De Lib – DST 2023 (papier) is een leervorderingentoets waarin de onderdelen ‘Taal’ en ‘Rekenen’ zijn opgenomen. Het onderdeel ‘Taal’ bestaat uit de domeinen ‘Lezen’ (subdomeinen: ‘woordenschat’, ‘begrijpen’, ‘interpreteren’, ‘samenvatten’ en...
De Lib – DST 2023 (digitaal) is een leervorderingentoets waarin de onderdelen ‘Taal’ en ‘Rekenen’ zijn opgenomen. Het onderdeel ‘Taal’ bestaat uit de domeinen ‘Lezen’ (subdomeinen: ‘woordenschat’, ‘begrijpen’, ‘interpreteren’, ‘samenvatten’ en...
De Schoolvaardigheidstoets Rekenen-Wiskunde (SVT-RW) bestaat uit een toetsboekje, met daarin zes blokken voor de afzonderlijke jaargroepen. Elk blok bestaat uit negen tot elf opgaven, maar het aantal subopgaven verschilt. In totaal zijn er 59...
Schooltoets voor het vaststellen van het niveau van de Friese leesvaardigheid van leerlingen eind groep 8. De items bestaan uit meerkeuzeopgaven met vier antwoordmogelijkheden die betrekking hebben op teksten. Hierbij zijn verschillende...
Methode bestaande uit twee parallelvormen A en B, elk met 45 opgaven. De opgaven zijn in groepen van 5 verdeeld over negen schalen:1. Vergelijken: het vergelijken van objecten op kwalitatieve en kwantitatieve kenmerken.2. Hoeveelheden koppelen:...
Begeleidingsinstrument bestaand uit 2 vragen over achtergrondkenmerken, 8 indicatieve vragen over gezondheid, welbevinden, enz., 5 vragen over psychosomatische klachten, 3 vragen over bovenmatig gebruik van genotmiddelen, 3 vragen over...
Begeleidingsinstrument bestaand uit 2 onderdelen: een lijst met 12 items die door de ouders wordt ingevuld, voorafgaand aan het PGO. De ouders vullen in of de stellingen ‘waar', ‘een beetje waar' of ‘niet waar' zijn met betrekking tot gedrags-...
Gestandaardiseerde procedure met 391 items bestaande uit de volgende onderdelen:- Deel A gestructureerd klinisch interview met de patiënt m.b.t. de huidige psychische toestand, persoonlijke, medische en familiaire voorgeschiedenis (125 items).-...
De schooltoets bestaat uit een leerlingboekje met 12 verschillende opdrachten (waarvan vijf met een werkblad) zoals nazeggen, aanwijzen, vangen, klappen, rijmen enz. De leerkracht observeert de reacties en noteert deze in het Leerlingboekje en...
De vragenlijst is gebaseerd op het stressmodel van Lazarus (1970) en de attributietheorie van Weiner (1972) en bestaat uit vier delen:A. Subjectieve Gezinsbelasting; vragenlijst met acht categorieën zoals Acceptatie, Aankunnen, Problemen hebben...