Observatielijsten waarop wordt aangegeven of een leerling doelen heeft behaald op het gebied van ‘beginnende geletterdheid’, ‘beginnende gecijferdheid’, ‘motoriek’, ‘bewegingsonderwijs’ en ‘sociaal-emotionele ontwikkeling’. Iedere maand (d.w.z....
Het Screeningsinstrument Beginnende Geletterdheid bevat een adaptieve digitale toets voor het meten van fonologisch bewustzijn in de groepen 2 en 3, een digitale toets voor receptieve letterkennis in groep 2 en begin groep 3 en een papieren...
Vragenlijst bestaande uit 34 items die verdeeld zijn over vier subschalen. De subschalen zijn: Herbeleving (7 items), Vermijding (11 items), Verhoogde Prikkelbaarheid (6 items) en Overige Kindspecifieke Reacties (10 items). Op basis van de...
Testbatterij met acht tests gericht op intellectuele capaciteiten:- Figurenreeksen: 30 reeksen van 4 figuren waarbij de kandidaat de logische voortzetting van de reeks uit vijf antwoordalternatieven kiest. Deze test meet het abstract...
Vragenlijst bestaande uit 34 items die verdeeld zijn over vier subschalen. De subschalen zijn: Herbeleving (7 items), Vermijding (11 items), Overgeprikkeldheid (6 items) en Overige Kindspecifieke Reacties (10 items). Tevens wordt er een...
Testbatterij met negen tests gericht op het meten van intellectuele capaciteiten:- Denken met Figuren: meet visueel abstractievermogen; 30 reeksen van vier figuren. Keuze uit een van vijf alternatieven die de reeks op logische wijze afmaakt.-...
Schooltoets gericht op de mondelinge taalvaardigheid. De TAK bestaat uit een toetsgedeelte en een observatiegedeelte. De toets geeft inzicht in de grammaticale taalvaardigheid en bestaat uit tien onderdelen:- Klankonderscheiding (50 items): meet...
Diagnostische schooltoets met zes subtests: Leessnelheid, Begrijpend lezen, Woordenschat, Werkwoordspelling, Spelling en Rekenvaardigheid. Foutenanalyse is mogelijk bij Spelling, Werkwoordspellen en Rekenen.De test kan op drie niveaus worden...
Observatieschaal met 39 items die door de leerkracht worden gescoord op een vierpuntsschaal van ‘helemaal niet' tot ‘heel vaak'. De items betreffen gedrag in de klas, participatie in de groep en houding tegenover autoriteit en omvatten vijf...