Vragenlijst bestaande uit twee versies: één voor leerlingen van groep 6, 7 en 8 van het basisonderwijs en één voor leerlingen uit klas 1, 2 en 3 van het voorgezet onderwijs, beide bestaande uit 160 items. De twee versies bestaan beide uit twee...
Begeleidingsinstrument met 160 items gericht op drie globale houdingen van leerlingen ten opzichte van school en zichzelf. De SAQI bestaat uit 10 basisschalen met elk 16 items en 4 samengestelde schalen:- Motivatie (MOT): de attitudes jegens het...
Vragenlijst met 13 items en een open vraag gericht op symptomen die in de psychiatrie veelvuldig voorkomen. De items bestaan uit psychische klachten die voor kunnen komen. Voorbeelditem: ‘Depressiviteit'. Cliënt geeft op een vijfpuntsschaal aan...
Vragenlijst bestaand uit 32 items. De items bestaan uit onafgemaakte zinnen, waarbij de cliënt de zin afmaakt zoals hij dat zelf wil. Voorbeeld item 8: "Ik kom in de problemen door...".De ZALC is gebaseerd op de theorie van J. Loevinger (1976,...
Test met 6 subtests: Regel-wisseltest, Actie-plantest, Sleutel-zoektest, Dierentuin-plattegrondtest, Temporele-schattingtest, Vereenvoudigde Zes-elemententest. Bij de test hoort de DEX vragenlijst met 20 items m.b.t. emotionele en...
De HDI omvat vijf aparte vragenlijsten: Algemeen functioneren (41 items) en Lichamelijke klachten (30 items) die de aanpassing aan kanker meten en Omgaan met ziekte (58 items), Relaties (14 items) en Werkzaamheden (6 items) die over het proces...
De test bestaat uit zes onderdelen: Spontane taalproduktie (een semi-gestandaardiseerd gesprek met beoordeling op zes neurolinguïstische niveaus), de Tokentest (beoordeling van juiste en onjuiste reacties) en de vier linguïstische subtests...
De vragenlijst is gebaseerd op de Sociale Leertheorie van Rotter en bestaat uit zeven sets subschalen (sets van 5 tot 21 items): 1. Psychosexuele stimuli, 2. Attractie tot huwelijk/ relatie, 3. Engsexuele motivatie, 4. Beleving, 5. Gedrag, 6....
Het begeleidingsinstrument bestaat uit een formulier voor de leraren, waarbij men voor elke leerling op een zespuntsschaal aan moet geven in hoeverre men denkt dat die leerling het diploma zal halen. Daarnaast wordt aan de leerling een lijst van...
De test bestaat uit een formulier waarop het kind een volledige persoon moet tekenen. Uitgaande van het werk van Hammer en Machover zijn door Koppitz 30 emotionele indicatoren ontwikkeld die betrekking hebben op de kwaliteit van de tekening,...