Toets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De eerste functie van de CESAN Eindtoets is om het kennisniveau van de leerling te bepalen in relatie tot de referentieniveaus. De tweede functie is het geven van een advies over het...
Vragenlijst met 28 (Adolescentenversie) of 31 items (Kindversie) waarmee het relationeel functioneren en storend gedrag ten aanzien van anderen wordt onderzocht. De twee versies hebben 25 gemeenschappelijke items. Het instrument heeft twee...
Vragenlijst bestaand uit 32 items. De items bestaan uit onafgemaakte zinnen, waarbij de cliënt de zin afmaakt zoals hij dat zelf wil. Voorbeeld item 8: "Ik kom in de problemen door...".De ZALC is gebaseerd op de theorie van J. Loevinger (1976,...
Test met 6 subtests: Regel-wisseltest, Actie-plantest, Sleutel-zoektest, Dierentuin-plattegrondtest, Temporele-schattingtest, Vereenvoudigde Zes-elemententest. Bij de test hoort de DEX vragenlijst met 20 items m.b.t. emotionele en...
Vragenlijst met 20 items die gevoelens en emoties weergeven, zoals ‘Aandachtig', ‘Vijandig', enz. Cliënt geeft aan op een vijfpuntsschaal, van ‘nauwelijks of helemaal niet' tot ‘in sterke mate', in welke mate hij zich de afgelopen twee weken...
Observatieschaal met 30 gedragsomschrijvingen die door ten minste twee verpleegkundigen en/of afdelingshoofden worden ingevuld op vijfpuntsschalen van ‘nooit' tot ‘altijd'. De schaal omvat zes factoren: Prikkelbaarheid, Sociale interesse,...
Vragenlijst met 78 items die vier subschalen omvatten: Studiewaardering, Zelfvertrouwen, Faalangst, Studievermijding/inzet. De items worden beantwoord op vijfpuntsschalen van ‘(bijna) nooit' tot ‘(bijna) altijd'. Er is ook een p.c.-versie.De...
Het begeleidingsinstrument bestaat uit drie onderdelen:1. TSI afname bij het kind (33 items), voor elke leeftijd een apart testboekje. De items zijn ontleend aan bestaande taal-, verbale intelligentie- en ontwikkelingstests en betreffen kennis...
De vragenlijst bestaat uit 20 open vragen, voorzien van een illustratie, waarbij cliënt zo uitgebreid mogelijk zijn subjectief beleven van ervaringen moet beschrijven. De vragen zijn geordend van verleden via heden naar toekomst en betreffen...
De schaal is een reconstructie van het op kinderdagverblijven betrekking hebbende onderdeel van de SRZ, met een uitbreiding naar driejarigen en aanpassing van het differentiërend vermogen per item. De schaal moet door de leidster van het...