De toetsen ‘Rekenen-Basisbewerkingen voor groep 3 tot en met 8’ is een reeks van 11 toetsen (één toets voor leerjaar 3 en twee toetsen voor elk volgend leerjaar) die ontwikkeld is om te na te gaan in hoeverre de leerling de basisbewerkingen van...
Toets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De eerste functie van de CESAN Eindtoets is om het kennisniveau van de leerling te bepalen in relatie tot de referentieniveaus. De tweede functie is het geven van een advies over het...
Neuropsychologische testbatterij die bestaat uit twaalf subtests, te weten:Subtest 1 - Tellen (5 items), het kind moet verschillende zwarte stippen hardop tellen en deze tegelijkertijd met een vinger aanwijzen.Subtest 2 - Achteruit tellen (2...
Deze schooltoets is een combinatie van een papieren woordleestoets en een digitale spellingtoets met afnamemomenten aan het begin en aan het einde van het schooljaar. De woordleestoets heeft in totaal 8 toetsonderdelen. Elk onderdeel bevat 51...
Vragenlijst bestaande uit 36 items, opgedeeld in een A- en een B-vraag. De A-vraag heeft betrekking op het voorkomen van een klacht en indien dit het geval is ook de ernst van de klacht. Er zijn vragen op de deelgebieden lichaamsfuncties,...
Vragenlijst met 28 (Adolescentenversie) of 31 items (Kindversie) waarmee het relationeel functioneren en storend gedrag ten aanzien van anderen wordt onderzocht. De twee versies hebben 25 gemeenschappelijke items. Het instrument heeft twee...
Vragenlijst met 14 items met betrekking tot catastrofale gedachten over mogelijke consequenties bij een angstaanval. Respondent moet aangeven op een vijfpuntsschaal (van ‘nooit' tot ‘altijd') hoe vaak iedere gedachte voorkomt bij angst of...
De vragenlijst bestaat uit tien schalen van elk zes items die de volgende stemmingen representeren: Depressief, Uitgelaten, Schuw, Humeurig, Boos, Moe, Gewetensvol, Onverschillig, Arrogant, Angstig. Bij vorm A beoordeelt men zijn...
Vragenlijst met 24 schalen waarmee inhoudelijke kenmerken van functies vastgesteld kunnen worden. Steeds komt een bepaald aspect van de functie aan de orde met empirisch vastgestelde schaalwaarden voor schaalankers. Beoordelaars moeten een...
De schaal is een reconstructie van het op kinderdagverblijven betrekking hebbende onderdeel van de SRZ, met een uitbreiding naar driejarigen en aanpassing van het differentiërend vermogen per item. De schaal moet door de leidster van het...