De toetsen Technisch Lezen zijn onderdeel van een leerlingvolgsysteem en meten de technische leesvaardigheid van leerlingen uit groep 6 tot en met groep 8. De toets voor deze groepen bestaat uit één schaal, te weten Leestempo. Na de instructie...
Toets bestaande uit twee delen, de Doorstreepleestoets 1 (DLT1) en de Doorstreepleestoets 2 (DLT2). De DLT1 bestaat uit eenlettergrepige woorden en is geschikt voor leerlingen uit alle groepen. De DLT2 bestaat uit tweelettergrepige woorden en is...
Drie leeskaarten, elk met specifieke woordtypen, die achtereenvolgens één minuut hardop moeten worden gelezen. Er zijn van elke kaart drie parallelversies. Tevens twee diagnostische toetsen: een grafementoets en een toets voor auditieve...
Beoordelingsschaal voor de beoordeling van een bepaalde werkomgeving, zoals beroep, functie, vacature, vakcursus, beroepsopleiding of studierichting.De FPT kan worden ingevuld door personen die zelf het beroep uitoefenen en studenten, door chefs...
Vragenlijst met 138 items die zeven factoren omvatten die in de literatuur in verband gebracht worden met multiculturele effectiviteit: Culturele empathie, Openmindedness, Extraversie, Avontuurlijkheid/Nieuwsgierigheid, Emotionele stabiliteit,...
Vragenlijst met 115 items die betrekking hebben op verschillende sociale rollen zoals zelfverzorging, burgerrol, gezinsrol, familierol, partnerrol, ouderrol, sociale rol, beroepsrol. Er zijn 10 stroomdiagramvragen aan de hand waarvan de...
De TRF is de door de leerkracht in te vullen versie van de CBCL. De TRF bestaat uit twee delen: 1. een deel over het (school)functioneren met 10 vragen betreffende schoolgedrag en prestaties e.d. die op twee- tot zevenpuntsschalen beantwoord...
De vragenlijst (gebaseerd op de theorie van Minuchin) t.b.v. gezinstherapie bevat 73 items met zes antwoordalternatieven. Er wordt gevraagd naar de beleving van de gezinsinteractie. De drie schalen Conflict, Cohesie en Desorganisatie zijn elk op...
Schooltoets bestaande uit twee vormen. Vorm A zowel als vorm B bestaat uit een lijst met 116 onder elkaar geplaatste woorden die het kind vlug en duidelijk moet voorlezen.De EMT is opgenomen in het leerlingvolgsysteem "Leer in Zicht".
De test is ontwikkeld naar een heuristisch model van H.J. Mark betreffende de hiërarchische organisatie en ontwikkeling van functies binnen leerkanalen. De subtests Blokpatronen, Vouwblaadjes en Natikken meten o.m. de functies aandacht,...