Test bestaande uit zeven tests die zich richten op niveau 1 en 2, en acht test die zich richten op niveau 3 en 4 van leerlingen ROC:- Berekeningen (niveau 2): 18 rekenopgaven met zes antwoordmogelijkheden.- Bewerkingen (niveau 3 en 4): 16...
Intelligentietest gericht op zowel de verbale als non-verbale aspecten van het redeneervermogen, bestaand uit acht subtests: vier meten het taalkundig inzicht en vier meten het ruimtelijk inzicht en exact redeneervermogen. Samenstelling van de...
Test met tien subtests: Woordenlijst (20 items), Legkaarten (20 items), Vaaropdrachten (20 items), Sorteren (20 items), Figuurontdekken (20 items), Cijferen (60 sec. en max. 32 items), Draaikaarten (20 items), Matrijzen (19 items), Woordopnoemen...
Toets gericht op het vaststellen van het niveau van hoofdrekenvaardigheid. De toets bestaat uit eenvoudige sommen (tot 100) in vier categorieën: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. De leerling krijgt vijf minuten de tijd om zoveel...
Testbatterij voor het meten van het algemene intelligentieniveau, bestaande uit veertien subtests, twee schalen en vier indexschalen. De subtests worden in de aanbevolen volgorde afgenomen:1. Onvolledige Tekeningen (25 items).2. Woordenschat (33...
Test bestaande uit een kernbatterij en een uitgebreide batterij. De kernbatterij bestaat uit drie Fluid en drie Crystallized subtests:- Definities (Crystallized): de cliënt moet afleiden welk woord bedoeld wordt aan de hand van twee...
Observatieschaal ontwikkeld vanuit de praktijk van de psychosociale rehabilitatie voor psychiatrische patiënten. De MAS is geïnspireerd op de Beschut Wonen Schaal van Wennink, 1987. De schaal meet Overdraagbare en Niet-overdraagbare activiteiten...
Verkorting van de niet-verbale test SON-R 5½-17. Er zijn vier subtests: Categorieën en Analogieën die abstract redeneren meten, Mozaïeken die de ruimtelijke factor meet en Situaties die het concreet redeneren meet.Bij elke subtest wordt met een...
Begeleidingsinstrument dat door de groepsleerkrachten van groep 2 t/m 8 elk schooljaar in februari of maart voor alle leerlingen wordt ingevuld. Er zijn 27 vragen met vijf antwoordmogelijkheden, van 'altijd' (in meer dan 80% van de gevallen)...
De test bestaat uit twee voorbeelditems en 40 multiple choice items (verbaal en rekenkundig/ruimtelijk) met oplopende moeilijkheidsgraad. Naast een indicatie van de algemene intelligentie kunnen de resultaten worden uitgesplitst in een alfa en...