Volg- en adviessysteem, bestaande uit een serie toetsen die de vaardigheid van leerlingen in een aantal kernvaardigheden tijdens de eerste drie leerjaren in kaart brengt. Er zijn vier toetsen beschikbaar:- Toets 0 (Entreetoets): afname aan het...
Observatieschaal ontwikkeld vanuit de praktijk van de psychosociale rehabilitatie voor psychiatrische patiënten. De MAS is geïnspireerd op de Beschut Wonen Schaal van Wennink, 1987. De schaal meet Overdraagbare en Niet-overdraagbare activiteiten...
Bij traumaslachtoffers ontwikkelde vragenlijst met 22 items die afgeleid zijn van de DSM-IV criteria voor PTSS.Cliënt moet op een vierpuntsschaal van 'geheel niet' tot 'zeer veel' aangeven in welke mate bepaalde klachten gedurende de afgelopen...
Drie leerdoelgerichte schooltoetsen die aspecten van begrijpend lezen meten: op woordniveau de Begrippentest (35 items, afname nov.-jan.) en de Woordenschattest (35 items, afname oktober en april) en op zins- en tekstniveau de Begrijpend...
Drie leerdoelgerichte schooltoetsen (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die aspecten van begrijpend lezen meten: op woordniveau de Begrippentest (36 items, afname sept. t/m nov.) en de Woordenschattest (36 items afname april en...
Twee leerdoelgerichte schooltoetsen (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die aspecten van begrijpend lezen meten: de Begrijpend Leestest meet op woord-, zins- en tekstniveau (30 items, afname oktober en april groep 6) en de...
Vragenlijst met 138 items die zeven factoren omvatten die in de literatuur in verband gebracht worden met multiculturele effectiviteit: Culturele empathie, Openmindedness, Extraversie, Avontuurlijkheid/Nieuwsgierigheid, Emotionele stabiliteit,...
Zelfbeoordelingsvragenlijst met 17 items verdeeld over de onderdelen Herbeleven, Vermijden en Hyperactivatie. Van drie mogelijkheden moet het over de laatste vier weken meest passende antwoord aangekruist worden.Elk item correspondeert met één...
Vragenlijst met 40 items die drie subschalen omvatten: Directe Agressie, Indirecte Agressie en Sociale Wenselijkheid met resp. 16, 19 en 5 items. Respondent moet van elke uitspraak aangeven of deze ‘waar' of ‘onwaar' is.De BDHI-D kan gebruikt...
Diagnostische schooltoets aansluitend op het ‘stappenplan' van Gal'perin, waarbij het voldoen aan uit de theorie afgeleide eisen t.a.v. het inzicht in onderliggende materiële handelingen steeds centraal staat. Het materiaal bestaat uit een...