De Digitale IEP Eindtoets 2023 is een eindtoets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De toets bestaat uit de wettelijk verplichte onderdelen ‘Lezen’, ‘Taalverzorging’ en ‘Rekenen’ (met de domeinen ‘Getallen’, ‘Verhoudingen’,...
De IEP Eindtoets 2023 (papier) is een eindtoets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De toets bestaat uit de wettelijk verplichte onderdelen ‘Lezen’, ‘Taalverzorging’ en ‘Rekenen’ (met de domeinen ‘Getallen’, ‘Verhoudingen’,...
Vragenlijst die bestaat uit 22 schalen; 11 schalen voor ‘Behoeften’ en 11 schalen voor ‘Rollen’. De schalen kunnen worden ingedeeld in zeven factoren: ‘Impact & Gedrevenheid’, ‘Organisatie & Structuur’, ‘Ideeën & Verandering’,...
Vragenlijst bestaand uit zeven factoren en 20 schalen. De zeven factoren zijn: Leiderschap, Werkoriëntatie, Oriëntatie op verandering, Sociale oriëntatie, Werktempo, Inschikkelijkheid en Prestatie oriëntatie. Er is een ipsatieve versie, de...
Vragenlijst bestaand uit 60 items gericht op sociaal-emotionele problematiek van leerlingen in de schoolsituatie. De items zijn verdeeld over drie factoren die elk twee subschalen bevatten:1. Inzet voor school:a. Houding tegenover huiswerk (14...
Begeleidingsinstrument bestaand uit een zelfbeoordelingslijst voor leerlingen vanaf eind groep 5. De leerlinglijst is gebaseerd op veel gebruikte lijsten in Nederland en daarbuiten en heeft 42 uitspraken. De leerling geeft op een vierpuntsschaal...
Begeleidingsinstrument bestaand uit een observatielijst voor de leerkracht. Uitgangspunt voor de leerkrachtlijst is de herziene LICOR-lijst 1996/1998 en een eerder ontwikkeld instrument van K. van Putten, 1987, aangevuld met enkele items. De...
Schooltoetsen voor resp. groep 3 en 4, groep 5 en 6 en groep 7 en 8. De toetsen worden, vanaf groep 3, steeds halverwege en aan het eind van elk leerjaar afgenomen. De opgaven betreffen kennis, inzichten, vaardigheden en procedures en sluiten...
Deze toets maakt deel uit van het DLE Leerlingvolgsysteem en vervangt de Tempo Test Rekenen, (De Vos, 1992). Hij bestaat uit 200 in moeilijkheidsgraad oplopende sommen: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen tot 100. Hierbij zijn...
In dit begeleidingsinstrument wordt aan de hand van tien aspecten (formuleren van teamdoelen, luisteren naar elkaar, leiderschap, bijdrage teamleden, creativiteit, meningsverschillen, beslissingen, evaluatie, feedback en perceptie van elkaar)...