Projectieve test met tien platen. Op de tien platen staan inktvlekken afgebeeld, vijf zwart-witte en vijf met kleur. De tien platen worden op volgorde aangeboden aan de cliënt. Deze wordt gevraagd wat de inktvlek voorstelt. Reacties worden...
De VDL Persoonlijkheid bestaat uit drie persoonlijkheidstests:- PT 16-20: vragenlijst bestaande uit 50 beweringen met betrekking tot de big five persoonlijkheidstrekken, waarbij de leerling op een vijfpuntsschaal moet aangeven in hoeverre...
Vragenlijst bestaande uit 200 uitspraken behorend bij zes schalen met in totaal 25 persoonlijkheidsaspecten:- Emotionele Stabiliteit: emotionele beheersing, zelfvertrouwen, flexibiliteit, angst en depressieve gevoelens, boosheid.-...
Test bestaande uit vijf domeinen met elk vijf tot zes facetten:- Gevoeligheid: nervositeit, boosheid, neerslachtigheid, gene en stressbestendigheid.- Extraversie: vriendelijkheid, contactbehoefte, dominantie, dynamiek, spanningsbehoefte en...
Vragenlijst bestaande uit 45 items met 5 antwoordmogelijkheden: ‘nooit', ‘zelden', ‘soms', ‘regelmatig' en ‘bijna altijd'. De items hebben betrekking op 3 schalen: symptomatische distress (intrapsychisch functioneren; 25 items), het...
Vragenlijst bestaand uit 185 items. De eerste 170 items bestaan uit stellingen waarbij de kandidaat antwoordt door te kiezen uit ‘waar', ‘?' of ‘niet waar'. Voorbeelditem: ‘Ik houd ervan ordelijk te zijn en te weten waar al mijn spullen zijn'....
Testbatterij gericht op het vaststellen van de algemene mentale en motorische ontwikkeling van het kind. Het instrument bestaat uit drie schalen:- de Mentale schaal (178 items) meet vaardigheden die betrekking hebben op visuele en auditieve...
Deze test is een door H. Gross ontwikkelde variant op het Séguin vormbord: een kistje (25 x 25 x 6 cm) met negen verschillende uitsparingen en negen bijbehorende blokken in de vorm van kruis, vierkant, ster, enz.Door het kind worden drie...
Evaluatieschaal met 32 uitspraken verdeeld over vier belevingsaspecten: plezier in wiskunde, angst voor en moeilijkheid van wiskunde, inzet en interesse voor wiskunde, nut en relevantie van wiskunde. De leerlingen kiezen uit vijf alternatieven...