Test voor het in kaart brengen van cognitieve functies en andere ontwikkelingsfuncties, bestaande uit 30 subtests gericht op zes domeinen: ‘Intelligentie’, ‘Executieve functies’, ‘Psychomotoriek’, ‘Sociaal-emotionele competenties’, ‘Schoolse...
Vragenlijst met 186 items, bestaande uit een uitspraak waar de kandidaat een antwoord moet geven op een vijfpuntsschaal van ‘zeer mee oneens’ tot ‘zeer mee eens’. Er wordt gevraagd naar de belangstelling voor 45 sectoren (bijvoorbeeld...
Vragenlijst bestaand uit drie versies: één voor ouders (van kinderen in de leeftijd van 5 tot en met 17 jaar), één voor leerkrachten (van kinderen in de leeftijd van 5 tot en met 11 jaar) en een zelfrapportagevragenlijst voor kinderen van 11 tot...
Toets met een afnamemoment in het midden en het einde van het schooljaar. Naast de midden- en eindtoets is er per leerjaar ook een tussentoets beschikbaar. De tussentoets ligt qua niveau tussen de twee toetsen in. Bij een minder snelle...
Vragenlijst bestaande uit 140 items verdeeld over 14 sectoren (10 items per sector) en 11 activiteiten (ongelijkmatig verdeeld). De 14 sectoren zijn: Techniek (Te), Bouw (Bo), Logistiek (Lo), Informatietechnologie (It), Sociaal welzijn (Sw),...
Vragenlijst bestaande uit 154 omschrijvingen van beroepsactiviteiten. De BIT bestaat uit de volgende 11 schalen:- Technische handarbeid (TH): belangstelling voor praktisch-technisch werk met machines en apparatuur.- Ambachtelijke vormgeving...
Vragenlijst met 96 items en 15 schalen gericht op beroepeninteresse:- Bouw en hout (6 items).- Installatietechniek en metaal (6 items).- Elektrotechniek (6 items).- Autotechniek (4 items).- Automatisering (6 items).- Administratie (8 items).-...
Vragenlijst bestaand uit 32 items. De items bestaan uit onafgemaakte zinnen, waarbij de cliënt de zin afmaakt zoals hij dat zelf wil. Voorbeeld item 8: "Ik kom in de problemen door...".De ZALC is gebaseerd op de theorie van J. Loevinger (1976,...
Vragenlijst met 160 items die tien gedragsstijlen omvatten: PA Leidend, beïnvloedend; BC Competitief, onafhankelijk; DE Aanvallend, agressief; FG Kritisch, wantrouwend; nFnG Gereserveerd, zwijgzaam; HI Teruggetrokken, verlegen; JK Afhankelijk,...
De schooltoets meet acht vaardigheden die leerlingen zouden moeten beheersen om goed te kunnen presteren. Deze vaardigheden zijn Waarnemingen verrichten, Kiezen en ordenen van informatie, Meningsvorming, Samenwerken, Samenvatten en conclusies...