Vragenlijst bestaand uit drie versies: één voor ouders (van kinderen in de leeftijd van 5 tot en met 17 jaar), één voor leerkrachten (van kinderen in de leeftijd van 5 tot en met 11 jaar) en een zelfrapportagevragenlijst voor kinderen van 11 tot...
Vragenlijst bestaand uit 60 items gericht op sociaal-emotionele problematiek van leerlingen in de schoolsituatie. De items zijn verdeeld over drie factoren die elk twee subschalen bevatten:1. Inzet voor school:a. Houding tegenover huiswerk (14...
Gestandaardiseerde procedure met 391 items bestaande uit de volgende onderdelen:- Deel A gestructureerd klinisch interview met de patiënt m.b.t. de huidige psychische toestand, persoonlijke, medische en familiaire voorgeschiedenis (125 items).-...
Begeleidingsinstrument bestaand uit een zelfbeoordelingslijst voor leerlingen vanaf eind groep 5. De leerlinglijst is gebaseerd op veel gebruikte lijsten in Nederland en daarbuiten en heeft 42 uitspraken. De leerling geeft op een vierpuntsschaal...
Begeleidingsinstrument bestaand uit een observatielijst voor de leerkracht. Uitgangspunt voor de leerkrachtlijst is de herziene LICOR-lijst 1996/1998 en een eerder ontwikkeld instrument van K. van Putten, 1987, aangevuld met enkele items. De...
Vragenlijst met 160 items die tien gedragsstijlen omvatten: PA Leidend, beïnvloedend; BC Competitief, onafhankelijk; DE Aanvallend, agressief; FG Kritisch, wantrouwend; nFnG Gereserveerd, zwijgzaam; HI Teruggetrokken, verlegen; JK Afhankelijk,...
De vragenlijst kent vier versies, de oorspronkelijke GHQ-60 met 60 items (deze is niet voor Nederland bewerkt) en de korte versies GHQ-30 en GHQ-12 met evenveel positieve als negatieve items, gecorrigeerd voor instemtendentie en zonder...
Diagnostische schooltoets aansluitend op het ‘stappenplan' van Gal'perin, waarbij het voldoen aan uit de theorie afgeleide eisen t.a.v. het inzicht in onderliggende materiële handelingen steeds centraal staat. Het materiaal bestaat uit een...
Vragenlijst met 20 items bestaand uit drie of vier pijnbeschrijvende adjectieven geordend naar oplopende intensiteit, b.v. kloppend, bonzend, barstend. Cliënt moet aankruisen welk woord op dit moment het best zijn pijn beschrijft. Niet elk item...
De batterij is samengesteld uit de verbale creativiteitstests ‘eigenschappen', ‘gebruiksmogelijkheden' en ‘overeenkomsten' en de figuurlijke creativiteitstests ‘lijnbetekenissen' en ‘patroonbetekenissen' van Wallach en Kogan. Als numerieke...