Vragenlijst bestaand uit 60 items gericht op sociaal-emotionele problematiek van leerlingen in de schoolsituatie. De items zijn verdeeld over drie factoren die elk twee subschalen bevatten:1. Inzet voor school:a. Houding tegenover huiswerk (14...
Observatieschaal met 22 vragen zoals ‘Heeft altijd huiswerk in orde' en ‘Wil altijd de baas spelen'. De leerkracht vult per leerling op 6-puntsschalen in, in hoeverre een bewering van toepassing is. De vragen omvatten vier subschalen:...
Begeleidingsinstrument bestaand uit een zelfbeoordelingslijst voor leerlingen vanaf eind groep 5. De leerlinglijst is gebaseerd op veel gebruikte lijsten in Nederland en daarbuiten en heeft 42 uitspraken. De leerling geeft op een vierpuntsschaal...
Begeleidingsinstrument bestaand uit een observatielijst voor de leerkracht. Uitgangspunt voor de leerkrachtlijst is de herziene LICOR-lijst 1996/1998 en een eerder ontwikkeld instrument van K. van Putten, 1987, aangevuld met enkele items. De...
Observatieschaal met 22 vragen zoals ‘heeft altijd huiswerk in orde' en ‘wil altijd de baas spelen'. De leerkracht vult per leerling in op 6-puntsschalen in hoeverre de bewering van toepassing is. De vragen omvatten vier subschalen: Egocentrisme...
Vragenlijst met 40 items behorend bij 8 verschillende taaksituaties met een evaluatief aspect, die tijdens lessen voorkomen en die worden weergegeven door een korte tekst. Bij elke situatie horen vijf meerkeuze vragen, waarbij de leerling...
Vragenlijst met 77 items die verschillende aspecten m.b.t. gezondheid gedurende de afgelopen maand meten. De eerste 57 items zijn verdeeld over 12 schalen:Bewegingsmogelijkheden, Lopen en buigen, Hand- en vingerfuncties, Armfunctie,...
Deze test is een door H. Gross ontwikkelde variant op het Séguin vormbord: een kistje (25 x 25 x 6 cm) met negen verschillende uitsparingen en negen bijbehorende blokken in de vorm van kruis, vierkant, ster, enz.Door het kind worden drie...
Gedurende een zeer korte tijd (1/4 sec.) wordt op een projectiescherm een diabeeld aangeboden. Men moet vaststellen welke objecten zijn waargenomen. Op het antwoordformulier moet men een kruisje zetten bij ieder waargenomen object. Zes objecten...
De batterij is samengesteld uit de verbale creativiteitstests ‘eigenschappen', ‘gebruiksmogelijkheden' en ‘overeenkomsten' en de figuurlijke creativiteitstests ‘lijnbetekenissen' en ‘patroonbetekenissen' van Wallach en Kogan. Als numerieke...