Cognitieve capaciteiten test die verbale, numerieke en ruimtelijke subtests bevat en uit items bestaat die gebaseerd zijn op in Nederland gangbare intelligentietests. Voor elk van de jaargroepen zijn er vijf subtests met gelijke inhoud maar...
De CBCL/6-18 is een door de ouders/verzorgers in te vullen vragenlijst bestaand uit een competentiedeel met 20 vragen betreffende sport, hobby's, school e.d. die met ja/nee of op vierpuntsschalen beantwoord moeten worden, en een...
Test met verbale, numerieke en ruimtelijke subtests en items die gebaseerd zijn op in Nederland gangbare intelligentietests. Voor elk van de drie jaargroepen 4, 6 en 8 zijn er vijf subtests met gelijke inhoud maar opklimmende moeilijkheidsgraad:...
Deze toets maakt deel uit van het DLE Leerlingvolgsysteem en vervangt de Tempo Test Rekenen, (De Vos, 1992). Hij bestaat uit 200 in moeilijkheidsgraad oplopende sommen: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen tot 100. Hierbij zijn...
De BNT heeft 12 subtests met max. 30 items (behalve S&N) en is samengesteld uit schoolse, intellectuele en praktische taken. De test bestaat uit de meer verbale subtests Woorden, Lezen, Zinnen en Overeenkomsten, de meer exacte subtests...
Vragenlijst met 138 items die zeven factoren omvatten die in de literatuur in verband gebracht worden met multiculturele effectiviteit: Culturele empathie, Openmindedness, Extraversie, Avontuurlijkheid/Nieuwsgierigheid, Emotionele stabiliteit,...
Schaal met 32 items betreffende storend gedrag. Invulling door de groepsleiding c.q. de leerkracht. Vijf frequentieniveaus. De SGZ heeft drie subschalen: A, Agressief storend gedrag (8 items), V, Verbaal storend gedrag (5 items) en G, Gemengd...
Schooltoets met 17 subtoetsen betreffende visuele discriminatie, -analyse en -synthese, letter-klankkoppeling, zinsegmentatie, enz. In de voorbereidende fase worden de subtoetsen vnl. leerdoelgericht gebruikt. In de aanvankelijke fase kunnen de...
In dit begeleidingsinstrument wordt aan de hand van tien aspecten (formuleren van teamdoelen, luisteren naar elkaar, leiderschap, bijdrage teamleden, creativiteit, meningsverschillen, beslissingen, evaluatie, feedback en perceptie van elkaar)...
Twee schalen: Vropsom-M en Vropsom-O. Elke lijst bestaat uit 22 woorden die een dysfoor gevoel uitdrukken en 12 woorden die een eufoor gevoel betreffen. Men moet die woorden aankruisen die aangeven hoe men zich meestal voelt. De VROPSOM-lijsten...