Adaptieve cognitieve vaardighedentest met drie subtests: Figurenreeksen, Matrices en Cijferreeksen. Omdat het een per computer af te nemen adaptieve test (CAT) betreft, krijgt elke kandidaat minimaal 10 en maximaal 15 items uit elke subtest...
De test bestaat uit 246 items, opgedeeld in 34 dimensies/schalen (7 items per dimensie, 7 items die sociaal wenselijke antwoorden meten en 1 ‘dummy' item), waarvan 13 dimensies aansluiten bij het Five Factor Model (FFM) (Openheid,...
De OP5 meet 5 dimensies, ook wel (hoofd)factoren genoemd en 30 persoonlijkheidstrekken (subschalen) met tegengestelde polen. Het aantal items per schaal varieert tussen 8 en 12. Het gaat om de dimensies:- Extraversie met subschalen: Risico nemen...
Schooltoets bestaande uit vier onderdelen:Taal- Schrijven van teksten (30 items)- Spelling (20 items)- Begrijpend lezen (30 items)- Woordenschat (20 items)Rekenen-Wiskunde- Getallen en bewerkingen (25 items)- Verhoudingen, breuken en procenten...
De COVAAR II is een cognitieve vaardighedentest opgebouwd uit drie subtests met elk acht items:- Verbale Analogieën.- Figuratieve Reeksen.- Analogieën met symbolen.De items van de drie subtests staan door elkaar heen. Voorafgaand aan de test...
De schooltoets heeft 16 taken met elk 25 tot 30 multiple-choice opgaven.Taken Taal: Schrijven van teksten, Spellen, Herkennen van de persoonsvorm, Begrijpend lezen, Woordenschat. Taken Rekenen-Wiskunde: Getallen, bewerkingen, breuken,...
Schaal bestaande uit 60 items die drie subschalen omvatten: Sterkte van excitatie (SE), Sterkte van inhibitie (SI) en Mobiliteit (MO) elk met 20 items. Cliënt moet op vierpuntsschalen van "helemaal eens" tot "helemaal oneens" aangeven of de...
Deze test is een door H. Gross ontwikkelde variant op het Séguin vormbord: een kistje (25 x 25 x 6 cm) met negen verschillende uitsparingen en negen bijbehorende blokken in de vorm van kruis, vierkant, ster, enz.Door het kind worden drie...
Test met 45 opgaven waarbij uit zes figuren twee figuren moeten worden gekozen, die beantwoorden aan een bepaald principe, dat men dient te ontdekken in vier eerder gegeven figuren. Er is ook een adaptieve computerversie. Zie Tellegen e.a. 1999.