Leerdoelgerichte schooltoets (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die begrijpend lezen meet op tekstniveau. De Begrijpend Leestest bestaat uit 13 informatieve teksten waarover per tekst twee tot vier vragen gesteld worden. De...
Leerdoelgerichte schooltoets (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die begrijpend lezen meet op tekstniveau. De Begrijpend Leestest bestaat uit 11 informatieve teksten waarover per tekst twee tot vijf vragen gesteld worden. De...
De schooltoets bestaat uit totaal acht teksten met ca. 200 woorden. Versie A met vijf teksten en 58 items is voor Vbo/Mavo en versie B met vijf teksten en 55 items is voor Mavo/Havo/VWO. De teksten zijn afkomstig uit aardrijkskunde- en...
Vragenlijst (240 items) die ook de subschalen N, E, O, A en C omvat en tevens per subschaal zes belangrijke eigenschappen/facetten meet die die domeinen definiëren (bijvoorbeeld bij de subschaal Neuroticisme de facetten Angst, Ergernis,...
Leerdoelgerichte schooltoets (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die begrijpend lezen meet op tekstniveau. De Begrijpend Leestest bestaat uit 12 informatieve teksten waarover per tekst één tot vier vragen gesteld worden. Uit vier...
Leerdoelgerichte schooltoets (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die begrijpend lezen meet op tekstniveau. De Begrijpend Leestest bestaat uit tien informatieve teksten waarover per tekst twee tot vijf vragen gesteld worden. Uit...
schooltoets met 60 multiple-choice vragen die betrekking hebben op steeds een ander stukje proza.
Deze test is een door H. Gross ontwikkelde variant op het Séguin vormbord: een kistje (25 x 25 x 6 cm) met negen verschillende uitsparingen en negen bijbehorende blokken in de vorm van kruis, vierkant, ster, enz.Door het kind worden drie...
Observatieschaal bestaand uit twee delen: voor 1 t/m 6 jaar en één voor 6 t/m 12 jaar, met elk 51 vragen waarvan 50 op een zespuntsschaal gescoord worden (van ‘nooit' tot ‘zeer frequent'). De vragen zijn voorzien van concrete voorbeelden en...
Schooltoets die door goed geïnstrueerde leerkracht wordt afgenomen in oktober/november. De leerling moet in een verhaal 51 weggelaten woorden invullen: 23 functiewoorden (lidwoord, voorzetsel e.d.) en 28 inhoudswoorden (zelfstandig naamwoord,...