Verbale intelligentietest, die inzicht beoogt te geven in het verbaal redeneervermogen. Het instrument heeft 40 items met een oplopende moeilijkheidsgraad. Ieder item bestaat uit de vorm “A staat tot B als C staat tot D”. De taak voor de geteste...
Testserie, bestaande uit vier subtests:• Analogieën: een analogieprobleem oplossen door toepassing van hetzelfde veranderingsprincipe als in de voorbeeldanalogie. De subtest bestaat uit drie reeksen van 12 items;• Mozaïeken: patronen naleggen in...
Testbatterij met acht tests gericht op intellectuele capaciteiten:- Figurenreeksen: 30 reeksen van 4 figuren waarbij de kandidaat de logische voortzetting van de reeks uit vijf antwoordalternatieven kiest. Deze test meet het abstract...
Vragenlijst met 42 items die vier subschalen omvatten: Aandachtstekort AT (9 items), Hyperactiviteit/impulsiviteit HA (9 items), Oppositional Defiant Disorder ODD (8 items) en Conduct Disorder CD (16 items). De ouders en/of leerkracht (die goed...
Testbatterij met negen tests gericht op het meten van intellectuele capaciteiten:- Denken met Figuren: meet visueel abstractievermogen; 30 reeksen van vier figuren. Keuze uit een van vijf alternatieven die de reeks op logische wijze afmaakt.-...
De vragenlijst bevat 42 items die vier subschalen omvatten: Aandachtstekort (9 items), Hyperactiviteit/impulsiviteit (9 items), Oppositional Defiant Disorder ODD (8 items) en Conduct Disorder CD (16 items). De ouders en/of leerkracht (die het...
Observatieschaal met twee delen: I. Afwijkend gedrag (7 trichotome items) en II. Algemeen gedrag (16 visueel analoge schalen). Algemeen gedrag omvat drie factoren: Sociale activiteit, Taalgebruiksstoornis en Zelfverzorging. De vragen worden...
Schaal geconstrueerd volgens het Mokken model. Vermoeidheid wordt opgevat als een evaluatief motivationeel oordeel over de voortgang van het handelen.De 16 items omvatten de aspecten handelingsbekwaamheid (9 items), handelingsbereidheid (5...
Projectieve methode bestaand uit 160 stukjes speelgoed: objecten die men buitenshuis aantreft zoals huizen, kerk, auto's, mensen, bomen, tamme en wilde dieren etc. Het kind krijgt de opdracht om een dorp te maken. Het spel dient twee keer...