Leerdoelgerichte schooltoets (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die begrijpend lezen meet op tekstniveau. De Begrijpend Leestest bestaat uit 11 informatieve teksten waarover per tekst twee tot vijf vragen gesteld worden. De...
De schooltoets bestaat uit totaal acht teksten met ca. 200 woorden. Versie A met vijf teksten en 58 items is voor Vbo/Mavo en versie B met vijf teksten en 55 items is voor Mavo/Havo/VWO. De teksten zijn afkomstig uit aardrijkskunde- en...
Diagnostisch instrument o.a. gebaseerd op het model voor de verwerving van de fonologie van een tweede taal (James, 1987). DUIM bestaat uit acht onderdelen:1. Achtergrondinformatie, 2. Screening spontane spraak, 3. Beoordeling...
Leerdoelgerichte schooltoets (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die begrijpend lezen meet op tekstniveau. De Begrijpend Leestest bestaat uit 12 informatieve teksten waarover per tekst één tot vier vragen gesteld worden. Uit vier...
Leerdoelgerichte schooltoets (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die begrijpend lezen meet op tekstniveau. De Begrijpend Leestest bestaat uit tien informatieve teksten waarover per tekst twee tot vijf vragen gesteld worden. Uit...
Vragenlijst met 11 items. De ISB komt overeen met de sociale dimensie van de IRGL, 1990. Er zijn drie subschalen: Potentiële emotionele betrokkenheid, Feitelijke vertrouwelijkheid en Bezoek. Op vierpuntsschalen moet aangegeven worden in...
Begeleidingsinstrument met 13 dysgrafische schriftkenmerken m.b.t. slechte organisatie van het schrijfvlak, afwijkingen in het schrijfspoor en fouten in vormen en verhoudingen.De kinderen moeten gedurende vijf minuten in verbonden schrift een...
schooltoets met 60 multiple-choice vragen die betrekking hebben op steeds een ander stukje proza.
Schooltoets die door goed geïnstrueerde leerkracht wordt afgenomen in oktober/november. De leerling moet in een verhaal 51 weggelaten woorden invullen: 23 functiewoorden (lidwoord, voorzetsel e.d.) en 28 inhoudswoorden (zelfstandig naamwoord,...
Schaal met 27 beweringen waarop de leerling. met ‘veel', ‘soms' of ‘weinig' moet aangeven in hoeverre de uitspraken op hem van toepassing zijn. De items betreffen studietijd, huiswerk, proefwerken, leergewoonten etc.In combinatie met scores op...