Test bestaande uit zes subtests:- Matrix Redeneren (MR): de cliënt krijgt een onvolledige matrix van figuren te zien en kiest het ontbrekende onderdeel uit vier of vijf antwoordmogelijkheden.- Substitutie (SU): de cliënt kopieert symbolen die...
Test bestaande uit zeven tests die zich richten op niveau 1 en 2, en acht test die zich richten op niveau 3 en 4 van leerlingen ROC:- Berekeningen (niveau 2): 18 rekenopgaven met zes antwoordmogelijkheden.- Bewerkingen (niveau 3 en 4): 16...
Intelligentietest gericht op zowel de verbale als non-verbale aspecten van het redeneervermogen, bestaand uit acht subtests: vier meten het taalkundig inzicht en vier meten het ruimtelijk inzicht en exact redeneervermogen. Samenstelling van de...
Test met tien subtests: Woordenlijst (20 items), Legkaarten (20 items), Vaaropdrachten (20 items), Sorteren (20 items), Figuurontdekken (20 items), Cijferen (60 sec. en max. 32 items), Draaikaarten (20 items), Matrijzen (19 items), Woordopnoemen...
Testbatterij voor het meten van het algemene intelligentieniveau, bestaande uit veertien subtests, twee schalen en vier indexschalen. De subtests worden in de aanbevolen volgorde afgenomen:1. Onvolledige Tekeningen (25 items).2. Woordenschat (33...
Test bestaande uit een kernbatterij en een uitgebreide batterij. De kernbatterij bestaat uit drie Fluid en drie Crystallized subtests:- Definities (Crystallized): de cliënt moet afleiden welk woord bedoeld wordt aan de hand van twee...
Schaal met 31 in de dagelijkse omgang waarneembare items. Invulling door de dagelijkse begeleiders. Elk item is onderverdeeld in vier in moeilijkheid oplopende subitems. De SRZ heeft vier subschalen: Zelfredzaamheid (Z, 12 items), Taalgebruik...
Schaal met 31 in de dagelijkse omgang waarneembare items. In een gestructureerd vraaggesprek met ouders, verzorgers of begeleiders worden de items van de SRZ-i ingevuld. Elk item is onderverdeeld in vier in moeilijkheidsgraad oplopende subitems....
De schaal wordt als interview afgenomen bij ouder, verzorger of begeleider die het kind goed kent. De afname dient het karakter van een gesprek te hebben; er wordt doorgevraagd naar wat het kind/de jeugdige feitelijk doet, tot de items gescoord...
Verkorting van de niet-verbale test SON-R 5½-17. Er zijn vier subtests: Categorieën en Analogieën die abstract redeneren meten, Mozaïeken die de ruimtelijke factor meet en Situaties die het concreet redeneren meet.Bij elke subtest wordt met een...