant van depressiviteit
(1)
emotionele problemen, indicatie van het ontwikkelingsniveau
(1)
ernst en perceptie van klachten bij multiple sclerosis (MS)
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
ervaren belasting en activiteitenniveau
(1)
ervaren gezondheid, psychisch welbevinden en activiteitenbeperkingen
(1)
ervaren lichamelijke en psychische gezondheidsproblemen en belemmering van dagelijkse activiteiten
(1)
evaluatie therapiegesprek
(1)
evalueren van behandelingen, trainingen en opleidingen
(1)
examenangst als dispositie
(1)
executieve functies
(1)
executieve functies op beschrijvend gedragsniveau
(1)
expliciteren en ontwikkelen van het totaal aan waardengebieden
(1)
faalangst
(1)
faalangst: evaluatie angst en vermijdingstendens in taaksituaties tijdens de les
(1)
faalangst in toets- of testsituaties
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
fantasiestijlen
(1)
fobieën
(1)
fobieën, identificeren van
(1)
fonemische analysevaardigheid
(1)
frequentie en intensiteit van depressie
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
functioneren
(1)
functioneren en welbevinden in de onderwijssituatie
(1)
functioneren van het kind zoals door de ouder gepercipieerd
(1)
functioneren van het semantisch geheugen
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
fundamentele kenmerken van heteroseksueel gedrag en beleving
(1)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedrag in de werkomgeving
(2)
gedrags-, emotionele en persoonlijkheidsontwikkeling en functioneren van het sociale leefmilieu
(1)
gedrags- en emotionele problemen
(1)
gedrags- en motivatiepatronen in de werksituatie
(1)
gedragskenmerken die duiden op een autismespectrumstoornis (ASS)
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gedragspatronen met betrekking tot begrip en productie van werkwoorden en zinnen
(1)
gedragsproblemen in de intramurale gezondheidszorg voor ouderen
(1)
gedragsstijlen
(1)
gedragssymptomen van ADHD-problematiek
(1)
gedragsveranderingen
(1)
geestelijke gezondheidstoestand en sociaal functioneren
(1)
geheugen en werkgeheugen, aspecten van
(1)
geheugenstoornissen
(1)
geheugen, visueel
(1)
geletterdheid, beginnende
(2)
gemeenschappelijke perceptie van de klassituatie
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
gevoel over het behandelcontact
(1)
gezondheidsgerelateerde functionele toestand
(2)
gezondheidstoestand
(1)
gezondheidstoestand, kwaliteit van leven van reumapatiënten
(1)
globaal niveau cognitieve ontwikkeling
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
globale screening van het cognitief functioneren
(1)
handvoorkeur
(1)
hedonie
(1)
herbeleving en ontkenning van schokkende gebeurtenissen
(1)
herinneringen aan het opvoedgedrag van de ouders
(1)
hiaten in de beheersing van spellingleerstof
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
hostiliteit en dispositie tot agressief gedrag
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
houding t.o.v. sociale limieten: wetten, regels, normen en verwachtingen in de leefomgeving
(1)
huiswerkaspecten: situatie, moeilijkheden, studiegewoonten
(1)
hyperactiviteit, screening van probleemgedrag
(1)
hyperventilatie
(1)
hyperventilatiesyndroom
(1)
hypochondrie
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
individueel niveau van sensori-motorische ontwikkeling binnen zeven structureel gerelateerde kennis- of vaardigheidsdomeinen
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
in organisatie bestaande bereidheid tot verandering
(1)
intellectuele capaciteiten
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(3)
intellectuele levensstijl of intellectualisme
(1)
intelligentie
(2)
intelligentie (algemeen cognitief ontwikkelingsniveau), alsmede het niveau van een aantal cognitieve functies t.b.v. de diagnostiek van leermoeilijkheden en cognitieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
intelligentie en werkgeheugen
(1)
intelligentie(facetten)
(1)
intelligentie, niet-verbaal
(1)
intelligentieniveau, algemene factor
(1)
intelligentieniveau en de geschiktheid voor de verschillende vormen van voortgezet onderwijs
(1)
intelligentie (niveau en structuur)
(1)
intelligentieniveau, g-factor
(1)
intensiteit van depressie
(1)
interesse in bepaald soort beroepen
(1)
interesses
(1)
interesse voor opleidingen en beroepen
(1)
interferentieverschijnselen in het cognitief functioneren door middel van kleur-woord benoeming
(1)
interne en externe locus of control
(1)
interpersoonlijke gedragsstijlen
(1)
(inter)persoonlijke waarden, persoonlijkheidskenmerken
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
inventarisatie van gedrags- en relationele moeilijkheden
(1)
inventarisatie van zorgbehoefte
(1)
invloed, voor leiderschap relevante soorten
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
inzicht in aanpak van administratieve problemen
(1)
inzicht in de wijze waarop ervaringen uit het verleden zijn geinterpreteerd
(1)
inzicht in gezinsrelaties, wijze waarop het kind de medegezinsleden ervaart
(1)
irrationele cognities
(1)
kans dat psychogene factoren rugpijn (mede) bepalen
(1)
kenmerken van de (premorbide) persoonlijkheid
(1)
kennis- en vaardigheidsniveau, studievaardigheid
(1)
kennisniveau wenselijk gedrag van leidinggevenden
(1)
kennis op het gebied van taal en rekenen
(1)
klachten met betrekking tot obsessief-compulsieve stoornis (OCS)
(1)
klassikaal milieubesef
(2)
kwaliteit intieme relatie
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
kwaliteit van gezinsfunctioneren
(2)
kwaliteit van het teamfunctioneren
(1)
kwaliteit van informatieoverdracht
(1)
kwaliteit van leven
(3)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leerachterstanden op begrijpend en technisch lezen, spelling en inzichtelijk rekenen
(1)
leercompetentie, emotionele en sociale competentie
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leerlingkenmerken t.a.v. gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leermotivatie, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en sociale wenselijkheid
(1)
leerstijl, combinatie van cognitieve verwerkingsactiviteiten en metacognitieve sturingsactiviteiten
(1)
leervoorwaarden
(1)
leervoorwaarden, cognitieve ontwikkeling
(1)
leervorderingen op het gebied van taal en rekenen
(2)
leesattitude; het geheel van positieve en negatieve gevoelens die kinderen voor lezen en leesmateriaal hebben
(1)
lees- en spellingvaardigheid
(1)
leesvaardigheid
(4)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
leeswoordenschat
(3)
lezen en rekenen
(1)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
lichamelijke en handvaardigheid
(1)
lichamelijke en psychische klachten
(1)
lichamelijke, geestelijke en sociale gezondheid, algemene ervaring van gezondheid, lichamelijke pijn
(1)
lichamelijke, geestelijke en sociale gezondheid, algemene ervaring van gezondheid, lichamelijke pijn, ervaren vitaliteit, gezondheidsverandering
(2)
luistervaardigheid
(1)
maatschappelijk functioneren, sociale rollen
(1)
Machiavellisme, koele berekenendheid versus sociale betrokkenheid
(1)
malingeren
(1)
managementcompetenties
(1)
manifest pathologisch gedrag
(1)
manipulatief gedrag, politiek inzicht
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mening van ouders over de persoonlijkheid van hun kind
(1)
mentale en motorische ontwikkeling
(1)
mentale vaardigheid van de sporter
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
mobiliteit van geest
(1)
moeheid als trait
(1)
moeilijkheden en problemen in het gezin, zoals waargenomen door de ouders of verzorgers
(1)
mogelijk psychosociale problematiek
(2)
momentane verwerkingscapaciteit voor complex visueel materiaal
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
motivatie voor psychotherapie
(1)
motoriek, verandering in bewegingspatroon
(1)
motorische prestaties
(1)
multiculturele effectiviteit
(1)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
need for closure
(1)
neiging tot nadenken, cognitieve inspanningen verrichten en daarin plezier hebben
(1)
neuropsychologische ontwikkeling
(1)
neurotische depressiviteit en antisociale attitude
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niet verbale intelligentie
(1)
niveau algemeen motorisch functioneren
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van en veranderingen in verbaal communicatieve vaardigheid
(1)
niveau van grof motorisch functioneren
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveau van sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
non verbaal geheugen (mits visuomotoriek intact)
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
numerieke aanleg
(1)
obsessief-compulsief gedrag
(1)
onaangepast gedrag
(1)
onderpresteren bij geheugen- en aandachtstests
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
ondersteuningsbehoeften
(1)
ondersteuning van de diagnostiek van autisme en verwante stoornissen, PDD (DSM III R)
(1)
onderwijsgerelateerde persoonlijkheidsfactoren
(1)
ongewenst gedrag op school
(1)
(on)tevredenheid in het algemeen en over de relatie met de partner in het bijzonder
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkeling
(1)
ontwikkelingsniveau
(1)
ontwikkelingsniveau eind kleuterschool
(1)
open probleemgedrag in de klas dat schools rendement beinvloedt
(1)
opleiding- en/of beroepskeuze
(1)
oplossingsgedrag bij rekenen, diagnose van rekenproblemen
(1)
opsporing van psychische problematiek, neuroticisme
(1)
opvattingen/meningen die een rol spelen in het onderwijsleerproces op school
(1)
opvoedingsbelasting
(1)
organisatiestress
(2)
organisch psychosyndroom
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
patiëntkenmerken
(1)
pavloviaanse temperamentvariabelen: sterkte van excitatie, sterkte van inhibitie en mobiliteit
(1)
pedagogisch klimaat
(1)
perceptie van het gezin, actueel en ideaal
(1)
perceptie van leraar-leerlingrelatie
(1)
perfectionisme bij sporters
(1)
persoonlijkheid
(14)
persoonlijkheid en voorkeuren op werkgebied
(2)
persoonlijkheid in de professionele context
(1)
persoonlijkheid in relatie tot de werksituatie
(2)
Persoonlijkheid, Motivatie, Bezigheden, Studiehouding, Interesses, Capaciteiten
(1)
persoonlijkheidsaspecten
(7)
persoonlijkheidsaspecten, aan de werksituatie gerelateerd
(4)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
persoonlijkheidsaspecten, vooral t.b.v. klinische psychodiagnostiek
(1)
persoonlijkheidsdimensies
(3)
persoonlijkheidseigenschappen
(6)
persoonlijkheidseigenschappen en vaardigheden
(2)
persoonlijkheidskenmerken
(9)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen
(1)
persoonlijkheidsstijl
(1)
persoonlijkheidsstoornis, ernst van een
(1)
persoonlijkheidstrekken
(2)
persoonlijkheidstrekken die weergeven welke verstandhouding iemand ten aanzien van werk heeft
(1)
persoonlijkheidstypen volgens Jung
(1)
persoonlijkheidsvariabelen
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
persoonsbeoordeling m.b.v. standaardvocabulaire
(1)
persoons- en situatiekenmerken van werklozen
(1)
pijnbeleving
(1)
plannen en organiseren van werkzaamheden
(1)
planning, flexibiliteit
(1)
plannings- en organisatieproblemen voortkomend uit het Dyseksecutive Syndrome (v.h. frontaal syndroom)
(1)
planningsstoornissen
(1)
positief affect en negatief affect
(1)
positieve en negatieve denkstijl
(1)
positieve of negatieve emotionele relaties met gezinsleden
(1)
posttraumatische stress
(2)
posttraumatische stressstoornis
(2)
potentieel stressvolle gebeurtenissen in de opvoedingsomgeving en de positieve of negatieve beleving daarvan, zoals waargenomen door de ouders
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
predictie opleidingsresultaat en succes als programmeur
(1)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiegerichtheid in managementsituaties
(1)
prestatiemotief, negatieve faalangst, positieve faalangst en sociale wenselijkheid
(1)
prestatiemotivatie
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
prestatiemotivatie, werkstijlen
(1)
probleemoplossend vermogen van paren
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
proces van aanpassing aan kanker en het resultaat van de aanpassing
(1)
procrastinatie: neiging tot uitstellen in studie en dagelijks leven
(1)
profiel van (beroeps)belangstelling, vaardigheden, ervaringen en eigenschappen
(1)
psychiatrische invaliditeit: zelfredzaamheid en sociaal-maatschappelijk functioneren
(1)
psychische afhankelijkheid, autonomie
(1)
psychische draagkracht
(1)
psychische en psychiatrische problematiek
(1)
psychische en sociale problemen
(1)
psychisch en/of lichamelijk onwelbevinden
(1)
psychisch lijden
(1)
psychisch onwelbevinden als toestand, detectie van niet-psychotische psychiatrische aandoeningen, m.n. angst en depressie
(1)
psychologisch welbevinden
(1)
psychopathie
(1)
psychopathie, psychopathische persoonlijkheidstrekken
(1)
psychopathologie
(4)
psychopathologie en persoonlijkheidskenmerken
(2)
psychopathologische verschijnselen
(1)
psychopathologisch gedrag bij verstandelijk gehandicapten
(1)
psychosociale arbeidsbelasting en werkstress
(1)
psychosociale problemen
(1)
psychosociale vaardigheden
(1)
reactievermogen, sensomotorisch coördinatievermogen, trefzekerheid van reageren, vaststellen belastbaarheidsgrens m.b.t. langdurig, nauwkeurig reageren op wisselende visuele en acoustische prikkels
(1)
recent ervaren klachten, lichamelijk en psychisch, t.b.v. de screening van psychopathologie
(1)
redeneervermogen, inductief
(1)
redeneervermogen, numeriek inductief
(1)
redeneervermogen, verbaal
(1)
reflexiviteit impulsiviteit, cognitief tempo
(1)
regelvaardigheid
(2)
regulatie: zelfredzaamheid en daarmee samenhangende problemen met zichzelf of met derden
(1)
rekenen, deelvaardigheden van
(2)
rekenen en wiskunde
(2)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
reken- en wiskundevaardigheid op drie verschillende niveaus
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
rekenvaardigheid
(4)
rekenvaardigheid elementaire bewerkingen (automatisering)
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
relatie met partner (student ouderrelatie)
(1)
relatiestructuren, gezinscohesie en hiërarchie in het gezin
(1)
relatieve sterkte van vijf behoeftencategorieën in de (werk)situatie
(1)
restcapaciteiten en zorgbehoevendheid
(1)
retentie over langere periode
(1)
rigiditeit
(1)
risico op dyslexie
(1)
risicotaxatie ten aanzien van delinquent gedrag en/of agressie
(1)
rolbelevingen
(1)
ruimtelijk inzicht
(1)
Ruward 1: handvaardigheid; Ruward 3: functionele mogelijkheden m.b.t. cognitieve, technische en sociale vaardigheden en fysieke belastbaarheid
(1)
schatting van de leer- en studievaardigheid
(1)
schatting van het algemeen intelligentieniveau
(1)
schatting van het premorbide intelligentieniveau
(1)
schoolvorderingen en intelligentie (prestatiegedeelte) en interesse i.v.m. voortgezet onderwijs
(1)
screening van alcoholverslaving of problematiek
(1)
screening van auditief taalbegrip en luisterzwakte
(1)
screening van dementie
(1)
screening van depressie
(1)
screening van depressie wat betreft frequentie
(1)
screening van depressie wat betreft intensiteit
(1)
screening van ontwikkelingsstoornissen en/of retardatie in de ontwikkeling en oriënterend onderzoek naar de ontwikkeling van het kind
(1)
screening van tweeledig gediagnosticeerden: verstandelijk gehandicapten met een psychisch probleem
(1)
screening van vertraagde en/of afwijkende taal en spraakontwikkeling
(1)
sekse-getypeerdheid, androgynie
(1)
selectie van ochtend- en avondtypen
(1)
signaleren van extra aandachtvragend gedrag
(1)
slaapkwaliteit
(1)
snel en juist waarnemen
(1)
sociaal-cognitieve vaardigheden in de school- en thuissituatie
(1)
sociaal-emotioneel functioneren
(5)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
sociaal-emotioneel functioneren in de schoolklas
(1)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(3)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele- en persoonlijkheidsontwikkeling
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal-emotionele problematiek
(1)
sociaal-emotionele vaardigheden
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociaal klimaat van het gezin, belangrijke aspecten van het gezinsfunctioneren
(1)
sociaal probleemgedrag bij kinderen met (milde) pervasieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
sociaal probleemgedrag, ondersteuning van diagnostische en interactieprocessen
(1)
sociale angst
(1)
sociale angst als dispositie
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
sociale steun: ondersteunende interacties en discrepanties tussen aanbod en behoefte
(1)
sociale vaardigheden
(3)
sociale veiligheid
(1)
sociometrische structuur van een groep
(1)
soort hulp die cliënt wenst
(1)
spanningsbehoefte
(2)
spannings- en vermijdingsaspecten van interpersoonlijk gedrag
(2)
specifieke gedragsproblemen
(1)
spelgedrag
(1)
spellingsvaardigheid
(8)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spellingvaardigheid van zinnen en woorden
(1)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spelvaardigheid
(1)
spraak- en taalontwikkeling
(1)
spraak- en taalvaardigheid
(1)
spraakverstaanbaarheid
(1)
stemmingen
(1)
stoornissen in cognitie en gedrag, type en ernst dementie, psychiatrische symptomatologie
(1)
stoornissen in het alledaagse geheugenfunctioneren
(1)
stressbeleving in de opvoeding van een kind en beleving van het kind op enkele gedragsstijlen
(1)
stress-gerelateerde persoonlijkheidstrekken in werksituaties
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
studiegewoonten en -cognities
(1)
studiehoudingen en daaraan verbonden gedragswijzen
(1)
studiemotivatie
(1)
studieproblemen die studiesucces in de weg staan
(1)
subjectief oordeel over aspecten van aandachtsfunctie
(1)
subjectief welzijn
(1)
subjectieve beleving van de opvoedingssituatie, gezinsbelasting
(1)
subjectieve kwaliteit van leven (gezondheidstoestand)
(1)
subjectieve lichamelijke vermoeidheid
(1)
suïcidaliteit
(1)
symptomen van depressie
(1)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
symptomen van PTSS
(1)
Symptoomcomplexen binnen dwangneurose
(1)
taakkenmerken, functie aspecten
(1)
taakspecifieke motivatie, ervaring van de leersituatie
(1)
taalbegrip
(3)
taalbegrip, receptieve taalvaardigheid
(1)
taal-denk niveau
(1)
taal- en communicatieproblemen
(2)
taal- en leesstoornissen
(1)
taal- en rekenniveau
(11)
taal- en rekenvaardigheden
(2)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
taalontwikkeling
(3)
taalontwikkeling, communicatieve vaardigheden
(1)
taalproblemen
(1)
taalproductie
(1)
taalproductie, expressieve taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid
(2)
taalvaardigheid, receptief
(2)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
technische leesvaardigheid
(4)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische leesvaardigheid van pseudowoorden
(1)
technische vaardigheid
(1)
technisch leesniveau
(1)
technisch lezen
(4)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
technisch lezen van zinnen en woorden
(1)
technisch rekenen: hoofdbewerkingen met hele en gedeelde getallen;
(1)
temperamenteigenschappen
(1)
temperamentskenmerken
(1)
tevredenheid met huisvesting en ontvangen zorg
(1)
Theory Of Mind, sociale cognitie
(1)
Theory Of Mind (TOM)
(1)
toestandsangst en angstdispositie
(2)
toestandsdepressie, stemmingswisselingen tussen depressie en manie
(1)
trekdepressie
(1)
type A gedrag
(1)
uitspraak/verstaanbaarheid van het Nederlands (prosodie en klanken)
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de jeugdige wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de leerkracht wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden, gedrags-, emotionele en sociale problemen, zoals gerapporteerd door ouders/verzorgers (CBCL/6-18), jeugdigen (YSR) of leerkrachten (TRF)
(1)
vaardigheid in begrijpend lezen, Engels, rekenen, spelling en woordenschat
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
vaardigheid om gesproken woorden in fonemen te kunnen analyseren
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
vaststellen van huidige conflicten
(1)
veranderingen per subschaal
(1)
verbaal en performaal functioneren, algemene en specifieke leervoorwaarden
(1)
verbaal redeneervermogen
(1)
verbale aanleg
(1)
(verbale) geheugenfuncties
(1)
vermoeidheid
(1)
vermogen zich open te stellen voor situaties van het leven van alledag, een aspect van de sociale intelligentie
(1)
verwerking van het gehandicapt zijn
(1)
visueelruimtelijk geheugen
(1)
visueel ruimtelijk voorstellingsvermogen mits gezichtsvermogen en object benoemen intact
(1)
visuele perceptie van object en ruimte
(1)
visuomotorische constructie
(1)
volledige kleurenblindheid, rood-groen protanomalie en rood-groen deuteranomalie (niet blauw-geel anomalie)
(1)
voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
voorkeur voor leiderschapsstijl
(1)
voorkomen van storend gedrag naar aard, frequentie en ernst
(1)
voorlopersymptomen van ADHD
(1)
vooruitgang van cliënten die behandeling krijgen
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
vroegkinderlijk autisme, PDD-AD (DSM-III-R)
(1)
vroegtijdige onderkenning van voortijdig schoolverlaten
(1)
waarden in het sociale verkeer
(1)
waarden m.b.t. werk, studie en vrije tijd
(1)
waarden met betrekking tot werk
(1)
warmte en dominantie, in de opvoeding ervaren
(1)
wederzijdse aanwezigheid/ervaren van sociale steun
(1)
wedstrijdangst, als dispositie (CBV) en als toestand (VBS)
(1)
welbevinden
(1)
welbevinden bij hartpatiënten
(1)
welbevinden in de reconvalescentiefase
(1)
werkgerelateerde drijfveren om in actie te komen met als doel een specifiek resultaat te bereiken
(1)
werkhouding op school
(1)
werkstress
(1)
woordenschat
(6)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
zelfredzaamheid op verzorgend en huishoudelijk gebied
(1)
zelfstandig en psychosociaal functioneren
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Populatiesoort
volwassenen
(2)
adolescenten
(1)
jongeren
(1)
opleidingsniveau kmbo/mavo en hoger
(1)
kinderen met een verstandelijke beperking
(1)
jongeren met een verstandelijke beperking
(1)
volwassenen
(1)
verstandelijk gehandicapten
(1)
personen met een verstandelijke handicap, van (ruim) matig zwakzinnig t/m licht zwakzinnig/zwakbegaafd
(1)
volwassen patiënten
(1)
volwassenen met chronische pijn
(1)
deelnemers aan een dagverblijf voor volwassenen
(1)
bewoners van een inrichting
(1)
personen met een verstandelijke beperking
(1)
leerlingen in het regulier basisonderwijs
(1)
leerlingen in het speciaal basisonderwijs
(1)
leerlingen in groep 2 t/m 8 van het regulier basisonderwijs
(1)
Meer
Populatiesoort
adolescenten
(1)
bewoners van een inrichting
(1)
deelnemers aan een dagverblijf voor volwassenen
(1)
jongeren
(1)
jongeren met een verstandelijke beperking
(1)
kinderen met een verstandelijke beperking
(1)
leerlingen in groep 2 t/m 8 van het regulier basisonderwijs
(1)
leerlingen in het regulier basisonderwijs
(1)
leerlingen in het speciaal basisonderwijs
(1)
opleidingsniveau kmbo/mavo en hoger
(1)
personen met een verstandelijke beperking
(1)
personen met een verstandelijke handicap, van (ruim) matig zwakzinnig t/m licht zwakzinnig/zwakbegaafd
(1)
verstandelijk gehandicapten
(1)
volwassenen
(2)
volwassenen
(1)
volwassenen met chronische pijn
(1)
volwassen patiënten
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Populatie leeftijd
Van:
Tot:
Pas toe
Wijze van afname
papier & potlood
(5)
anders
(5)
digitaal
(2)
Meer
Wijze van afname
anders
(5)
digitaal
(2)
papier & potlood
(5)
Er zijn geen resultaten gevonden
Afname door
psycholoog
(4)
(ortho)pedagoog
(2)
diagnostisch gekwalificeerde professional
(2)
onder supervisie van psycholoog
(2)
onder supervisie van (ortho)pedagoog
(2)
maatschappelijk werker
(2)
researchpsycholoog
(1)
na certificering/cursus/ training
(1)
psychotherapeut
(1)
logopedist
(1)
gedragswetenschapper
(1)
onbekend: hierover wordt in de handleiding niets vermeld
(1)
Meer
Afname door
diagnostisch gekwalificeerde professional
(2)
gedragswetenschapper
(1)
logopedist
(1)
maatschappelijk werker
(2)
na certificering/cursus/ training
(1)
onbekend: hierover wordt in de handleiding niets vermeld
(1)
onder supervisie van (ortho)pedagoog
(2)
onder supervisie van psycholoog
(2)
(ortho)pedagoog
(2)
psycholoog
(4)
psychotherapeut
(1)
researchpsycholoog
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Interpretatie door
psycholoog
(3)
gedragswetenschapper
(3)
diagnostisch gekwalificeerde professional
(2)
(ortho)pedagoog
(1)
na certificering/cursus/ training
(1)
researchpsycholoog
(1)
psychotherapeut
(1)
onder supervisie van psycholoog
(1)
onder supervisie van (ortho)pedagoog
(1)
maatschappelijk werker
(1)
onbekend: hierover wordt in de handleiding niets vermeld
(1)
Meer
Interpretatie door
diagnostisch gekwalificeerde professional
(2)
gedragswetenschapper
(3)
maatschappelijk werker
(1)
na certificering/cursus/ training
(1)
onbekend: hierover wordt in de handleiding niets vermeld
(1)
onder supervisie van (ortho)pedagoog
(1)
onder supervisie van psycholoog
(1)
(ortho)pedagoog
(1)
psycholoog
(3)
psychotherapeut
(1)
researchpsycholoog
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Afname duur
Van:
Tot:
Pas toe
Beoordeeld
Laatste 20 jaar
(1)
Jaar normering
Van:
Tot:
Pas toe
Uitgever
Pearson Benelux B.V.
(3)
Bij de auteur(s)
(1)
Boom test onderwijs
(1)
Hogrefe Uitgevers
(1)
Nederlands Tijdschrift voor de Psychologie
(1)
OPP Unlocking Potential
(1)
Meer
Uitgever
Bij de auteur(s)
(1)
Boom test onderwijs
(1)
Hogrefe Uitgevers
(1)
Nederlands Tijdschrift voor de Psychologie
(1)
OPP Unlocking Potential
(1)
Pearson Benelux B.V.
(3)
Er zijn geen resultaten gevonden
Resultaten 11 t/m 11 van 11
Datum beoordeling
Alfabetisch
Relevantie
CATTELL 16 PF, VORM B, 1967
Bewerkt van CATTELL (1957) door Groep Onderwijsresearch T.H. Eindhoven
Uitgegeven door: OPP Unlocking Potential
De test bestaat uit 187 vragen met drie antwoordmogelijkheden en omvat 16 persoonlijkheidsfactoren.
Vorige
1
2
Deze pagina is niet compatibel met een smal scherm.
Terug
Home
Inschrijven voor de nieuwsbrief