Vragenlijst met 30 items waarmee wordt beoogd om het construct ‘autonomie-gehechtheid’ te meten. Dit construct, zoals gemeten door de AGS-30 bestaat uit drie componenten/subschalen:- Zelfbewustzijn: de capaciteit om zich bewust te zijn van eigen...
Vragenlijst waarmee beoogd wordt om emotionele intelligentie bij kinderen en jeugdigen te meten. Het instrument heeft twee varianten: een informatenrapportage die ingevuld wordt door de ouders/opvoeders van het kind/de jeugdige of door andere...
Schooltoets met een afnamemoment in het midden en aan het einde van het schooljaar. Voor elk afnamemoment zijn er drie toetsmodules, Start, Vervolg 1 en Vervolg 2. Elke leerling begint met Start, vervolgens gaat de minder goede speller door met...
Schooltoets bestaande uit twee onderdelen: Spelling niet-werkwoorden en Spelling werkwoorden. Deze testbeschrijving en -beoordeling betreft alleen het toetsonderdeel Spelling niet-werkwoorden.Spelling niet-werkwoorden: hier worden hoofdzakelijk...
Spellingtoets met een afnamemoment in het midden en het einde van het schooljaar voor de functioneringsniveaus groep 6 en 7. Naast de midden- en eindtoets zijn er voor leerjaar 6 ook twee tussentoetsen beschikbaar, E5M6 en M6E6. Deze...
Toets met een afnamemoment in het midden en het einde van het schooljaar. Naast de midden- en eindtoets is er per leerjaar ook een tussentoets beschikbaar. De tussentoets ligt qua niveau tussen de twee toetsen in. Bij een minder snelle...
Schooltoets gericht op de vaardigheid in het correct spellen van Nederlandse niet-werkwoorden. De 60 items zijn verdeeld over 10 spellingscategorieën, die deelvaardigheden van het spellen meten:- ie-i (8 items).- Trema (7 items).- 's (7 items).-...
Schooltoets met drie protocollen gericht op het screenen van leerachterstanden en leerproblemen:- Suite 1: Spelling A en B, Woorden herkennen, Tekstbegrip Nederlands, Flitstesten, Flitskeuze, Flitstypen, Omgekeerd Flitstypen, Flitskeuze cijfers,...
Vragenlijst bestaand uit 32 items. De items bestaan uit onafgemaakte zinnen, waarbij de cliënt de zin afmaakt zoals hij dat zelf wil. Voorbeeld item 8: "Ik kom in de problemen door...".De ZALC is gebaseerd op de theorie van J. Loevinger (1976,...
Schooltoets in de vorm van een invuldictee. De leerling moet weggelaten woorden in twintig zinnen invullen. De zinnen worden voorgelezen. Werkwoordsvormen zijn niet opgenomen. De schooltoets is gebaseerd op het PI-dictee (Geelhoed & Reitsma,...