Vragenlijst met in totaal 25 positief en negatief geformuleerde stellingen die betrekking hebben op het gedrag van het kind in de afgelopen zes maanden, verdeeld over vijf subschalen (vier probleemschalen en een ‘pro-sociaal...
Testbatterij voor het onderzoeken verschillende aspecten van het geheugen en werkgeheugen. Het instrument bevat twee batterijen; een Volwassenenbatterij voor personen van 16 tot 69 jaar en een Ouderenbatterij voor personen van 65 tot en met 90...
Schooltoets bestaande uit vier onderdelen:Taal- Schrijven van teksten (30 items)- Spelling (20 items)- Begrijpend lezen (30 items)- Woordenschat (20 items)Rekenen-Wiskunde- Getallen en bewerkingen (25 items)- Verhoudingen, breuken en procenten...
Methode bestaande uit twee parallelvormen A en B, elk met 45 opgaven. De opgaven zijn in groepen van 5 verdeeld over negen schalen:1. Vergelijken: het vergelijken van objecten op kwalitatieve en kwantitatieve kenmerken.2. Hoeveelheden koppelen:...
Begeleidingsinstrument bestaand uit 76 items gericht op de persoonlijke belangstelling van leerlingen in groep 8. De uitspraken in het digitale instrument hebben betrekking op vier sectoren: Techniek (16 items), Economie (18 items), Zorg &...
Klinische test met 14 subtests, zeven Verbaal en zeven Performaal.Met de subtests kunnen drie IQ-scores en vier Index-scores berekend worden:2. WoordenschatTotaal IQVerbaal IQIndex 1. Verbaal begrip4. OvereenkomstenTotaal IQVerbaal IQIndex 1....
De schooltoets heeft 16 taken met elk 25 tot 30 multiple-choice opgaven.Taken Taal: Schrijven van teksten, Spellen, Herkennen van de persoonsvorm, Begrijpend lezen, Woordenschat. Taken Rekenen-Wiskunde: Getallen, bewerkingen, breuken,...
Ruimte en Tijd bestaat uit twee schooltoetsen met elk 42 opdrachten: een platenboek voor de jongste kleuters en een platenboek voor de oudste kleuters. Beide toetsen worden in twee of drie periodes afgenomen.Bij elke opdracht moet het goede...
De schooltoets bestaat uit een leerlingboekje met 12 verschillende opdrachten (waarvan vijf met een werkblad) zoals nazeggen, aanwijzen, vangen, klappen, rijmen enz. De leerkracht observeert de reacties en noteert deze in het Leerlingboekje en...